BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 10.06.2008

BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps

Мнение от sk. » 09 Юли 2011, 10:20

Здравейте,
имаме Е46 318D. Моторът е 1993сс - 116кс. С този мотор излизат още две разновидност (136кс, 150кс)
Кодът би трябвало да е М47 или М47N.

Разликата между трите мотора би трябвало да е единствено в турибинката и софтуера. Идеята е да сменим турбината с тази от 150кс. При посещение тук там стана ясно, че турбините са почти еднакви. Имало разлика само в перките. Дали някой е правил такава интервенция?
Също така на няколко места твърдят, че защото колата има чип, няма нужда да се бара нищо по ЕCU-то. Не знам как е при дизелите, тъй като се занимавам повече с бензинови и то ВАГ-ове, но си мисля, че варианта е или нов чип, който да е за кола 150кс или направо ремап на дино.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12338
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps

Мнение от Mollov » 09 Юли 2011, 22:00

Кода на мотора е M47N, щото М47 не е комареал... а това, че колата ти е с чипс не значи, че едва ли не слагаш другата турбина и всичко е ОК... глупости....

Разликата между x18d и x20d (т.е. 1-ва/3-та серия, не говоря за X1) е:

- турбината (ама не лопатки-мопатки, ами турбината....)
- колектори - различни са.
- интеркулър-а - различен е.
- софтуера, разбира се.

Ако смениш само турбината и ремапнеш компа да е адекватен на нея, ще получиш почти 150 коня... по-скоро една идея под тия 150 коня... говоря за софтуера на стандартно 150PS... щото с "чипс" ще докараш повече...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 10.06.2008

Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps

Мнение от sk. » 11 Юли 2011, 7:15

Абе и аз нещо такова си мисля, че трябва да е от към разлики, ама не мога да го набия в кратуните на майсторите...

Принципно не е проблем да се намери цялото турбо + колектора. Само изпускателния ли е различен или и всмукателния? И дали си запознат, какво е разликата в кулерите? Стига да не е разположението, мисля че няма да има проблем.
А относно софтуера - единствения вариант, който признавам аз е TST Tuning :mhihi:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12338
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps

Мнение от Mollov » 11 Юли 2011, 13:46

За колекторите не съм сигурен - може и двата да са, може и само всмукателния... мина време и някои неща съм ги забравил (имах идея за едно 118d... преди време)... колкото до куулъра - няма как да е в мястото, само за размери говорим... макар че... ти си с по-старата версия на мотора... но едва ли разположението е различно... то няма къде толкова да го сложат на савършенно друго място... говоря фабрично...

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps

Мнение от Zagy » 11 Юли 2011, 14:49

Разликата между M47N 318d и M47N 320d по спомен беше само в турбината и софтуера. Колектора и кулера са еднакви с 320d.

Не съм сигурен, че ще може да ти се "прелее" софт от 320d, защото ЕКУто май имаше някакви защити... то си зависи и от мапера де...
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps

Мнение от Zubcho » 11 Юли 2011, 18:51

Ако е само турбото и колектора направо прави чип тунинг. Няма смисъл да се набиваш пари за оригинален софтуер, като този на маперите ще е по-добър със сигурност. И задължително повиши малко налягането на турбината например от 1.1 пик на 1.3.

Поздрави и успех с ъпгрейдите.

Ето ти и още малко храна за размисъл. :)

http://www.unitedbimmer.com/forums/forc ... grade.html
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 10.06.2008

Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps

Мнение от sk. » 11 Юли 2011, 19:12

Това турбинЧЕ, никога няма да може да напълни това интеркуЛИРИЩЕ... Отново казвам, че не разбирам бъкел от дизели, но на бензин такава турбина с такъв кулер... ще има турболаг голям колкото футболно игрище :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Принципно моята идея е като се разглобява да се направи както трябва... малко по-голямо турбо с колектор и разпръсквачи (ако са необходими) и примерно да се гони тавана на ГНП-то, който мисля, че беше около 200кс., но пък вуйчото (колата е негова) иска нещо по-семпло като вариант и за това сме се спрели на турбинка от 320ка..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps

Мнение от Zubcho » 11 Юли 2011, 20:46

Не гледай колко е голяма турбината понеже е с променлива геометрия. Просто послушай съвета ми. И я пуснете с 0.3 атмосфери повече и направете чип тунинг при някой който ги разбира дизелите. Ще останеш учуден как върви тази кола с това турбо след чип. А и никой не е казалм, че трябва да се сложи толкова голям интеркулер. Просто съм ти го пуснал този линк за да се ориентирате, как ще е монтажът, ако ще слагате по-голям от фабричния кулер.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps

Мнение от Zagy » 11 Юли 2011, 20:51

Няма смисъл от по-голям кулер - кулерите на 320д и 330д са еднакви. А и такъв голям кулер като на линка е само наполовина ефективен - половината от него е закрита от гредата на бронята. Смисълът от тоя голям кулер на линка е, че пича е замислил водно охлаждане с две пръскалки.
Si non confectus, non reficiat.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps

Мнение от stilko » 18 Юли 2011, 3:05

sk. написа:...единствено в турибинката и софтуера...


Ето това са разликите между 318d(M47N) и 320d(M47N)
1. Колянов вал
2. Бутала
3. Маховик
4. Турбина
5. Дюзи
6. Софтуер
7. Радиатор
8. Съединител
9. Скоростна кутия
10. Кардан
11. Диференциал
12. Амортисьори
13. Спирачни дискове

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 10.06.2008

Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps

Мнение от sk. » 20 Юли 2011, 12:21

Здравей колега!
От къде изкара тази информация..? Очаквах разликите да са доста, но това ме изненада!
Защо ли има разлика в буталата и в коляновия вал, като и двата мотора са с един и същ обем?
Също скоростната кутия, кардана, диференциала... :cry:
Айде и без ъпгрейд на спирачките ще се мине, но гореизброеното е доста голямо приключение!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps

Мнение от stilko » 20 Юли 2011, 23:05

sk. написа:Здравей колега!
От къде изкара тази информация..? Очаквах разликите да са доста, но това ме изненада!
Защо ли има разлика в буталата и в коляновия вал, като и двата мотора са с един и същ обем?
Също скоростната кутия, кардана, диференциала... :cry:
Айде и без ъпгрейд на спирачките ще се мине, но гореизброеното е доста голямо приключение!


Скоро един колега ме кара да проверявам за същата манипулация. И съм сравнявал част по част в ETK-то.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps

Мнение от Zagy » 21 Юли 2011, 7:22

Честно казано силно ме съмнява разликите да са толкова много. Много пъти съм виждал една и съща част да е с различни номера, но самия чарк да е еднакъв - на прима виста се сещам за маховиците на М47N и перките на радиаторите...
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps

Мнение от Zubcho » 30 Юли 2011, 12:30

По-скоро разлика в номерата да е поради разлика в качеството и устойчивостта на материалите. Демек една и съща част с едни и същи размери, но с различни материали съответно и цена :)

То ако трябва да се сменят толкова много неща не е ли по-евтино друг мотор направо да се сложи?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 10.09.2009
Местоположение: plovdiv
Кара: e46

Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps

Мнение от ivelin1476 » 28 Май 2013, 20:05

колеги някои знаели разликата в моторите на е46 320д 150к.с. и е90 163к.с. дали е само в турбината и софта или има разлика в бутала галава или друго

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook