Настройка на D2 койлоувъри

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Настройка на D2 койлоувъри

Мнение от Nickelback » 21 Яну 2012, 22:00

Скоро ще слагам комплект D2 койлоувъри на Е36-цата. Тези, стрийт версията.

Моля да помогнете с препоръки и съвети за монтажа, ако има някакви специфики. И най-вече дайте насоки какви са правилните стъпки за настройка. Има едни врътки за дампинга на амортисьора, настройка на камбъра и тем подобни... Не ми ясно в какъв ред се прави и в какво се състои: подготовка за монтаж, монтаж, настройката, тестването, настройка пак... Колкото по-детайлно обясните толкова по-малко ще питам пак :mhihi: :ok:

Колата ще се кара основно градско евридейка и не ми трябва да е особено натегнато. Дори ми препоръчаха да е на най-слабото... :dunno:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Настройка на D2 койлоувъри

Мнение от Nickelback » 23 Яну 2012, 20:07

Никой ли не е настройвал койлоувъри, макар и да не са били D2 :roll:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 24.10.2005
Местоположение: софия Гео Милев , Люлин

Re: Настройка на D2 койлоувъри

Мнение от street_force » 24 Яну 2012, 2:28

колега то си е до стил на каране примерно с мойте настройки на теб няма да ти е добре

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Настройка на D2 койлоувъри

Мнение от Nickelback » 24 Яну 2012, 8:19

street_force написа:колега то си е до стил на каране примерно с мойте настройки на теб няма да ти е добре

Това ясно, но все пак е важен принципа... Например - първо настройваме височината, после твърдостта, ребаунда, камбъра и т.н. Или е друг реда... :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Настройка на D2 койлоувъри

Мнение от Kroki » 24 Яну 2012, 10:10

Е кажете му нещо примерно и той вече ще си го настройва според него..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Re: Настройка на D2 койлоувъри

Мнение от Louis » 24 Яну 2012, 11:24

повечето карат с койлоувъри, които нямат никаква настройка, освен височината...
така че..
иди при дуневи в ст.град за настройката...
монтажа...сериозно ли трябва да се обяснява как се слага окачване?!?!?


Успех, и да се похвалиш после как е 36цата с тез де-двойки :D
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: Настройка на D2 койлоувъри

Мнение от BULL3T » 24 Яну 2012, 18:02

Louis написа:...


Успех, и да се похвалиш после как е 36цата с тез де-двойки :D



Е как може да е с Д2... перфектно... :winky:

Карай ги на най-меко,средна височина за градско... Така че да те кефи визията на колата,но на най-меко... И не навивай твърдоста на макс. Демек ако си на най-меко оставяй една степен преди края и обратното,ако си на най-твърдо пак така...

За евридейка най-добре според мен. По-меко отзад примерно на 30та степен отзад и 25та или 20та отпред... За да не ти подскача много задницата по дупките...
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Квото намери

Re: Настройка на D2 койлоувъри

Мнение от kalobrana » 24 Яну 2012, 20:18

Попитай колегата Тоо Cool дали е доволен от настройките на неговото д2 ,и вярно настройва се според стила на каране.Както и да я нагласиш после задължително реглаж на стенд за сходимостта.Успех
Бирата е доказателство че Бог съществува!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 2.03.2009

Re: Настройка на D2 койлоувъри

Мнение от latrel » 24 Яну 2012, 20:22

Иди при Явор той само Д2 ползва на М-ките :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Настройка на D2 койлоувъри

Мнение от Nickelback » 04 Мар 2012, 16:58

Седя и си гледам D2 камбър плейтовете... И се разрових из нета, как изглеждат монтирани на Е36... И установих, че ги има и двата варианта:

- надлъжно регулиране (успоредно на двигателя) - кастър регулировка:

http://www.google.bg/imgres?q=coilover+ ... 0DQ&zoom=1

http://www.google.bg/imgres?q=coilover+ ... 0DQ&zoom=1

- напречно регулиране (перпендикулярно на двигателя) - камбър регулировка:

http://www.google.bg/imgres?q=coilover+ ... =107&ty=44

http://www.google.bg/imgres?q=coilover+ ... 4DQ&zoom=1

Все си мисля, че монтажа трябва да се направи така, че да регулирам камбъра... Какви са предимствата на кастър регулировката пред камбъра? Всъщност така като гледам, при мен няма как да го монтирам така, че да регулирам кастър :mhihi: , но просто питам, че ми е любопитно :mhihi:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Настройка на D2 койлоувъри

Мнение от slavianko » 04 Мар 2012, 20:20

Nickelback написа:Все си мисля, че монтажа трябва да се направи така, че да регулирам камбъра... Какви са предимствата на кастър регулировката пред камбъра? Всъщност така като гледам, при мен няма как да го монтирам така, че да регулирам кастър :mhihi: , но просто питам, че ми е любопитно :mhihi:
Няма предимства на кастъра спрямо кембъра. Съвсем различни са. Все едно да питаш кои са предимствата на джантата пред гумата ;) Много зависи къде ще се кара колата и как и по това се правят настойките. Едно е за дрифт друго е за ралиджийка. Съвсем различно е дали ще се кара на къса писта с по остри завои с по малка скорост или на по дълга и по скоростна писта. Тези настройки се правят преди всяка писта и спрямо нея. Когато се кара една кола по агресивно ти е ясно че по завоите тя се накланя леко и тогава се променя и ъгъла на гумата спрямо настилката и тя започва да ляга на по мала площ и съответно сцеплението е по малко. Точно заради това се правят и кембър наклоните за да може при такова накланяне гумата да ляга на по голяма площ и да има по голямо сцепление. За кастър наклоните пък там е още по сложно и трябва да пробваш за да видиш че не ми се обеснява. Аз също имам доста кастър наклони на моята но ми се иска още малко и ще видя напролет какви ще ги мисля защото много по лесно се кара при дрифт с правилните кастър наклони. Ама ако питаш мен ако колата ти е евридейка не трябват много големи нито на едните нито на другите щото хем ще почне да ти яде гуми неравномерно хем хиляда дфуги неща. Иди в някой качествен сервиз да ти направят сходимост и там ще ти регулират и наклоните до някаква приемлива граница за да е хем вълкът сит хем агнето цяло ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Настройка на D2 койлоувъри

Мнение от txl » 04 Мар 2012, 20:45

Nickelback написа:- надлъжно регулиране (успоредно на двигателя) - кастър регулировка:

http://www.google.bg/imgres?q=coilover+ ... 0DQ&zoom=1

http://www.google.bg/imgres?q=coilover+ ... 0DQ&zoom=1


Заглерай още малко и ще видиш, че на тези се регулира и камбър, и кастър ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 10.05.2010
Пол: Мъж
Кара: '00 S3

Re: Настройка на D2 койлоувъри

Мнение от dani90 » 06 Мар 2012, 19:24

На две лични коли карах с Д2 стрийт версията,различни от БМВ, на най-твърдото карах и нямах аболютно никакви проблеми с подскачане и с неравностите като цяло(почти всеки ден минавах по маршрута Надежда-Балкан стар-Казичене по околовръстното).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Настройка на D2 койлоувъри

Мнение от slavianko » 06 Мар 2012, 20:46

dani90 написа:На две лични коли карах с Д2 стрийт версията,различни от БМВ, на най-твърдото карах и нямах аболютно никакви проблеми с подскачане и с неравностите като цяло(почти всеки ден минавах по маршрута Надежда-Балкан стар-Казичене по околовръстното).
Ами то колкото повече охлабиш амортисьора толкова повече подскача. Реглажа на твърдоста е на самият амортисьор и като го охлабиш и почва да не удържа на пружината и подскача ;) Специялно Д2-тата ги правят с доста твърди пружини и не е особенно добре да охлабиш много
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Настройка на D2 койлоувъри

Мнение от Nickelback » 14 Юли 2012, 22:04

Някой може ли да разясни малко за регулировката отзад...?
В момента съм я направил средно висока, а ми се ще да вкарам малко гумата под калника (225/40/R18) - да стане по-ниска. Явно трябва да навия шайбата, която регулира пружината. Но проблема е колко да навия долната част на амортисьора в стеблото му за да го скъся като цяло... Не ми е ясно въобще отправната точка на регулирането отзад :conf: Как се започва - втулката се регулира на средата ли първоначално, и според търсения ефект се навива/развива в желаната посока ли...?
Съответно ми се ще и да стане по-твърдичка отзад, предполагам това ще се получи с регулиране на врътките за дампинга само... :roll:

Имате ли някаква "рецепта" или на принципа на Нагоденко да търся своята :mhihi:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook