BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps
Модератор: bum_bum
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps
Здравейте,
имаме Е46 318D. Моторът е 1993сс - 116кс. С този мотор излизат още две разновидност (136кс, 150кс)
Кодът би трябвало да е М47 или М47N.
Разликата между трите мотора би трябвало да е единствено в турибинката и софтуера. Идеята е да сменим турбината с тази от 150кс. При посещение тук там стана ясно, че турбините са почти еднакви. Имало разлика само в перките. Дали някой е правил такава интервенция?
Също така на няколко места твърдят, че защото колата има чип, няма нужда да се бара нищо по ЕCU-то. Не знам как е при дизелите, тъй като се занимавам повече с бензинови и то ВАГ-ове, но си мисля, че варианта е или нов чип, който да е за кола 150кс или направо ремап на дино.
имаме Е46 318D. Моторът е 1993сс - 116кс. С този мотор излизат още две разновидност (136кс, 150кс)
Кодът би трябвало да е М47 или М47N.
Разликата между трите мотора би трябвало да е единствено в турибинката и софтуера. Идеята е да сменим турбината с тази от 150кс. При посещение тук там стана ясно, че турбините са почти еднакви. Имало разлика само в перките. Дали някой е правил такава интервенция?
Също така на няколко места твърдят, че защото колата има чип, няма нужда да се бара нищо по ЕCU-то. Не знам как е при дизелите, тъй като се занимавам повече с бензинови и то ВАГ-ове, но си мисля, че варианта е или нов чип, който да е за кола 150кс или направо ремап на дино.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps
Кода на мотора е M47N, щото М47 не е комареал... а това, че колата ти е с чипс не значи, че едва ли не слагаш другата турбина и всичко е ОК... глупости....
Разликата между x18d и x20d (т.е. 1-ва/3-та серия, не говоря за X1) е:
- турбината (ама не лопатки-мопатки, ами турбината....)
- колектори - различни са.
- интеркулър-а - различен е.
- софтуера, разбира се.
Ако смениш само турбината и ремапнеш компа да е адекватен на нея, ще получиш почти 150 коня... по-скоро една идея под тия 150 коня... говоря за софтуера на стандартно 150PS... щото с "чипс" ще докараш повече...
Разликата между x18d и x20d (т.е. 1-ва/3-та серия, не говоря за X1) е:
- турбината (ама не лопатки-мопатки, ами турбината....)
- колектори - различни са.
- интеркулър-а - различен е.
- софтуера, разбира се.
Ако смениш само турбината и ремапнеш компа да е адекватен на нея, ще получиш почти 150 коня... по-скоро една идея под тия 150 коня... говоря за софтуера на стандартно 150PS... щото с "чипс" ще докараш повече...
Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps
Абе и аз нещо такова си мисля, че трябва да е от към разлики, ама не мога да го набия в кратуните на майсторите...
Принципно не е проблем да се намери цялото турбо + колектора. Само изпускателния ли е различен или и всмукателния? И дали си запознат, какво е разликата в кулерите? Стига да не е разположението, мисля че няма да има проблем.
А относно софтуера - единствения вариант, който признавам аз е TST Tuning
Принципно не е проблем да се намери цялото турбо + колектора. Само изпускателния ли е различен или и всмукателния? И дали си запознат, какво е разликата в кулерите? Стига да не е разположението, мисля че няма да има проблем.
А относно софтуера - единствения вариант, който признавам аз е TST Tuning
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps
За колекторите не съм сигурен - може и двата да са, може и само всмукателния... мина време и някои неща съм ги забравил (имах идея за едно 118d... преди време)... колкото до куулъра - няма как да е в мястото, само за размери говорим... макар че... ти си с по-старата версия на мотора... но едва ли разположението е различно... то няма къде толкова да го сложат на савършенно друго място... говоря фабрично...
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps
Разликата между M47N 318d и M47N 320d по спомен беше само в турбината и софтуера. Колектора и кулера са еднакви с 320d.
Не съм сигурен, че ще може да ти се "прелее" софт от 320d, защото ЕКУто май имаше някакви защити... то си зависи и от мапера де...
Не съм сигурен, че ще може да ти се "прелее" софт от 320d, защото ЕКУто май имаше някакви защити... то си зависи и от мапера де...
Si non confectus, non reficiat.
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps
Ако е само турбото и колектора направо прави чип тунинг. Няма смисъл да се набиваш пари за оригинален софтуер, като този на маперите ще е по-добър със сигурност. И задължително повиши малко налягането на турбината например от 1.1 пик на 1.3.
Поздрави и успех с ъпгрейдите.
Ето ти и още малко храна за размисъл.
http://www.unitedbimmer.com/forums/forc ... grade.html
Поздрави и успех с ъпгрейдите.
Ето ти и още малко храна за размисъл.
http://www.unitedbimmer.com/forums/forc ... grade.html
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps
Това турбинЧЕ, никога няма да може да напълни това интеркуЛИРИЩЕ... Отново казвам, че не разбирам бъкел от дизели, но на бензин такава турбина с такъв кулер... ще има турболаг голям колкото футболно игрище
Принципно моята идея е като се разглобява да се направи както трябва... малко по-голямо турбо с колектор и разпръсквачи (ако са необходими) и примерно да се гони тавана на ГНП-то, който мисля, че беше около 200кс., но пък вуйчото (колата е негова) иска нещо по-семпло като вариант и за това сме се спрели на турбинка от 320ка..
Принципно моята идея е като се разглобява да се направи както трябва... малко по-голямо турбо с колектор и разпръсквачи (ако са необходими) и примерно да се гони тавана на ГНП-то, който мисля, че беше около 200кс., но пък вуйчото (колата е негова) иска нещо по-семпло като вариант и за това сме се спрели на турбинка от 320ка..
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps
Не гледай колко е голяма турбината понеже е с променлива геометрия. Просто послушай съвета ми. И я пуснете с 0.3 атмосфери повече и направете чип тунинг при някой който ги разбира дизелите. Ще останеш учуден как върви тази кола с това турбо след чип. А и никой не е казалм, че трябва да се сложи толкова голям интеркулер. Просто съм ти го пуснал този линк за да се ориентирате, как ще е монтажът, ако ще слагате по-голям от фабричния кулер.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps
Няма смисъл от по-голям кулер - кулерите на 320д и 330д са еднакви. А и такъв голям кулер като на линка е само наполовина ефективен - половината от него е закрита от гредата на бронята. Смисълът от тоя голям кулер на линка е, че пича е замислил водно охлаждане с две пръскалки.
Si non confectus, non reficiat.
Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps
sk. написа:...единствено в турибинката и софтуера...
Ето това са разликите между 318d(M47N) и 320d(M47N)
1. Колянов вал
2. Бутала
3. Маховик
4. Турбина
5. Дюзи
6. Софтуер
7. Радиатор
8. Съединител
9. Скоростна кутия
10. Кардан
11. Диференциал
12. Амортисьори
13. Спирачни дискове
Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps
Здравей колега!
От къде изкара тази информация..? Очаквах разликите да са доста, но това ме изненада!
Защо ли има разлика в буталата и в коляновия вал, като и двата мотора са с един и същ обем?
Също скоростната кутия, кардана, диференциала...
Айде и без ъпгрейд на спирачките ще се мине, но гореизброеното е доста голямо приключение!
От къде изкара тази информация..? Очаквах разликите да са доста, но това ме изненада!
Защо ли има разлика в буталата и в коляновия вал, като и двата мотора са с един и същ обем?
Също скоростната кутия, кардана, диференциала...
Айде и без ъпгрейд на спирачките ще се мине, но гореизброеното е доста голямо приключение!
Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps
sk. написа:Здравей колега!
От къде изкара тази информация..? Очаквах разликите да са доста, но това ме изненада!
Защо ли има разлика в буталата и в коляновия вал, като и двата мотора са с един и същ обем?
Също скоростната кутия, кардана, диференциала...
Айде и без ъпгрейд на спирачките ще се мине, но гореизброеното е доста голямо приключение!
Скоро един колега ме кара да проверявам за същата манипулация. И съм сравнявал част по част в ETK-то.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps
Честно казано силно ме съмнява разликите да са толкова много. Много пъти съм виждал една и съща част да е с различни номера, но самия чарк да е еднакъв - на прима виста се сещам за маховиците на М47N и перките на радиаторите...
Si non confectus, non reficiat.
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps
По-скоро разлика в номерата да е поради разлика в качеството и устойчивостта на материалите. Демек една и съща част с едни и същи размери, но с различни материали съответно и цена
То ако трябва да се сменят толкова много неща не е ли по-евтино друг мотор направо да се сложи?
То ако трябва да се сменят толкова много неща не е ли по-евтино друг мотор направо да се сложи?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- ivelin1476
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: plovdiv
- Кара: e46
Re: BMW E46 от 318D 116ps -> 320d 150ps
колеги някои знаели разликата в моторите на е46 320д 150к.с. и е90 163к.с. дали е само в турбината и софта или има разлика в бутала галава или друго
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани