Виско. Какво ?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Re: Виско. Какво ?

Мнение от ТУРБО » 25 Сеп 2012, 18:27

:nono: Решение е и то е приложено на практика.Самият термостат почва да отваря на 71с. а с покачването на температурата отваря още!
Без голям радиатоор и по-добро обдухване също нама да стане,но ако термостата не работи добре радиатора и перката не ти вършат никаква работа,защото те реално няма какво да охлаждат(не можеш да им използваш капацитета).
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Виско. Какво ?

Мнение от vladobate » 25 Сеп 2012, 21:55

ТУРБО написа::nono: Решение е и то е приложено на практика.Самият термостат почва да отваря на 71с. а с покачването на температурата отваря още!
Без голям радиатоор и по-добро обдухване също нама да стане,но ако термостата не работи добре радиатора и перката не ти вършат никаква работа,защото те реално няма какво да охлаждат(не можеш да им използваш капацитета).

Да отвори да отвори колко да отвори . Няма да отвори повече отколкото ако почне да отваря на 88градуса примерно и до 98 ще е полуотворен разбираш , ами не е сериозно това . Всеки термостат си има максимум на който може да отвори и той не зависи от началната температура при което започва този процес. Аз съм с такъв термостат с по-ниска с 8 градуса температура на отваряне ами никва разлика натисна ли я яко си качва температура. Веднъж бях пуснал малко ( доста ) повече гориво и от напълно изстинала до изправена стрелка ( около 70 гр ) за по-малко от минута и половина ги достигнах следователно кога ще ми отвори термостата при свръхнатоварвания на мотора няма никакво значение . Със стоков термостат дето си има максимален отвор няколко милиметра няма как да задоволи изискванията за много висок дебит освен с някакво доста по-голямо налягане правено от водната помпа ( как да се случи това нямам идея освен може би с някаква тунинг модификация ) , или повишаване оборотите й с по-малка шайба . Оттук нататък какво се случва с антифриза колко се пени и какво върти впоследствие въпросната водна помпа само може да се гадае. Придържайки се максимално към оптималните характеристики на антифриза примерно качествен такъв с добри свойства на непенене и правилно съотношение със разредителя ( дестилирана вода ) биха установили максимално добри условия за запазване качествата му и във форс режими .Охладителната система държи ли добре работното налягане или някъде ( капачка ) изпуска и това води до понижено такова а оттам и по-ранно преминаване във газова фаза на водата съдържаща се в охл. течност което води и до недобрата й циркулация. Все неща важни при такива крайни режими . Успех.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Виско. Какво ?

Мнение от slavianko » 25 Сеп 2012, 22:42

Да не очаква човек каква хубава дискусия се получи :D Междовременно някой знае ли на М50-то В25 на какво налягане е системата. Капачката на радиятора с който купих колата беше 2 бара което ми се стори приятно високо и доста ме учуди при условие че на повечето коли е около 1.2 бара. След едно каране обаче без колата да беше прегрявала радиятора се беше издул като балон и от тогава съм с капачка на 1.2 бара от М20. Въпреки че всички съединения вече са ми "хай-тек" и държат на налягане все още ме е страх да сложа двубаровата капачка че да не ми се издуе и новият радиятор за една камара пари :mhihi: Но като стана дума със сигурност и налягането оказва доста голямо влияние
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Виско. Какво ?

Мнение от vladobate » 25 Сеп 2012, 23:53

На 2 бара бате http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... /radiator/ . Може да не е работила коректно , нова около 30-на лв.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Виско. Какво ?

Мнение от Jordana » 26 Сеп 2012, 8:53

Все пак да не забравяме че тука става въпрос за тунингован двигател който заради турбото работи със много по богати смеси от нормалното за атмосферка.Маперите обикновено леко се презастраховат от детонации като пускат малко повече гориво под буст.Това неминуемо натоварва повече двигателя топлинно въпреки че пада температурата на горене все пак това си е още гориво в цилиндрите.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Re: Виско. Какво ?

Мнение от ТУРБО » 26 Сеп 2012, 9:31

vladobate написа:
ТУРБО написа::nono: Решение е и то е приложено на практика.Самият термостат почва да отваря на 71с. а с покачването на температурата отваря още!
Без голям радиатоор и по-добро обдухване също нама да стане,но ако термостата не работи добре радиатора и перката не ти вършат никаква работа,защото те реално няма какво да охлаждат(не можеш да им използваш капацитета).

Да отвори да отвори колко да отвори . Няма да отвори повече отколкото ако почне да отваря на 88градуса примерно и до 98 ще е полуотворен разбираш , ами не е сериозно това . Всеки термостат си има максимум на който може да отвори и той не зависи от началната температура при което започва този процес. Аз съм с такъв термостат с по-ниска с 8 градуса температура на отваряне ами никва разлика натисна ли я яко си качва температура. Веднъж бях пуснал малко ( доста ) повече гориво и от напълно изстинала до изправена стрелка ( около 70 гр ) за по-малко от минута и половина ги достигнах следователно кога ще ми отвори термостата при свръхнатоварвания на мотора няма никакво значение . Със стоков термостат дето си има максимален отвор няколко милиметра няма как да задоволи изискванията за много висок дебит освен с някакво доста по-голямо налягане правено от водната помпа ( как да се случи това нямам идея освен може би с някаква тунинг модификация ) , или повишаване оборотите й с по-малка шайба . Оттук нататък какво се случва с антифриза колко се пени и какво върти впоследствие въпросната водна помпа само може да се гадае. Придържайки се максимално към оптималните характеристики на антифриза примерно качествен такъв с добри свойства на непенене и правилно съотношение със разредителя ( дестилирана вода ) биха установили максимално добри условия за запазване качествата му и във форс режими .Охладителната система държи ли добре работното налягане или някъде ( капачка ) изпуска и това води до понижено такова а оттам и по-ранно преминаване във газова фаза на водата съдържаща се в охл. течност което води и до недобрата й циркулация. Все неща важни при такива крайни режими . Успех.

:yes: Съгласен съм,но предпочитам да не ходи до 98(ако ме разбираш)Най-малкото имам по-голямо време за реакция ако се сговняса нещо.
Препоръчително е и за намаляването на температурата в цилиндъра,понеже както и ти каза и без това се повишава от богатата смес.
Изображение

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Re: Виско. Какво ?

Мнение от ТУРБО » 26 Сеп 2012, 9:31

slavianko написа:Да не очаква човек каква хубава дискусия се получи :D Междовременно някой знае ли на М50-то В25 на какво налягане е системата. Капачката на радиятора с който купих колата беше 2 бара което ми се стори приятно високо и доста ме учуди при условие че на повечето коли е около 1.2 бара. След едно каране обаче без колата да беше прегрявала радиятора се беше издул като балон и от тогава съм с капачка на 1.2 бара от М20. Въпреки че всички съединения вече са ми "хай-тек" и държат на налягане все още ме е страх да сложа двубаровата капачка че да не ми се издуе и новият радиятор за една камара пари :mhihi: Но като стана дума със сигурност и налягането оказва доста голямо влияние

Наистина се заформи хубава дискусия :D Аз карам с капачка на 1.6бар.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Виско. Какво ?

Мнение от slavianko » 26 Сеп 2012, 9:44

ТУРБО написа:Наистина се заформи хубава дискусия :D Аз карам с капачка на 1.6бар.
С какво казанче си и от какво ти е капачката ? Че 1.6 е по приемливо от 2 бара и да взема и аз една такава .
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Виско. Какво ?

Мнение от kirililiev » 26 Сеп 2012, 13:20

slavianko написа:
ТУРБО написа:Наистина се заформи хубава дискусия :D Аз карам с капачка на 1.6бар.
С какво казанче си и от какво ти е капачката ? Че 1.6 е по приемливо от 2 бара и да взема и аз една такава .

не пипай оригиналната капачка,тя не случайно е сложена там и не случайно е на два бара.на скоро направихме м50 сток с турбо на 0,8,с радиатор от 3,5м30 и оригиналното виско,без никакви охлаждания допълнителни,без маслено,цял ден на пистата не мърда над средата.един съвет,виж си първо настройките :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Виско. Какво ?

Мнение от slavianko » 26 Сеп 2012, 17:41

kirililiev написа:
slavianko написа:
ТУРБО написа:Наистина се заформи хубава дискусия :D Аз карам с капачка на 1.6бар.
С какво казанче си и от какво ти е капачката ? Че 1.6 е по приемливо от 2 бара и да взема и аз една такава .

не пипай оригиналната капачка,тя не случайно е сложена там и не случайно е на два бара.на скоро направихме м50 сток с турбо на 0,8,с радиатор от 3,5м30 и оригиналното виско,без никакви охлаждания допълнителни,без маслено,цял ден на пистата не мърда над средата.един съвет,виж си първо настройките :)
Трябва да проверя дали двубаровата капачка ще стане на М20-ковото казанче. И все повече се замислям да си върна оригиналната капачка защото сега като се замисля преди да ми се издуе М50-ковият радиятор нямах такива грижи със греене.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Re: Виско. Какво ?

Мнение от ТУРБО » 26 Сеп 2012, 18:54

Съжалявам че не мога да ти помогна.Не знам точно за каквао е,просто ми изпадна при едно приятелче в един сервиз и аз я взех да си сменя мойта.Иначе казнчето си ми е м20-ково(от този по-ръбатия модел не заобления)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Виско. Какво ?

Мнение от slavianko » 26 Сеп 2012, 19:33

Аз съм с онова тумбестото казанче че на това другото като твоето не можах да му намеря място в коша. Ще трябва да се порастърся и да видя някаква друга капачка с по високо налягане която да пасне на това казанче и пак ще споделям нмение :D
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook