Регулируем шортшифтър - DIY?
Модератор: bum_bum
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Регулируем шортшифтър - DIY?
Здравейте, колеги! Тия дни на големи размисли и страсти съм се отдал, и реших да споделя мъката си Всички знаем за досадно дългия ход на скоростния лост при е36 - главно между 1ва-2ра и 3та-4та. На пазара има много афтърмаркет шифтъри, на различни прозводители и цени. Аз изгарям от желание да направя тая модификация, но не ми се иска да купувам, тъй като ще съм заставен с резултата - ако не ми хареса хода ще трябва да търся друго решение... а това е загуба на пари и време. Имайки предвид цената на обикновените шортшифтъри, регулириеумите ще са по-скъпички, а честно казано толкова пари няма да ми се дават. И се замислих дали не мога да си направя сам шифтър с къс ход, ползвайки моя оригинален. Идеята ми е да направя дължината на частта под опорната ябълка регулируема, като за целта прилагам схемата ми по-долу, за да добиете представа как мисля да стане това (то не че има много начини де). Шифтъра се реже под ябълката. С подходяща плашка се прави външна резба на двете части. Изработва се муфа с вътрешна резба, в която да вървят двете части на шифтъра. Предполагам всички се сещате за кормилните накрайници на Ауди 80 примерно, където регулирането на сходимостта става по точно този начин (само че там муфата е с външна резба, а накрайниците съответно с вътрешна). Може едната част на шифтъра да се направи с обратна резба, така че въртейки муфата дължината на шифтъра да се променя. А може и двете части да са с нормална, тогава ще трябва шифтъра да се откачи, за да се промени дължината му. Контрагайките са за да стегнат хубаво цялата връзка, за да няма излишни луфтове.
Другата възможност е на струг да се направи отвор в едната част, и там сътоветно да се изработи вътрешна резба. На другата част външна резба, и така едната се навива в другата. Този начин е по-"чистия" и прост. Вече зависи кой с какви инструменти разполага.
Устройството ясно. Сега малко размисли. Четох малко из форумите, и останах с впечатлението, че дължината на шифтъра е достатъчно да е с 15-20мм. по-голяма (то заради кардана май повече място няма). От тук съответно зависи и ъгъла на избирача - номер 9 от схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05 спрямо връзката със самата скоростна кутия. Долкото разбирам наличието на този ъгъл не е проблем, тъй като така или иначе и при оригиналните шортшифтъри опорната ябълка си е все на едно и също ниво, определено от номер 1 на схемата.
Питането ми е: има ли колеги с подобна концепция като моята? Такива, които вече да са го правили? Също така бих помолил тези от вас със оригинални шортшифтъри да споделят ефекта, както и от къде са ги закупили. Някой пробвал ли е метода с намотаване на тел около избирача с цел повишаване на масата му --> инерционния му момент, което на теория би направило смяната на предавките по-плавна и директна?
Ще събера мнения от тук от там, и мисля да подходя към направата, пък ще видим какво ще се получи. Надявам се да е нещо близко като ефект до това: http://www.youtube.com/watch?v=o6srbra2Iwg
Другата възможност е на струг да се направи отвор в едната част, и там сътоветно да се изработи вътрешна резба. На другата част външна резба, и така едната се навива в другата. Този начин е по-"чистия" и прост. Вече зависи кой с какви инструменти разполага.
Устройството ясно. Сега малко размисли. Четох малко из форумите, и останах с впечатлението, че дължината на шифтъра е достатъчно да е с 15-20мм. по-голяма (то заради кардана май повече място няма). От тук съответно зависи и ъгъла на избирача - номер 9 от схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05 спрямо връзката със самата скоростна кутия. Долкото разбирам наличието на този ъгъл не е проблем, тъй като така или иначе и при оригиналните шортшифтъри опорната ябълка си е все на едно и също ниво, определено от номер 1 на схемата.
Питането ми е: има ли колеги с подобна концепция като моята? Такива, които вече да са го правили? Също така бих помолил тези от вас със оригинални шортшифтъри да споделят ефекта, както и от къде са ги закупили. Някой пробвал ли е метода с намотаване на тел около избирача с цел повишаване на масата му --> инерционния му момент, което на теория би направило смяната на предавките по-плавна и директна?
Ще събера мнения от тук от там, и мисля да подходя към направата, пък ще видим какво ще се получи. Надявам се да е нещо близко като ефект до това: http://www.youtube.com/watch?v=o6srbra2Iwg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Dirty M5 driveR на 05 Окт 2011, 20:24, променена общо 1 път
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Регулируем шортшифтър - DIY?
Dirty M5 driveR написа:Здравейте, колеги! Тия дни на големи размисли и страсти съм се отдал, и реших да споделя мъката си Всички знаем за досадно дългия ход на скоростния лост при е36 - главно между 1ва-2ра и 3та-4та. На пазара има много афтърмаркет шифтъри, на различни прозводители и цени. Аз изгарям от желание да направя тая модификация, но не ми се иска да купувам, тъй като ще съм заставен с резултата - ако не ми хареса хода ще трябва да търся друго решение... а това е загуба на пари и време. Имайки предвид цената на обикновените шортшифтъри, регулириеумите ще са по-скъпички, а честно казано толкова пари няма да ми се дават. И се замислих дали не мога да си направя сам шифтър с къс ход, ползвайки моя оригинален. Идеята ми е да направя дължината на частта под опорната ябълка регулируема, като за целта прилагам схемата ми по-долу, за да добиете представа как мисля да стане това (то не че има много начини де). Шифтъра се реже под ябълката. С подходяща плашка се прави външна резба на двете части. Изработва се муфа с вътрешна резба, в която да вървят двете части на шифтъра. Предполагам всички се сещате за кормилните накрайници на Ауди 80 примерно, където регулирането на сходимостта става по точно този начин (само че там муфата е с външна резба, а накрайниците съответно с вътрешна). Може едната част на шифтъра да се направи с обратна резба, така че въртейки муфата дължината на шифтъра да се променя. А може и двете части да са с нормална, тогава ще трябва шифтъра да се откачи, за да се промени дължината му. Контрагайките са за да стегнат хубаво цялата връзка, за да няма излишни луфтове.
Другата възможност е на струг да се направи отвор в едната част, и там сътоветно да се изработи вътрешна резба. На другата част външна резба, и така едната се навива в другата. Този начин е по-"чистия" и прост. Вече зависи кой с какви инструменти разполага.
Устройството ясно. Сега малко размисли. Четох малко из форумите, и останах с впечатлението, че дължината на шифтъра е достатъчно да е с 15-20мм. по-голяма (то заради кардана май повече място няма). От тук съответно зависи и ъгъла на избирача - номер 9 от схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05 спрямо връзката със самата скоростна кутия. Долкото разбирам наличието на този ъгъл не е проблем, тъй като така или иначе и при оригиналните шортшифтъри опорната ябълка си е все на едно и също ниво, определено от номер 1 на схемата.
Питането ми е: има ли колеги с подобна концепция като моята? Такива, които вече да са го правили? Също така бих помолил тези от вас със оригинални шортшифтъри да споделят ефекта, както и от къде са ги закупили. Някой пробвал ли е метода с намотаване на тел около избирача с цел повишаване на масата му --> инерционния му момент, което на теория би направило смяната на предавките по-плавна и директна?
Ще събера мнения от тук от там, и мисля да подходя към направата, пък ще видим какво ще се получи.
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
- Мнения: 4205
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Регулируем шортшифтър - DIY?
Аз отдавна си мисля за такава модификация но не мога да си харесам някой читав,който да си заслужава парите.
П.П.Знам че топката също оказва влияние върху шифтъра,по-голяма за по-голяма инерция...бум бум може да се намеси тук знам че има поглед върху нещата
П.П.Знам че топката също оказва влияние върху шифтъра,по-голяма за по-голяма инерция...бум бум може да се намеси тук знам че има поглед върху нещата
- Prekysvach
- ентусиаст
- Мнения: 889
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 32*<0>5
Re: Регулируем шортшифтър - DIY?
следя с интерес, моя лост е рязан но хода си остава
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Регулируем шортшифтър - DIY?
martin_g60 написа:...Знам че топката също оказва влияние върху шифтъра,по-голяма за по-голяма инерция...
Не само топката. Лостовият механизъм отдолу също. Виждал съм такъв "опакован" с някакъв вид гъвкава тел, която явно е и тежка.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Регулируем шортшифтър - DIY?
Те тук някакви овчи мисли съм нахвърлял за шорт шифтърите.
http://www.beemasport.com/performance-tuning/short_shifter/
http://www.beemasport.com/performance-tuning/short_shifter/
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Регулируем шортшифтър - DIY?
тука също има малко инфо по въпроса
+ моя челен опит, след който никой нищо повече не каза
viewtopic.php?f=11&t=211829&start=15
и една готина според мен добавка, която е доста скъпа за това, което представлява
но некой бай стругар, който знае кво прави може да произведе
http://www.turnermotorsport.com/p-3489- ... 3-994.aspx
edit: @ bum_bum - видях, че в твоето описание го има DSSR-а
ама айде малко инфо на хАнглийски също не е излишно
+ моя челен опит, след който никой нищо повече не каза
viewtopic.php?f=11&t=211829&start=15
и една готина според мен добавка, която е доста скъпа за това, което представлява
но некой бай стругар, който знае кво прави може да произведе
http://www.turnermotorsport.com/p-3489- ... 3-994.aspx
edit: @ bum_bum - видях, че в твоето описание го има DSSR-а
ама айде малко инфо на хАнглийски също не е излишно
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Регулируем шортшифтър - DIY?
Като се замислих днес номера с навиването на едната част в другата няма да работи, щото така само ще може да се намалява дължината, а на нас ни трябва точно обратното. Така че остава вариянта с муфа. Като се хвана да го правя ще споделя как стоят нещата. Дано се получи добре.
ПП: Гуменото каре ми се вижда мноого близо до избирача. Колко е горе долу разстоянието, че аз никога не съм отварял да видя с очите си? А и като се намотае тел това допълнително ще намали възможността да увеличаваме дължината на шифтъра.
ПП: Гуменото каре ми се вижда мноого близо до избирача. Колко е горе долу разстоянието, че аз никога не съм отварял да видя с очите си? А и като се намотае тел това допълнително ще намали възможността да увеличаваме дължината на шифтъра.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Регулируем шортшифтър - DIY?
Гледайки малко снимки разбрах, че на 320 разстоянието от опорната ябълка до ухото е прекалено малко, за да се правят резби и т.н. Шифтъра на М3 е точно това, което искам да постигна. Дали мога да намеря лесно? Другия вариянт е да преправя моя на горе-долу такава дължина, като просто заваря парче (по-точно тръбичка със същия диаметър, за да не се получи кривина на мястото на връзката). Но до тук с идеята за регулируем шифтър Никой ли не кара с афтърмаркет? Да сподели бива ли ги, как е усещането и хода? Заслужава ли си да опитвам да преправям моя, и следователно ако нещо не се получи да трябва да си търся нов , или е по-добре да дам някой лев и да си купя от тунинг магазините?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Регулируем шортшифтър - DIY?
Гледам, че шифтъра на 328 е по-дълъг (втория от снимката, 4-тия е 320-ковия) и вероятно ще купя един (28-ци на части колкото искаш). Отделно мога да го направя adjustable, защото под опорната ябълка има достатъчно място. Ще ползвам случая да проверя в какво състояние е номер 7 от схемата по-горе, също така да сменя и втулчиците 10. Четох, че е хубаво да се смени и втулката 2, но не знам дали ще имам достъп. Засега това ми е плана. Когато се захвана и го свърша ще обновя темата, за да могат тези от вас, които искат къс ход да преценят заслужава ли си да се занимават (макар че занимавката е елементарна). Междувременно продължавам да приемам всякакви съвети и насоки
ПП: Избирача с двойни уши сигурно е супер, но много пара
ПП: Избирача с двойни уши сигурно е супер, но много пара
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Регулируем шортшифтър - DIY?
Аз съм с правен и като цяло съм доволен . Градски ела някой пат като се засечем да видиш за какво става въпрос Сегашния е с по-дълго рамо от предишния ми на м40ката (който седи ) и разлика има Втулките са нещо много важно в цялата система и е хубаво да се заменят с нови или правени от бронз. При първото поставяне на сегашния ми шифтър втулката беше доста изядена задна се включваше трудно а лоста играеше докато съм на скорост 5см+ в двете посоки .
Сега прочетох за навиване на тел около лоста свързваш кутията със скоростния и ми се стори интересна идея и лесно изпълнима ,но някои може ли да даде повече инфо за тази манипулация
п.с Лостовете взаимозаменяеми ли са на различните скоростни кутии от м20 м50 ?
Сега прочетох за навиване на тел около лоста свързваш кутията със скоростния и ми се стори интересна идея и лесно изпълнима ,но някои може ли да даде повече инфо за тази манипулация
п.с Лостовете взаимозаменяеми ли са на различните скоростни кутии от м20 м50 ?
[00:00:25] Boris Dimitrov каза: мое мнение е че голфа е много по бърза и мощна кола от бмв
http://i47.photobucket.com/albums/f169/ ... jtte3o.gif
http://i47.photobucket.com/albums/f169/ ... jtte3o.gif
- SuPeR_FLY
- Low Is A Lifestyle
- Мнения: 4262
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Пловдив, Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: ниско на земята
Re: Регулируем шортшифтър - DIY?
Моят лост на Е30-ката беше от четвъртият вид на снимката по-горе с най-малкото разстояние и си сложих от Е39 тдс, който изглежда като първия на снимката... Вместо да навивам тел на лостчето, че не ме накефи как изглежда го напълних с олово защото е кухо, но трябва да е загрят лоста много добре, че да може оловото да слезе до долу, че иначе се вдървя още в началото и нищо не става Като цяло съм много доволен от ефекта, защото преди съм пробвал 2-3 вида афтърмаркет шифтъри и много ме дразнеше превключването как става по-трудно и щракащо, а с моя вариант по-меко влизат и така си го оставих, единствено искам да добавя и тежката топка, която K_Ilkov си е сложил, но е много лев светещата и засега си почивам
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Регулируем шортшифтър - DIY?
аз такава къса, тежка и светеща не съм виждал
сподели ако има
сподели ако има
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Регулируем шортшифтър - DIY?
SuPeR_FLY написа: и много ме дразнеше превключването как става по-трудно и щракащо
Именно. И аз искам да избегна точно това. Ще купя шифтър тези дни и ще го мисля.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани