CAI vs roof scoop

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 561
Регистриран на: 15.04.2007

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от MICH__ » 15 Яну 2013, 18:27

Ето какво решение съм намерил аз за вкарване на студен въздух в мотора ;) Тръба зад мястото на халогена която излиза точно под филтъра който съм изкарал чрез метална тръба зад фара и изолирал от топлия въздух в коша :D
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
[00:00:25] Boris Dimitrov каза: мое мнение е че голфа е много по бърза и мощна кола от бмв

http://i47.photobucket.com/albums/f169/ ... jtte3o.gif

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от u`F`o » 16 Яну 2013, 1:00

bum_bum написа:И 10 пъти да я ремапнеш все тая. Там си ограничен хардуерно. Ремап заради едния филтър както и да го сложиш, ако ще и права тръба да е от дебитомера направо навън няма да ти донесе нещо кой знае какво. За да минава много въздух през мотора ти трябват обороти, други валове, порт, изпускателна система и т.н.

За тия пари по-добре сложи едни изпускателни колектори и ще е 100-пъти по-добре, отколкото да я ремапваш само заради един филтър.


Не знам само защо реши, че заради един филтър ще я ремапвам :dunno: Конкретно в темата питах какво ви е мнението за CAI и RAI (Ram Air Intake) и защо никой не го прави на капака, с малки изключения, а все долу го слагат на халогена.
И понеже не смятам, че правя свръх строго секртен проект ти казвам, че :
- оборотите ще ги постигна чрез ремапа, както и с тебе обсъдих ще се спра на разумната граница от 7200.
- вала ще е стандартен - intake 244 deg на мястото на изпускателя
- виж за главата - не знам какво да я правя :dunno: Чудя се дали да не я сваля малко надолу. Тя сега трябва да е стандартна.
- изпускателен колектор също ще има.

За съжаление като тегля чертата, работата е много, парите също не са малко, а от тея интервенции повече от 15 до 20 коня след ремапа няма да има, ама здраве да е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от Jordana » 16 Яну 2013, 12:36

u`F`o написа:
павката написа:за да се прави капака ще трябва и филтърната кутия да се пригажда към отвора,което си е пак разход.доколкото разбирам,целиш да има висока скорост на входящия въздух.с оригиналната кутия и филтър,това трудно ще се постигне


Павка - оригинална филтърна кутия нямам. Имам дебитомер и филтър на него. С други думи в момента е възможно най-лошият от всички възможни варианти.

@ Nickelback - и на мен ми се стува, че не искат да си режат капаците хората и за това така става.

Току-що прочетох много важно инфо, което само бях чувал -ram air- ако се направи правилен дизайн на въздухозаборника при дадена (висока!) скорост ще се получва налягане, което ще е като суперчаржър. Някъде бях чувал, че се получва при скорости над 150км/ч около 0,3 бара отгоре, ако бъде използвана фуния. Сега остава и да намеря някакво по-точно инфо.

A тук намерих и някакъв среден вариант, обаче ми се струва, че пак ще има две чупки по 90 градуса отзад и файда че събира въздух после...

Изображение

С дупка на капака ефекта според мен ще е доста съмнителен.Без нужните измервания е доста налудничаво да се смята че толкова лесно може да се реши проблема.При такова разположение потока на флуида /въздуха/ над капака е със скорост пропорционална на скороста на движение на автомобила.В следствие на това и съответно с по ниско налягане в повърхносната зона.Бих казал че при високи скорости такова решение даже ще понижи налягането в интейка.
Друго е при челно разположен интейк но и там не е толкова просто да се получи свръх налягане просто само от дизайна и разположението.
Все пак да не разсъждаваме толкова елементарно по тази материя.Теорията на флуидите е добре развита наука и купето на автомобила си се обтича от въздуха съвсем като самолетно крило.Точно подемната сила на крилото само че обърнато се ползва при формулата за да създаде допълнителен натиск към пътя.
Тоест под автомобила имаме постоянно налягане а над предния капак понижено.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от err0r » 16 Яну 2013, 12:53

Между другото под скуупа на Субаруто има кулер, а другите две дупки са "отдушниците" на засмукания отпред въздух, който пък минава през водния радиатор. :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от bum_bum » 16 Яну 2013, 12:55

u`F`o написа:- виж за главата - не знам какво да я правя :dunno: Чудя се дали да не я сваля малко надолу. Тя сега трябва да е стандартна.


Със сваляне от главата нищо не става. Сваля се от блока.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от nayden » 16 Яну 2013, 17:50

u`F`o написа:
Dpy написа:
u`F`o написа:@ nayden - ще се радвам ако караш нещо по-голямо от 20ска да дойдеш сега и след това да се замерим, за да те разубедя :winky:

Кажи че се шегуваш :mhihi:
Тук сериозно обърка човека, погледни какво има в подписа му, разгледай и раздел "проекти" малко по-назад(не е една тема ;) )

:oops: ooops. Ддз, някак си ми се стори тъпо да се сложи оригиналният филтър в кутия - щото е най-лесно. Сега се сетих кой е като спомена :)

@ nayden - извинявай колега, надявам се не съм те обидил. Това обаче съвсем не значи, че съм съгласен с теб, без обосновка. Оригинално филтърче в кутията ми звучи като - оригинално окачване и чакане на перфърмънс :dunno:


Искаш обосновка :lol: просто е , за да имаш перформанс трябва да мине повече смес през мотора . Оригиналната кутия откъде смуче въздух ? Отпред с фуния ! Рам еър ли е !? Даа ! Ти ги мислиш че е рестрикция за въздуха . Сложи един вакууммер между филтъра и дросела и премери . Отгоре на всичко оригиналната кутия има едни джонги по нея ,дето оправят разни трептения на въздуха при определени скорости . Викаш си , слагам една голяма фуния отпред и като се засиля става като турбо на 0.3 хахаха ! MAF-a е проектиран да работи с определен дизайн кутия , за да се постига ламинарен поток с цел най-прецизно измерване на масата на въздуха . Откачи си "спортния филтър" и духни срещу MAF-а докато работи двигателя и виж как ще реагира . Промяната на работата на мотора няма да е заради това ,че си го напълнил с въздух , а заради нарушаването на потока . Сега си представи с голяма фуния какво ще се получи .

Ако искаш някъв перформанс , по-добре смени оня къдравия маркуч между MAF-a и дросела с гладко стенен като се стремиш да има минимални разминавания в сеченията при снадките ( демек да гладко от край до край ) + оригинална кутия с филтър ! Ремап няма да ти е небходим , защото MAF-a като премери повече въздух ,ECU-то ще ти пусне и бензин :idea: Ремап ще ти е небходим при по-сериозни хардуерни намеси .


u`F`o написа: - ще се радвам ако караш нещо по-голямо от 20ска да дойдеш сега и след това да се замерим, за да те разубедя :winky:


Не ми се вярва да ме минеш в която и де е категория БМВ :mhihi:

за инфо имам това , с което карам дрифт за удоволствие , не по състезания . М20В25 turbo с около 260-270 коня

Изображение

Изображение

А това от аватара ми , Е36 М3 S50B30 с турбо , но все още не е готово ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от u`F`o » 16 Яну 2013, 18:17

Jordana написа:...
С дупка на капака ефекта според мен ще е доста съмнителен.Без нужните измервания е доста налудничаво да се смята че толкова лесно може да се реши проблема.При такова разположение потока на флуида /въздуха/ над капака е със скорост пропорционална на скороста на движение на автомобила.В следствие на това и съответно с по ниско налягане в повърхносната зона.Бих казал че при високи скорости такова решение даже ще понижи налягането в интейка.....

... и точно за това, няма да оставим само дупка, а ще сложим нещо което да събира въздуха. Нещо в този смисъл:

Изображение

Не разбирам от механика на флуидите, нито от подраздел аеродинамика, но си мисля, че това трябва да събира въздух отзад.

@ Err0r - знам какво има под на Субаруто капака, снимката е с примерна цел.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от u`F`o » 16 Яну 2013, 19:07

@ Nayden
Не ставаше въпрос да те минавам, а просто да си сверим часовниците, обаче няма как да се случи с твоите коне. :roll:
Ако искаш някъв перформанс , по-добре смени оня къдравия маркуч между MAF-a и дросела с гладко стенен като се стремиш да има минимални разминавания в сеченията при снадките ( демек да гладко от край до край ) + оригинална кутия с филтър !


Изображение - аз предполагам, че за тази гофрета ми говореше.


MAF-a е проектиран да работи с определен дизайн кутия , за да се постига ламинарен поток с цел най-прецизно измерване на масата на въздуха


В крайна сметка, дебитомера мери количеството въздух което минава през него - от къде идва и с каква скорост не го бърка.
Поправи ме ако греша, ти си се занимавал с турбо коли, не аз, но като се замисля - по същество това е просто датчик, които обръща някаква величина в електросигнал и го подава на ECU-то.

. Оригиналната кутия откъде смуче въздух ? Отпред с фуния ! Рам еър ли е !? Даа ! Ти ги мислиш че е рестрикция за въздуха


Изображение

Eто я оригиналната кутия. С просто око се вижда, че въздуха минава през лека чупка до входа на кутията -> от там 90 градуса нагоре, от там още 90 градуса към дебитомера. И да не говорим, че въздух влиза през една цепка от 2мм между бъбреците и фара. Моята идея е да избягам от всички тези чупки и филтъра да е директно подложен срещу въздушния поток.

Изображение

Тук колеги от форума, които пишат blog-а на beemasport споделят, че се събира повече въздух без решетката на дебитомера. И отдолу поясняват:
"Както се вижда от таблицата, ефект от отстраняването им има, но все пак не го препоръчваме с оглед на това, че би могло да доведе до влошаване работата на мотора в следствие на неакуратно отчитане на постъпващия въздух"

Т.е. какво излиза- че все пак конуса пропуска между 15 и 19% повече въздух от филтърната кутия според горния експеримент. Действително не се обсъжда и не се разбира какъв тип е потока в единия и в другия случай, както и как реагира мотора на по-големия обем въздух. За опитната постановка е използван термо шилд при конуса, както и тръба с 25см дължина, за да го изкарат напред. Получените стойности са зад фара, а ако се изкара отвънка на теория трябва да са доста по-сериозни.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от nayden » 16 Яну 2013, 20:05

В крайна сметка, дебитомера мери количеството въздух което минава през него - от къде идва и с каква скорост не го бърка.
Поправи ме ако греша, ти си се занимавал с турбо коли, не аз, но като се замисля - по същество това е просто датчик, които обръща някаква величина в електросигнал и го подава на ECU-то.


Има значение дали го надуваш или смучеш дебитомера . Пак казвам целта е ламинарен поток ! Има ли турболенции , нищо не мерим - просто си подаваме някви напрежения !

Изображение

прочети и тези
http://www.maperformance.com/treadstone-rotated-turbo-cold-air-intake-kit-subaru-wrx-sti-tre-wrxsti-rotturbo-cai.html#.UPboZfLheSo

http://www.goapr.com/products/about_b5a4_s3plus.html

В горния пост ти писах как най-лесно може да премериш дали има рестрикция . Някви си замервания при незнайни условия нищо не означават за мен , чак и 19% :lol: дали толкова лесно мога си вдигна дебита на мотора . Пък ако махнеш филтъра сигурно ще скочи на +30% , предлагам ти да направим експеримент . Може лесно да се логне отчитанията на дебитомера с диагностика , така може да се направят логове с конусен,панелен и без филтър да видим разликите .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от nayden » 16 Яну 2013, 20:14

И още нещо чисто принципно , някой за да прави промени с цел перформанс ,трябва да е на 101% наясно всяко едно нещо по двигателя как работи и какво му е предназначението . Така може да види къде производителя е направил "компромис или спестил нещо" по дизайна , защото е преценил ,че не е необходимо за постигане на зададени параметри !!!

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 2.02.2011
Пол: Мъж

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от vankataa » 16 Яну 2013, 21:40

Колеги а какво ще кажете да се направи воден кулер в самия смукателен колектор вътре. Би трябвало да има доста голям ефект.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от maxpower » 17 Яну 2013, 12:24

Кое ще охлаждащ с него водата или въздуха?
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от err0r » 17 Яну 2013, 15:32

nayden написа:Може лесно да се логне отчитанията на дебитомера с диагностика , така може да се направят логове с конусен,панелен и без филтър да видим разликите .

Тая работа врачанският я пробва вече:

vicho написа:M52b28 - мотор

в таблицата под оборотите са отбелязани кг въздух/час според ЕКУ-то

ОБОРОТИ--------------------700-------1000---2000---3000-----4000--5000--6000-6500-температура на входящия въздух (Intake Air temperature)
кутия със спортен филтър--15/16-----------15--------13---------15---------18/19----------------------------38-39C
кутия без филтър-----------15/16-----------15--------13---------15----------18---------------------------- 38-39C
конус К&Н :mhihi:----------------15/16-----------14------12/13-------13----------16/17---------------------------- 45-46C
само дебитомер ------------17/18-----------15--------14-------15-16---------18/19---------------------------- 42-43C

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от u`F`o » 17 Яну 2013, 17:17

err0r написа:....


Нещо данните не съвпадат с горните :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от Boyadjiev » 17 Яну 2013, 19:31

u`F`o написа:
err0r написа:....


Нещо данните не съвпадат с горните :dunno:

Естествено че няма да съвпадат, бутан мотор по карантиите, валове, генерации и тн да му оставиш кутията е много ползотворно просто, няма що... Виж, ако е сток мотора не я пипаш тая кутия, най-големия мунинг там е по-често нов филтър от скъпите (по 30лв :mhihi: ) :lalala:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook