Сравнение между турбо и атмосферка

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от TukBaTa » 14 Мар 2012, 22:05

с оригиналната бобина и мега няма да стане ...

или си оставаш с дистрибутора и оригиналната бобина (което не ти препоръчвам)

или търсиш една тройна бобина или 3 двойни или 6 единични и транзисторите управляват тях... имам и вариант да си ползваш бобините от м50-то

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 14 Мар 2012, 22:37

Мислел съм си за оригиналните ама си мисля че Даунпайпа ще ги запали ще видя като пусна мотора на къде ще доиде свободното пространство :yes:
Който може не пита - който пита може!

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 17 Мар 2012, 23:04

По проекта се очертава развитие и може другата седмица да се похваля, стискайте палци. Няма да казвам какво е да не се развали работата но май няма да е 2.5.... :)
Който може не пита - който пита може!

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 28 Мар 2012, 22:18

Извинявам се за отсъствието но таман да ви се похваля с покупката и оп..... спряха ми нета :( Та новото по проекта е :
2012-03-20 20.54.57.jpg
:) :) :) :)
мотора е бил от 733 до колкото разбрах, 3210сс, 197к :) Състоянието е ясно като за 30 и косур годишен мотор ноооо няма се плашиме я :) ето малко снимки :
2012-03-20 20.54.42.jpg
2012-03-20 20.55.20.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Който може не пита - който пита може!

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 28 Мар 2012, 22:26

Нахъсах се адски и веднага започнах разглобяването и почистването :)
2012-03-21 17.46.15.jpg
2012-03-22 15.52.39.jpg
2012-03-27 19.23.35.jpg

За момента съм започнал с главата до края на месеца се надявам да я приключа че не ми остава никакво време и и отделям по 5-10 мин на ден :( измита, почистена и сега пасвам клапаните. Гумички и взех още преди да я разглобя :) Ще пиша в последствие и се надявам да ударите едно рамо със съвети когато затрябват. Имам мнооого въпроси но всеки по реда си :) за момента толкова
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Който може не пита - който пита може!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1595
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Jordana » 29 Мар 2012, 20:05

Колега честито за придобивката.Последно ще се слага ли турбокомпресор или остава атмосферка?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 29 Мар 2012, 22:29

Турбо да, кога - незнам поради това че искам пурво да влезе в коша, да си мине разработката и едва тогава ще мисля как и какво ще правя :). Развитието за днес е: понеже на 2ри цилиндър има драскотина и трябва да се шлайфа намерих бутала на 92мм които дасложа вместо да набивам само 1 риза:) Моите бутала в момента са 89.22 слагам от 92мм и по каталозите гледам че мотора вече се нарича М30б34 ама не е 3.4 Каква ще е кубатурата не знам, нека знаещите се обадят? Буталцата са от мотор кода на който започва с 30,(собственика твърди че е 3,0) а на самия блок пишеше 3,5. Както и да е няма значение кубатурата - важното е да стане :) вала вече е прегледан и майстора каза че е в границата и не трябва да се шлайфа макар и основните лагери да са 1ви ремонт. Биелните са стандартни. Иска ми се още някой да го прегледа че да съм сигурен, тези дни май ще го карам към Варна за оглед и така. Проекта си върви бавно, но славно :yes: Кутията май ще е проблем щото м50ковата не става и не знам от какво ставала???? В общи линии това е за сега, като има развитие ще ви пускам снимки да гледате :)
Който може не пита - който пита може!

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 01 Апр 2012, 20:03

Колеги кажете моля ви се от какво да сложа скорости на М30 че изчетох доста теми ама няма на 100% сигурен отговор. Някой слагат в Е30 ама не пишат с каква кутия е???? От М50 не става днес се убедих на 100%!!! Дифа мисля да си остане моя ама кардана и скоростите??? Другото което е какво се прави с маховика и съеденителя?? Моя маховик е някакъв лек такъв, не е демферен! Благодаря предварително :)
Който може не пита - който пита може!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1595
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Jordana » 01 Апр 2012, 21:41

М30В30МЕ7 е с размер 89мм а М30В35 МЕ е с 92мм .Между тях има 6 разновидности затова е необходимо да се знаят и параметри като ходов обем и някои работи по карнтията.Автомата 4НР22 се слага на
4HP22 Auto gearbox.

* 1984-1985 Lincoln Continental 2.4 litre (BMW-Steyr turbodiesel)
* 1981-1987 BMW E28 528e M20/B27
* 1983-1988 BMW E30 325e M20/B27
* 1983-1985 BMW E28 524td M21/D24
* 1983-1984 BMW E28 533i M30/B32
* 1983-1989 BMW E24 633CSi M30/B32
* 1983-1984 BMW E23 733i M30/B32
* 1984-1985 BMW E30 318i M10/B18
* 1984-1985 BMW E30 323i M20/B23
* 1984-1987 BMW E28 535i M30/B34
* 1984-1992 BMW E23 735i M30/B34
* 1986-1992 BMW E30 325i M20/B25
* 1986-1993 Volvo 740 2.3L
* 1986-1991 Volvo 760 2.3L
* 1987-1991 BMW E30 325ix M20/B25
* 1987-1993 Jaguar XJ40 3.6
* 1987-1997 Jaguar XJS 3.6
* 1987-2002 Range Rover (except 4.6)
* 1987-1996 Peugeot 505 2.0
* 1987-1996 Peugeot 505 2.5
* 1987-1996 Peugeot 505 2.2
* 1987-1989 Peugeot 604 2.5
* 1988-1990 BMW E34 525i M20/B25
* 1988-1993 BMW E34 530i M30/B30
* 1988-1993 BMW E34 535i M30/B35
* 1986-1992 BMW E32 730i M30/B30
* 1986-1992 BMW E32 735i M30/B35
* 1986-1992 BMW E32 735iL M30/B35
* 1986-1992 BMW E32 750i M70/B50
* 1986-1992 BMW E32 750iL M70/B50
* 1988-1997 Maserati Biturbo 2.5 V6
* 1988-1997 Maserati Biturbo 2.8 V6
* 1991-1995 Volvo 940 2.3
* 1992-1999 Land Rover Discovery 3.9
* 1997-2002 Austin Tempest 4.0
* 1999-2003 Land Rover Discovery Series II 4.0
* 1988-1992 Chevrolet Opala
Така че не виждам проблем с ръчната кутия който да възниква от някаква несъвместимост.
Като гледам темата атмосферния вариант ще най добър.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 01 Апр 2012, 22:36

Лошото е че незнам точно какъв е мотора!!! Моля не ме хранете веднага нека обясня: На блока пише 3.0/3.3 както се вижда на снимката която съм показал. Момчето от което взех мотора ми каза че е 3.2. Кода на мотора е изтрит затова не мога да разбера 100% какво е! Мога да кажа че отгоре на блока, откъм скоростната кутия (отгоре имам в предвид водоравно, успоредно на 6ти цилиндър) има набито 733 празно място Е празно място L . Не знам какво означава това (предполагам че е свързано със 7ца 3.3 но не съм сигурен). Други писания няма по мотора всякаш. Диаметъра на буталата е 89.22 (набито е на тях) хода на буталото е 86мм. С една много странна горивна рейка е- инжекторите се захващат с маркучи за рейката, не се закопчават със зегерки като на др. мотори. С делко е горе на главата като жигули, и колектора не е квадратен като на 3.5 а е
2012-03-27 18.22.05.jpg
рейката също се вижда на снимката (някаква тръба е странна :) ). На гарнитурата на главата пише 3.0/3.2. И как да кажа какво е това като аз самия не знам??? :help: Голям мотор, очевидно дърт но надявам се накрая да излезе здрав :banghead: Помагайте с инфо моля. За кутията разбрах ше е от М10 а и намерих една тема в която Явор казва че става и вярвам :) Идеята НЕ е мотора да остане атмосферка!! Просто казах че първо искам да го сглобя и да го РАЗРАБОТЯ а след това да го турбинирам! няма как да го турбинирам и да го подкарам с новите лагери, сегменти и така нататък "няма как да се разработи правилно :kuku:" Но за това няма да пиша още че е рано. Та гледам че по размери на биелните лагери излиза че са като на М10 315,316,318,320,520,2000,2002 и така нататък, основните са като на всички М30. Това е информацията с която разполагам :) Ако някой има инфо моля да помага а аз ще давам инфо до колкото мога за мотора.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Който може не пита - който пита може!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1595
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Jordana » 01 Апр 2012, 23:37

Ми ти си го подготви за турбиниране сглоби го без турбото направи там разработката и слагай турбото.За какво да го сваляш пак после и да го отваряш готов сглобен мотор ?
http://www.e9coupe.com/forum/showthread.php?t=8473
ето една хубава тема точно за твоя случай .Дано да е от полза.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 02 Апр 2012, 0:50

Темата до някъде ми е полезна (до колкото успях да си я преведа), Благодаря колега! В общи линии ако между цилиндрите няма разстояние през което минава охлаждащата течност значи е безопасно да се пили от 3.3 на 3.5, технически 96мм бутала+86мм ход е М30Б34 (3230цц и СС10,0, а в турбо вариант М30Б34 3430цц и СС8,0(явно има разлика в гарнитурата и главата че се повишава така и кубатурата)). Ако има разстояние не било препоръчително защото може би цилиндъра няма да издържи. Обяснявам си го че има стари и по-стари блокове. Едните имат разстояние за водата, другите не. Е моя блок трябва да го прегледам но мисля че няма. А относно другото нямам намерение да го свалям, да го разглобявам да му слагам турбо и да го качвам пак на колата. Смятам да го подготвя от самото начало и просто докато го разработя ще го карам разреден. Гледам че заводското 3.2 турбо е степен на сгъстяване 7, а атмосферния е 9,3. как мога да го разредя освен гарнитура с оринг? Оригиналната е 2мм КАТО Е СТЕГНАТА, значи трябва да е бая дебела гарнитура???
Който може не пита - който пита може!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от TukBaTa » 02 Апр 2012, 7:52

Bergо написа:явно има разлика в гарнитурата и главата че се повишава така и кубатурата


имаш ли представа за какво говориш :?: :nono:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1595
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Jordana » 02 Апр 2012, 10:17

Bergо написа:Темата до някъде ми е полезна (до колкото успях да си я преведа), Благодаря колега! В общи линии ако между цилиндрите няма разстояние през което минава охлаждащата течност значи е безопасно да се пили от 3.3 на 3.5, технически 96мм бутала+86мм ход е М30Б34 (3230цц и СС10,0, а в турбо вариант М30Б34 3430цц и СС8,0(явно има разлика в гарнитурата и главата че се повишава така и кубатурата)). Ако има разстояние не било препоръчително защото може би цилиндъра няма да издържи. Обяснявам си го че има стари и по-стари блокове. Едните имат разстояние за водата, другите не. Е моя блок трябва да го прегледам но мисля че няма. А относно другото нямам намерение да го свалям, да го разглобявам да му слагам турбо и да го качвам пак на колата. Смятам да го подготвя от самото начало и просто докато го разработя ще го карам разреден. Гледам че заводското 3.2 турбо е степен на сгъстяване 7, а атмосферния е 9,3. как мога да го разредя освен гарнитура с оринг? Оригиналната е 2мм КАТО Е СТЕГНАТА, значи трябва да е бая дебела гарнитура???

Еми затова ми се струва сега момента да му подготвиш О-ринга пръскалките съединителя гарнитурата степента на сгъстяване и да си подбереш карантията за разреждането.Главата чрез обема на горивната камера заедно с недохода на буталото играе роля само за степента на сгъстяване. Литража се определя от хода и размера на буталото
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 02 Апр 2012, 23:03

Относно гарнитурата и главата и оформянето на кубатурата - знам че написах глупост и го разбрах днеска сутринта като си прочетох мнението, просто като го писах беше бая късно и е нормално на човек много да му се спи и да не се усеща какви глупости говори :D Извинявам се :yes: Знам как се оформя кубатурата на мотора просто ми стана интересно как един и същи ход и диаметър на буталото оформят два различни обема на два двигателя. Ето какво имам в предвид:

М30Б34 атмосферен
Диаметър на буталото: 92мм
Ход на буталото: 86мм
Степен на сгъстяване: 10,0
Конски сили: 217/5500
Въртящ момент: 305/4000
Система за управление: Мотроник
ОБЕМ:3230

М30Б34 тк (турбо компресор)
Диаметър на буталото: 92мм
Ход на буталото: 86мм
Степен на сгъстяване: 8,0
Конски сили: 252/4900
Въртящ момент: 380/2200
Система за управление: Мотроник DME
ОБЕМ:3430

Данните съм ги взел от техническото ръководство за: BMW7серия Въпуск 1977-86 Е23, 1986-94 Е32, както и съм ги срещал и на други места. Вашето мнение какво е? Интересно ми стана като вкарам 92мм бутала на моя мотор който е с ход 86мм колко се получава като обем??
По другия въпрос: няма да търся карантия, сглобявам разработвам и надувам. Крайната цел е 1бар налягане което мисля не е опасно за този тип мотор. Щом на приятелчето М40Б18ката дърйи на 1.2 със стоковите карантии мисля и аз да опитам, макар че може да ми хареса как върви и на 0,6-7 и да я оставя така. Както писах в началото на темата, идеята ми не е да направя супер турбо бегачка за състезания изстискана на 100%, а кола която да карам всеки ден. Моля не ми обяснявайте струва ли си или не и колко пари ще отидат или какъв ще е разхода на гориво! Изяснил съм си тези неща още преди да започна и работя по въпроса. Конкретно ме интересува това за кубатурата???
Който може не пита - който пита може!

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook