e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?
Модератор: bum_bum
9 мнения
• Страница 1 от 1
- Stanislav Petrov
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 27.02.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318ci 2003
e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?
Интересува ме някой опитвал ли е да турбинира такъв двигател? и ако се турбинира до 0.5-0.6 бара с оригиналните карантии "биели бутала" ще удържат ли? и какъв ефект би имало с това налягане?
Другото което е двигателя така като е валветроник не е желателно да се маха оригиналното ЕКУ и имали ли начин то да бъде препрограмирано за турбо? "ЕКУ-то е бош"
Другото което е двигателя така като е валветроник не е желателно да се маха оригиналното ЕКУ и имали ли начин то да бъде препрограмирано за турбо? "ЕКУ-то е бош"
- БаЯн
- ентусиаст
- Мнения: 1001
- Регистриран на: 24.08.2005
- Местоположение: Sofia - Mladost
- Кара: Е30 340!!!
- Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3
Re: e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?
Поразгледай малко потърси и тогава задай по-конкретен въпрос ... няма невъзможни неща
- Stanislav Petrov
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 27.02.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318ci 2003
Re: e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?
точно за този двигател никаде не можах да видя подобно нещо във форума! и за това реших да пусна тема.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?
Stanislav Petrov написа:точно за този двигател никаде не можах да видя подобно нещо във форума! и за това реших да пусна тема.
тук няма да намериш инфо по-въпроса - аз поне не знам някой от форума да го е правил
пробвай по чужбински форуми
едит:
като гледам май можеш да си пионер в световен мащаб по въпроса
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Stanislav Petrov
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 27.02.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318ci 2003
Re: e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?
а стига де!!! толкова хора и никоя да си няма и на идея ли ?
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?
Ми правилото е, че всяко по-ново поколение мотори на БМВ е по-кекаво от старото; а и много по-евтино се намират старите мотори, които са и по здрави - какъв е смисъла да се турбинира твоя мотор тогава?
Si non confectus, non reficiat.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?
Stanislav Petrov написа:а стига де!!! толкова хора и никоя да си няма и на идея ли ?
мотора не е много популярен особенно след като няма акцизи
като цяло май е и бая капризен както каза и Заги
следователно вероятността някой да се заеме да го турбинира е малка
пробвай да намериш изобщо такъв турбиниран в нет-а - аз не успях ...
във форума има много хора добре запознати с оттам атмосферните режими,
но не им се пише тъй като обикновенно всичко свършва с поредната тема ...
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Stanislav Petrov
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 27.02.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318ci 2003
Re: e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?
явно наистина не си заслужава !!!
- amd
- клавиатурен мунингист
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?
Колега, тия "новите" BMW-та са истинско изпитание. За старите железа варианти много, но за по-новите модели е по-трудно. Учуден съм, че не намерих никакво инфо за този двигател! Все мислех, че ще мога да напиша някаква сламка, за която да се хванеш, но чичко Гуугъл нищо смислено не намери - дори имам една таблица екселска с подробна информация за множество BMW двигатели, но и там не фигурира N42 (а новите шестаци ги има, както и M43/M44, странно), пък камоли някой да правил нещо по него.
Дори информация за заводската степен на сгъстяване няма, което би дало начална представа дали може да поеме бууст без да се сгъсти твърде много. Ако приемем, че има мегдан (а се съмнявам, предполагам, че е с малко по-висока степен на сгъстяване от очакваното), тогава остава въпроса за здравината на карантиите - той би трябвало да е с чугунен блок (а не с алуминиев ? вземи магнит и пробай ), а бутало-мотовилковата група все си мисля, че на всеки мотор ще издържи скромните 0.5 бара.
Обаче има много други трудности - набутали са още една камара електроники и датчики, имаш vanov, valvetronic, сонди, чудесии...един господ знае каква манипулация и въздействие ще са необходими на този Bosch 9.2 за да работи мотора нормално под допълнително налягане. Дали допълнителната електроника, която по принцип се монтира на турбо моторите би свършила работа в този случай. Всмукатените колектори дали имат специални клапи, с цел по-висока ефективност, които да се наложи да бъдат премахнати.
Аз мисля, че за по-новите мотори, компресор е по-подходящият вариант от турбо, но за него трябва място в коша, шайба на коляновия вал... Въобще, хич не ми се избистря вариант как да не си счупиш колата, давайки много пари за тази цел.
Някоя 330-ка звучи по-разумно
Дори информация за заводската степен на сгъстяване няма, което би дало начална представа дали може да поеме бууст без да се сгъсти твърде много. Ако приемем, че има мегдан (а се съмнявам, предполагам, че е с малко по-висока степен на сгъстяване от очакваното), тогава остава въпроса за здравината на карантиите - той би трябвало да е с чугунен блок (а не с алуминиев ? вземи магнит и пробай ), а бутало-мотовилковата група все си мисля, че на всеки мотор ще издържи скромните 0.5 бара.
Обаче има много други трудности - набутали са още една камара електроники и датчики, имаш vanov, valvetronic, сонди, чудесии...един господ знае каква манипулация и въздействие ще са необходими на този Bosch 9.2 за да работи мотора нормално под допълнително налягане. Дали допълнителната електроника, която по принцип се монтира на турбо моторите би свършила работа в този случай. Всмукатените колектори дали имат специални клапи, с цел по-висока ефективност, които да се наложи да бъдат премахнати.
Аз мисля, че за по-новите мотори, компресор е по-подходящият вариант от турбо, но за него трябва място в коша, шайба на коляновия вал... Въобще, хич не ми се избистря вариант как да не си счупиш колата, давайки много пари за тази цел.
Някоя 330-ка звучи по-разумно
BMW only!
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани