Сравнение между турбо и атмосферка

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 10 Мар 2012, 21:48

Здравейте колеги от доста време съм регистриран във форума и следя с интерес всичко което се случва, или поне до колкото мога. Говоря като цяло за проектите ви! Аз лично съм фен на синьо-бялата емблема от дете. Едно време когато бях на 10-12г вуйчо ми имаше авто сервиз и аз се въртях покрай него. Излишно е да казвам какви коли се ремонтираха там както и до ден днешен или поне 80% от тях. Да отбележа че говорим за руснаци защото аз съм на половина такъв. (По точно украйна но там са доста такива а е излишно да се споменава кои е допринесъл доста за знаменитоста на Черния бумер). И така минаха години 10-15 и аз вече смених 4тия Бимбо за... Бимбо естественно! :) просто мисля че това е колата доказала се и като фенска и като всичко останало нужно на човек за да се радва чя има! Та извинявам се за лирическото отклонение но ми се искаше да го кажа!

Та по темата: Всеки от нас е имал идеи за проект, НО- главния въпрос който са ми задавали приятелите ми когато съм ги питал кое как да направя е: КОЛКО КОНЯ ИЗКАШ ДА ИЗКАРАШ от колата си? Излишно е да казваме че между 200 коня атмосферка и 200 коня инхалирана има доста разлика! Как се отговаря на такъв въпрос и от къде беше породен той при мен?
Имам Е34 (най после колата за мен) с М50Б20. Искам да я турбинирам. До тук добре. С колегата ми се хванахме и направихме колектор намерих турбинка от 2.4тд. Идеята беше да съска и като цяло налягане от максимум 0.5-0.6. Проблема с електрониката до някъде се реши - направих си мега, но след изчетени 1 милион теми тук установих че до 0.5 може да се пробва и с оригиналния мотроник. За по голямо налягане на стоковата ми 20ка не говорим разбирасе! Няма да пиша и другите подробности понеже темата ми не е за това. ДА ОТБЕЛЕЖА ЧЕ НЕ СЪМ ОТ ХОРАТА КОИТО НЕ ДАВАТ ПАРИ ЗА АЕМ КОВАНИ КАРАНТИИ ЗА ПО 2-3лв поради простата причина че нямам чак такива доходи!!! Та на въпроса "колко коня искаш да стане колата че да знаеш какво да правиш как се отговаря ако не гоня коне" ми карал съм 34ка с М50Б25 и върви повече от моята двайска -192 коня. Да обаче на 200 коня турбо вървежа ще е съвсем друг, нали така? Е аз казвам така ако 20ката ми върви сток на 0.5 като 2,5та е няма да давам пари за такива работи защото за мен не е достатъчно. е то какво излиза че ако оставя мотора сток М50 Б20 няма да ми свърши работа. За М50Б25 пари няма а искам колата да е и турбо. Замислих се за М30Б28 обаче никога не съм карал такъв още повече в е34. В момента се опитвам да събера пари и за крайния вариянт 3.5 от е32. От доста хора чух че този мотор може да радва и без турбо, но такова ще има като налягането за сметка на конете ще е по малко въпреки че държи повече. Предпочитам 3.5 СТОК на 0.5- 300к и по дълго каране живот от колкото примерно 2.5 СТОК на 1бар и мотора в канала (естественно не е задължително да стане така но е по вероятно) Другото което е говоря за инспектиран мотор разбира се който ще инспектирам сам. Та въпросът ми е какъв мотор бихте препоръчали вие ОТ ОПИТ понеже аз не съм имал честа да карам М30Б-28,30,32,35. и не знам в начален етап с какво може да се сравни като скорост, динамика, здравина, и финанси за използването му в проект? Тоест в общи линии ще ми помогнете да взема решение дали да се заема да си счупя 20ката или да търся примерно М20Б25 или да се заема да си надуя 3.5 на 0.5 и да ме надживее като пробег. А да да отбележа че не ме вълнуват 800-1000 коня колата е всекидневка и така и така ми гори поне да върви и да ме радва! Разбира се youtube не е показател там всичко върви но не пише цената на това а и който е направил вървяща кола не е гледал какъв мотор да ползва в Youtubeто, за съжаление аз не мога да сравня с нищо едното и другото защото още нямам свой авто парк :) а дано някой ден но не сега :) Очаквам отговорите ви както и критиките естественно, надявам се че ще се получи интересна дискусия :)
Който може не пита - който пита може!

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 10 Мар 2012, 22:10

А каква е идеята да стоя без кола докато си взема другия двигател ли? Ти така ли би направил? Да кажа че не съм от 15 годишните дето летят в небесата и си мислят как като сложат 3та и задника обира бордюрите на косъм. Искам да си направя колата да върви постигал съм го но не по този начин и затова питам. Благодаря за съвета колега но предпочитам да не го правя още :)
Който може не пита - който пита може!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Делян » 10 Мар 2012, 22:31

Стана ми чудно, казваш за м50б25 пари няма(дето вървят средно по 1к), а за турбиниране има(дето е в пъти по-скъпо, за да е надеждно и с добър ефект)...
Сложи си един м50б25ТУ или м52б28, ако искаш с минимум средства да имаш приятен и надежден вървеж. А след време, ако решиш и събереш повече пари и двата са добра база, примерно за едно сейфти турбиниране за към 300 коня на вала. А защо не и повече, ако можеш да си го позволиш.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 10 Мар 2012, 23:02

А какво ще кажете за М20Б25 инспектирано и направено на 2.7? Дали ще се представи добре в 34ката и на какво налягане може да издържи? Пак казвам не говорим за коне а за издържливост на мотора. А за другото намерил съм 3.5 и парите не са много - М50Б25 струва близо 2 пъти повече :)
Който може не пита - който пита може!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от павката » 10 Мар 2012, 23:50

Bergо написа:А какво ще кажете за М20Б25 инспектирано и направено на 2.7? Дали ще се представи добре в 34ката и на какво налягане може да издържи?

не знам какво ще го инспектираш,ама какво очакваш да ти отговорят хората-ще държи на много и то дълго.....
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Boyadjiev » 11 Мар 2012, 0:25

Прати ми 20-ската с ЕКОНТ, а ще ти я върна 200 коня :mhihi:

Ако ще ти е евридейка си вземи готов мотор, ако ще ти е съботно-неделна си я прави турбо... Ако почнеш няма край, ще затвориш мотора след много повече пари от колкото си си представял и след доста повече труд от колкото си си смислел, след това друго ще се обади, еле па с е34... И парите и клечането са много и тн... Ако искаш само да си караш, смени мотора с неква английска мизерия и си карай колкото може и това е...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 11 Мар 2012, 2:24

Някой да има друго мнение? Явно доста хора забравят от къде са тръгнали и явно е по лесно вместо да помогнем на някой да направи нещо когато има желание е по лесно да го разобедим. Търся съвет от хора които разбират и си мисля че тук има такива а не от хора за които е по лесно да дадат пари за да получат нещо без да се напрегнат да помислят. Извинявам се ако съм засегнал някого ама мога найстина да си пратя 20ката по еконт и да си я получа 200 коня... хахаха а за инспектирания мотор... ми мислех че има такова понятие ама явно съм се объркал. Колеги извинявам се че не мога да ви покажа снимков материял на това което съм правел ама знам кое колко струва и знам как се постига чакайки дълго време и полагайки труд. Не съм пуснал темата за да си чеша езика и не искам никой да го прави и затова май е по добре да бъде изтрита. Още веднъж благодаря
Който може не пита - който пита може!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от TukBaTa » 11 Мар 2012, 13:59

колега, питаш за мнение и го получаваш не виждам за какво се обиждаш?

по темата(пак ще си дам моето мнение):

или си турбинирай 20-ката, но сам казваш, че те интересува надеждността, което значи, че конверсията трябва да стане както трябва ... с това турбо от 2,4 дето си тръгнал освен да си счупиш мотора друго няма да стане и всеки ще ти го каже !!! та за този вариант знай, че прави ли се турбо конверсия винаги се прави компромис с нещо заради липсата на средства... и 10к лв да извадиш пак няма да ти стигнат за нещо, но за да тръгне колата и то с много компромиси ти трябват минимум 2000лв, за да не очакваш да се счупи на първата права!(това без ревизия на мотора и налягане 0,5-0,6 както си казал)

или си вземи друг мотор както са казали колегите ... дали ще е 3,5 или някое PVC няма значение все ще останеш доволен(според мен PVC-то ще те радва повече).

но не си прави сметката да вземеш мотор който тепърва да турбинираш примерно м20б25 ... ми той само да стане 2,7 ще ти трябват 1500лв минимум и после пак тия 2000лв, за който говорех.

иначе за това което питаш кой мотор ще е по надежден след турбиниране има много изписано и несъмнено м30-ката... М20 при конверсията на В27 ако се направи с правилните части и се смъкне СС и тя ще държи... но ако се направи и м50 както трябва по никакъв начин няма да им отстъпва по надеждност :winky:

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 11 Мар 2012, 15:07

Taka, до какъв извод стигам. Сега отивам до един приятел които има магазин за авто части и ще отворим каталога му да видим цените на основни, биелни, другите мисля че аксиални бяха (2та полумесеца на кол. вал) лагери, гарнитури, семеринги, сегменти другите работи необходими за ревизията на мотора. Ще стравним цените за М20Б25, М30Б30, М30Б35, и съответно за М50Б25. Мисля от там да тръгна. След което ще прегледам степените на сгъстяване какви са на тези мотори и от там ще си направя извода или поне до някъде. Ако някой има интерес мога после да напиша какво се е получило :) . По принцип аз клоня към М30Б35 защото съм го намерил на малко пари но ако след ремонта цената на частите компенсира и цената стане колкото на един М50Б25 може и да се замисля но пък само да го купиш 2.5 ще ми струва повече. до момента от това което съм намерил цените са горе долу така: М20Б25 500-600лв, М30Б35 500лв, М50Б25 1000+лв. Това са ориентировъчните цени ца мотори които естественно трябва да се подновят с нови части защото или са разглобени или сглобени но аз така или иначе не искам да пускам мотор в който не съм сигурен, и не съм подменил вс. в него с ново поне. Така и така ще правя основен ремонт поне мотора да е по-корав. Това исках да кажа. Извинявам се за тона вчера, не бях прав просто възприех някой мнения като обида. А за турбинката щом смятате че няма да ми върши работа каква да е? И другото което може да е от полза: Турбината е Гарет А/R 42/48, Слагана е от момчето от което я взех на 316 и впечатленията са следните-колата не може да я развърта, едва на 3та към края почва, но за сметка на това тръгва много яко, и стигнахме до извода че за 2.0 е идеялна за проба. Аз даже си я разглобих и я челосах и по нея направихме колектора за 20ката :)
2011-12-21 19.05.42.jpg
2011-12-21 19.05.55.jpg
2012-01-14 16.42.49.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Който може не пита - който пита може!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от maxpower » 12 Мар 2012, 10:58

Колега така като гледам искаш да направиш силов тунинг с малко пари както се опитваме и много други :mhihi: . От сега ти казвам, че като гледам какви тънки сметки си правиш без кръчмар, накрая ще стоиш дълго време с разглобена кола поради недостиг на средства.
Щом сравняваш цените на двигателите и едни 500лв повече за м50б25 могат да ти бутнат бюджета, замислял ли си се един м30 какво ще ти причини на джоба по отношение на разход в дългосрочен план, като гледам 300к км искаш да караш.
После правена надеждна турбо кола, на която винаги можеш да разчиташ да отидеш на работа, до магазина, на кафенце и общо взето винаги да знаеш, че няма да те изостави някъде струва много над бюджета, който мислено прехвърляш в главата си. Да не говорим, че малко хора могат да я направят, визирам ТОМ.
Ако влезеш в продава ще видиш кит на ТОМ за ис-ка на стойност 3500лв. Защо мислиш струва 3500лв?
Сега защо не попиташ хората с турбо бегачките колко от тях си карат колите като всекидневки?
Това ,което ти трябва е сравнително съвременна атмосферка в прилично състояние, която с една ревизия да изсипеш в коша и да знаеш, че имаш надежден мотор. Сега дали ще е м50 или м52(PVC това ми хареса :mhihi: ) си е лично твой избор. М52ката ще ти дава по нисък разход, но ако не са полагани грижи за нея до сега е по лабилния двигател.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 14 Мар 2012, 2:20

Така, след дълго четене и сравняване най-после реших-М20Б27 а именно: М20б25 блок и бутала с кол. вал М21 с м20Б20 биели и глава731 от М20Б20. Въпрос: инжектори? маховик? всмукателен колектор? дросел? ОТ КАКВО? Какво се получава? Един от най-здравите мотори според мен а и според много от темите тук, издържащ на малко по-сериозно налягане с кован вал или нещо като Алпина мотора 2.7. :) и след като биелите вече са при мен бях решил да поръчвам на колега от форума мотора ооообачееее какво видях- този мотор го дават ниско оборотен (гледах и в нета клипове за да добия представа горе долу за какво става въпрос гоооре дооолу) и видях че колите (предимно 30ки) са до 5000об.??? от какво зависи това, защо, нещо такова ли ще се получи при мен според вас не можах да разбера. Ще съм благодарен ако някой ми обясни? Има ли нужда такъв мотор от АРП шпилки и метална гарнитъра за работа на 1бар? В раздела силов тунинг и темата турбо конверсия на Пешо (Лудия бик5) той е описал че този мотор (М20Б25) тържи със сток карантия спокойно до 2.5бара без много зор. Аз съм далеч от мисълта за такова налягане разбирасе и не се и надявам някой от вас да ми каже:"даваи мачкаи на 2бара всичко е наред" затова потам при работа на 1? :) Какво мислите за тази конверсия. Моля не ми обясняваите кое колко пари струва наясно съм, питам нещо различно от това! Отново предварително благодаря и се надявам знаещите са се включат :) И другия въпрос- Е34ата кутия от М50Б20 става ли на този мотор и какъв съедентел се ползва?
Който може не пита - който пита може!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от TukBaTa » 14 Мар 2012, 8:13

за надеждна м20 на 1бар ще ти трябват ARP - 400-500лв.
с О-ринг и нормална гарнитура може да държи това налягане.

а защо си избрал б20-кова глава?
Последна промяна TukBaTa на 14 Мар 2012, 11:03, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 14 Мар 2012, 10:23

До колкото разбрах- масова глава и пропуска достатъчно въздух за 2.7(така пише в темата на "Пешо") Защо кожа? Не става ли според теб? Ти правил ли си такъв мотор и каква би препоръчал? По скоро ме интересува периферията на този мотор от какво трябва да е- всмукател дросел и инжектори както и съеденителя?
Който може не пита - който пита може!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от TukBaTa » 14 Мар 2012, 11:23

ааа дали става ... сигурно става, но резултата с 885 ще е много по-добър...
колектора и дросела може да се ползва от всяко м20, но няма голям смисъл да ползваш б20-кова глава с колектор от б25... та с каквато глава си избереш за нея вземи и колектор и дросел... на дросела се присажда ТПС от нещо друго, за да може да се управлява мотора...

Bergо написа:Ти правил ли си такъв мотор и каква би препоръчал?

Не... тук нали знаеш, че всички сме клавиатурни плъхове и само си чешем пръстите и железа не сме пипали - студени са и цапат!!! :winky:

бих ти препоръчал ако си се ориентирал към м20 - м20б27 с глава 885, събран с бутала от нещо 4-ри цилиндрово(избора е голям) така че СС да ти дойде някъде 8-8,5 към 1(най-добре с бутала от м20б27 super eta ама такива ще намериш само на картинка). О-ринг на блока и ARP. Мегаскуирт с комутатори, за да се изхвърли дистрибутора.

и още един куп неща... всичките след като си ревизирал предварително мотора(лагери, сегменти, семеринги и т.н.)

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 14 Мар 2012, 21:48

Това със степента на сгъстяване е добре защото с тези бутала които аз съм избрал степента ще е някъде 11:1 и мислех да разреждам с гарнитура обаче ако измисля бутала с по-ниска СС които да "влязат" в блока- още по добре :) Главата ще видя каква е като стигна до нея, първо да намеря читав блокМ20 и валМ21, а след това бутала и глава. А относно съеденителя, някой наясно ли е кутията на М50Б20 от е 34 става ли на М20Б25? и какъв трябва да е съеденитела? ТПСа от опел астра 115кс става. Има малко играчка докато се напасне по дросела но нищо, не е плашещо а и за моята мега ми трябва такъв. Относно мегата: моята е проектирана за М50 мотор- 6 транзистора за управлението на 6 бубини, тоест 6 изхода които директно отиват на бобините. Проблем М20 е с една бубина и май с баща ми ще трябва да я попреправим не съм сигурен дали не става да се поправи софтуерно или просто ще останат 5 свободни изхода ще видим. За сега главното е блока и вала. След това ще обърна внимание и на другото но стъпка по стъпка. Така правя аз работите и не че не излизат пак много пари но не ги давам на куп като за цял М50Б25 а и ми е страст да се поизцапам. Имах една лада 1200с която направих 1.6 с валове, голямо сгъстяване (над 12) и мнооого други работи и ми излезе над 1500лв мотора ни познаите какво правих я 4 месеца и не се усетиха а и не ми пречеше да съм без кола така че...:) Благодаря много за инфото, много ми помага това че лека полека се включвате :yes:
Който може не пита - който пита може!

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook