e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 27.02.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW 318ci 2003

e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?

Мнение от Stanislav Petrov » 29 Юни 2012, 22:48

Интересува ме някой опитвал ли е да турбинира такъв двигател? и ако се турбинира до 0.5-0.6 бара с оригиналните карантии "биели бутала" ще удържат ли? и какъв ефект би имало с това налягане?
Другото което е двигателя така като е валветроник не е желателно да се маха оригиналното ЕКУ и имали ли начин то да бъде препрограмирано за турбо? "ЕКУ-то е бош"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Re: e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?

Мнение от БаЯн » 01 Юли 2012, 19:36

Поразгледай малко потърси и тогава задай по-конкретен въпрос ... няма невъзможни неща :bchug:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 27.02.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW 318ci 2003

Re: e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?

Мнение от Stanislav Petrov » 01 Юли 2012, 19:54

точно за този двигател никаде не можах да видя подобно нещо във форума! и за това реших да пусна тема.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?

Мнение от K_Ilkov » 02 Юли 2012, 13:34

Stanislav Petrov написа:точно за този двигател никаде не можах да видя подобно нещо във форума! и за това реших да пусна тема.

тук няма да намериш инфо по-въпроса - аз поне не знам някой от форума да го е правил
пробвай по чужбински форуми

едит:
като гледам май можеш да си пионер в световен мащаб по въпроса :mhihi:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 27.02.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW 318ci 2003

Re: e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?

Мнение от Stanislav Petrov » 03 Юли 2012, 22:10

а стига де!!! толкова хора и никоя да си няма и на идея ли ?

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?

Мнение от Zagy » 03 Юли 2012, 22:51

Ми правилото е, че всяко по-ново поколение мотори на БМВ е по-кекаво от старото; а и много по-евтино се намират старите мотори, които са и по здрави - какъв е смисъла да се турбинира твоя мотор тогава?
Si non confectus, non reficiat.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?

Мнение от K_Ilkov » 05 Юли 2012, 8:24

Stanislav Petrov написа:а стига де!!! толкова хора и никоя да си няма и на идея ли ?

мотора не е много популярен особенно след като няма акцизи
като цяло май е и бая капризен както каза и Заги
следователно вероятността някой да се заеме да го турбинира е малка
пробвай да намериш изобщо такъв турбиниран в нет-а - аз не успях ...

във форума има много хора добре запознати с оттам атмосферните режими,
но не им се пише тъй като обикновенно всичко свършва с поредната тема ...
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 27.02.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW 318ci 2003

Re: e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?

Мнение от Stanislav Petrov » 06 Юли 2012, 21:14

явно наистина не си заслужава !!!

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: e46 318i 2.0-16v 143hp n42b20a TURBO ?

Мнение от amd » 25 Юли 2013, 15:22

Колега, тия "новите" BMW-та са истинско изпитание. За старите железа варианти много, но за по-новите модели е по-трудно. Учуден съм, че не намерих никакво инфо за този двигател! Все мислех, че ще мога да напиша някаква сламка, за която да се хванеш, но чичко Гуугъл нищо смислено не намери - дори имам една таблица екселска с подробна информация за множество BMW двигатели, но и там не фигурира N42 (а новите шестаци ги има, както и M43/M44, странно), пък камоли някой да правил нещо по него.
Дори информация за заводската степен на сгъстяване няма, което би дало начална представа дали може да поеме бууст без да се сгъсти твърде много. Ако приемем, че има мегдан (а се съмнявам, предполагам, че е с малко по-висока степен на сгъстяване от очакваното), тогава остава въпроса за здравината на карантиите - той би трябвало да е с чугунен блок (а не с алуминиев ? вземи магнит и пробай :) ), а бутало-мотовилковата група все си мисля, че на всеки мотор ще издържи скромните 0.5 бара.
Обаче има много други трудности - набутали са още една камара електроники и датчики, имаш vanov, valvetronic, сонди, чудесии...един господ знае каква манипулация и въздействие ще са необходими на този Bosch 9.2 за да работи мотора нормално под допълнително налягане. Дали допълнителната електроника, която по принцип се монтира на турбо моторите би свършила работа в този случай. Всмукатените колектори дали имат специални клапи, с цел по-висока ефективност, които да се наложи да бъдат премахнати.
Аз мисля, че за по-новите мотори, компресор е по-подходящият вариант от турбо, но за него трябва място в коша, шайба на коляновия вал... Въобще, хич не ми се избистря вариант как да не си счупиш колата, давайки много пари за тази цел.
Някоя 330-ка звучи по-разумно :)
BMW only!

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook