Проблем с манометър или?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Проблем с манометър или?

Мнение от Zubcho » 15 Авг 2011, 9:41

Автомобилът е е34 тдс. Закупих си този манометър - http://racing-mania.com/browse/product/id/476/Buust+Mеtar+Tip+VDO . Забелязах обаче, че уреда работи твърде бавно. Филма започна и свалиха турбото, защото имах съмнения в незатварящ байпасен клапан или проблем с ауктатора. Турбото се оказа перфектно и всичко работещо по него и след почистване беше върнато обратно. Последва смяна на Т разклонението. Без промяна в скороста на отчитане. Последва смяна на прозрачният маркуч с такъв с по-малък диаметър. Пак няма промяна на отчитането. От уреда ли е проблема или не ми е херметична системата? Нямам пушеци отзад (черни) от богата смес, даже напротив нямам почти пушек. Отделно съм повишил налягането чрез бууст контролер на пиково налягане 1.4. Уредът го отчита, но твърде късно според мен. Пиковото налягане трябва да се получава при 2200 об/мин, а уреда отчита такова чак след 3000 оборота. Все още не намирам време да го изпробвам на др. кола или да пробвам с др. уред :( Някой ако има опит точно с този уред да каже дали в него е проблема или да почвам да подменям маркучите по турбо пътищата.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Проблем с манометър или?

Мнение от deyan-enchev » 15 Авг 2011, 9:52

Имам уред на VDO , ако искаш може да се видим някъде из СФ и да ти го сваля да пробваш :yes:
Работи като твоя както описваш, мудничко качва и не точно на 2200 ами иска повечко обороти и доста газ.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Проблем с манометър или?

Мнение от alx » 15 Авг 2011, 19:46

взимаш уреда- закачаш го на вакум на някоя бензинка и гледаш при празни обороти колко ще му трябва да покаже около един или малко над 1 бар вакуум. колкото време му трябва да се спре там- такова му в времето за реакция. (повечето бензинки с обикновени разпределителни валове дърпат около 1.2 бара вакум на празни обороти).

предполагам че е "успокоен" фабрично малко повече от колкото трябва за да не скача непрекъснато...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем с манометър или?

Мнение от Zubcho » 15 Авг 2011, 22:35

alx написа:взимаш уреда- закачаш го на вакум на някоя бензинка и гледаш при празни обороти колко ще му трябва да покаже около един или малко над 1 бар вакуум. колкото време му трябва да се спре там- такова му в времето за реакция. (повечето бензинки с обикновени разпределителни валове дърпат около 1.2 бара вакум на празни обороти).

предполагам че е "успокоен" фабрично малко повече от колкото трябва за да не скача непрекъснато...


Май веднага ще върне, защото с уста като смукна :help: :oops: успявам да го върна 0.5 без проблем.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Проблем с манометър или?

Мнение от b2 » 16 Авг 2011, 9:37

alx написа:взимаш уреда- закачаш го на вакум на някоя бензинка и гледаш при празни обороти колко ще му трябва да покаже около един или малко над 1 бар вакуум. колкото време му трябва да се спре там- такова му в времето за реакция. (повечето бензинки с обикновени разпределителни валове дърпат около 1.2 бара вакум на празни обороти).

предполагам че е "успокоен" фабрично малко повече от колкото трябва за да не скача непрекъснато...


какво наричаш 1.2 бара вакуум в абсолютни стойности?
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Проблем с манометър или?

Мнение от alx » 16 Авг 2011, 19:12

какво наричаш 1.2 бара вакуум в абсолютни стойности?


не разбирам...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Проблем с манометър или?

Мнение от bum_bum » 16 Авг 2011, 19:24

1.2 за мен си е 1.2 .. има ли "относителна стойност" за вакуума?

Днес обърнах внимание на моя. Показва от 1500 оборота някъде. Не става обаче за тест, че съм му залепил отзад щуцера, че "майстора" при който седя известно време кой знае що го беше вадил от кутията и му беше изгубил лещата.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Проблем с манометър или?

Мнение от b2 » 16 Авг 2011, 19:50

Ако дадения манометър отчита 0 бара като е разкачен /т.е. тип gauge/, като го закачи на "нормална" бензинова кола да очаква -1.2бара това ли имаш предвид?

За абсолютна имах предвид този вакуум измерен с уред сензор отчитащ и атмосферното налягане, т.е. ~100kpa като му виси маркуча. :)
Мисълта ми е, че 1.2 бара вакуум ми се вижда много. Повече от на всички двигатели, които съм виждал. Естествено ако говорим в еднакви мерни еденици. Не че съм го гледал на чак толкова много двигатели. Говоря за нормални 4-6 цилиндъра и 1.8 - 3 литра обем. Аз по-скоро бих очаквал -0.5:-0.7
Или Алекс, ти говориш за по-големи ДВГ? Те повече вакуум ли правят ми е било интересно..
Последна промяна b2 на 16 Авг 2011, 20:11, променена общо 2 пъти
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Проблем с манометър или?

Мнение от alx » 16 Авг 2011, 20:02

b2 написа:Ако дадения манометър отчита 0 бара като е разкачен /т.е. тип gauge/, като го закачи на "нормална" бензинова кола да очаква -1.2бара това ли имаш предвид?


да... и го гледаш колко бързо ги отчита... и това му е закъснението...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Проблем с манометър или?

Мнение от Postman » 16 Авг 2011, 20:49

Колеги, 1,2 бара вакуум е с 0,2 бара по-голям вакуум от абсолютния вакуум, който е 1 бар, ако приемем че атмосферното налягане е горе долу 1 бар и то... т.е. по-ниско налягане от налягането в Космоса, където по принцип няма налягане. Това сериозно ли го пишете или наистина мислите, че машина създадена от човек може да направи 1,2 бара вакуум?!?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Проблем с манометър или?

Мнение от bum_bum » 16 Авг 2011, 22:23

Дам, моят е май -0,6 макс.
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Проблем с манометър или?

Мнение от alx » 17 Авг 2011, 0:23

Хахаха... Накара ме да слеза до гаража да си погледна манометъра...

Идеята ми беше че по спомени е нормално един мотор да дърпа 18 паунда на квадратен инч налягане... Което го сметнах грубо да е малко над един бар (14.7 паунда на квадратен инч е един бар)...

Да, 18 е... Ама не паунда на квадратен инч а 18 инча живак което е горе долу 480 мм живак...което е ... 0.6 бара

Добре че е постмана да обади заблудата :mhihi:

Между другото има едно място с 1.2 бара вакуум... И там живеят бръмбари...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Проблем с манометър или?

Мнение от Postman » 17 Авг 2011, 0:34

alx, 18 инча живак е точно колкото трябва да бъде за бензинов ДВГ.

По темата - Зъбчо, ще трябва да сравниш с някой индустриален манометър, за да не се окаже че освен бавен твоя манометър е и грешен. Всмисъл да ги вържеш един до друг с 2 тройника и да даваш газ. Понеже са на класове, в идеалния случай ти трябва манометър с обхват 0-1,6 бара.

П.П. Не искам да ходя на мястото с бръмбърите, иди ти... на мен ще ми се разлети скафандъра :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем с манометър или?

Мнение от Zubcho » 17 Авг 2011, 7:47

Postman написа:.....
По темата - Зъбчо, ще трябва да сравниш с някой индустриален манометър, за да не се окаже че освен бавен твоя манометър е и грешен. Всмисъл да ги вържеш един до друг с 2 тройника и да даваш газ. Понеже са на класове, в идеалния случай ти трябва манометър с обхват 0-1,6 бара...


Като за мерене мери точно. Преди да пипам налягането на турбото, правих опит за да видя какво ще покаже, и си стигна 1.1 бар (което си е сток за ТДС) пиково налягане. Мен повече ме дразни и притеснява, че или показва твърде бавно уредът или имам проблем по турбо пътищата, тъй като пиковото налягане се появява след 3200 об., а трябва да е при 2200 об./мин.

За сега се отлагат всички тестове и чуденки, защото заминавам на почивка в събота. След като се прибера ще има тест с индустриален манометър (в сервизът на сааб имат такъв).

Поздрави на всички и в най-лошия случай ще си взема друг уред проверен и отчитащ бързо и вярно.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: Проблем с манометър или?

Мнение от ico318 » 17 Авг 2011, 10:50

и аз се чудех какви са тия стойности.моята при принудителен празен ход е на -0.8,а на празен ход е -0.7.уреда е някакъв на "тим" от -1 до +1.

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook