Смукателен колектор от M50B20 на М52Б25

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Смукателен колектор от M50B20 на М52Б25

Мнение от bum_bum » 17 Юни 2011, 19:26

icku написа:Ние портнахме м50б20 на размер за м50б25 и ефекта е доста нисък момент до 2500 об и значително подобряване нагоре


А мерихте ли го с нещо, че знам един, дето портва яко и слага леки маховици и чипове и дюзи и кво ли не и накрая стокова 20-ка комби го отвя като спрял :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 12.05.2010
Пол: Мъж

Re: Смукателен колектор от M50B20 на М52Б25

Мнение от icku » 22 Юни 2011, 0:51

на дино още не е мерено но субективно биеме 25-ци

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Смукателен колектор от M50B20 на М52Б25; вече и с М50Б25

Мнение от maxpower » 24 Юни 2011, 21:26

Така да се включа и аз в темата отново. Монтирах колекторчето от М50Б25 и да споделя първи впечатления след 2 дена каране. Този директно го нахлузих без никакви преправяния като другия. Моторчето за празния ход го включих там където си седи на м50 по принцип. Хванах го с една ламаринка към колектора да не бяга. Температурния датчик на М52 е с щипка, а този на М50 е на резба, но буксите им са еднакви. Сега някои ще си кажат, ми що да не ползвам този от М50, ами ако не сте с ОБД1(като Иво примерно :yes: ) не е препоръчително, защото при 20 градуса М50 отчита 2 и нещо К ома, а този на М52 4 и нещо и сами се досещате, че Еку-то получава грешна информация за темп на въздуха, и точно от тоя датчик много гадно глъхне ако не казва нещата както трябва. Какво направих аз, навих на мястото на този от м50, моя от М52 като му нарязах резба с флашка и после намазах обилно със силикон и го завих(махнах О-пръстена). Резбата е 12х1,5 ако не се лъжа.
Само не ми се смейте на бялото парцалче, временно съм оставил мотора без вентилация на картера и съм сложил парцалче да не влизат гадости, но да може да диша.
Решенито с разцепения О-пръстен за дросела, което съм описъл по горе работи без грешка - много съм доволен грам не смуче въздух и празния ход е бетон.
Вентилацията на резервоара съм я боцнал там където по принцип влиза тази за вентилация на картера при М50.
Направих нещо много важно, което наистина има приятен ефект и не струва пари- игнорирах подгряването на дросела както са направили и други колеи и съм доволен от резултата.
Щеката за маслото я хванах с Г-образна пластина към колкетора там където му се захващат стойките.
Стойките за колектора ги игнорнах и тях, държи се само на шпилките към кратуната.
Закрепването на рейката от М52 е малко странно, след леко напасване си легна без проблем, но понеже леко не съвпадат отворите с местата за захващане съм сложил пак пластинки, които га натискат надолу и няма къде да ходи, мисля да го хвана и с болтчета с гайки за по сигурно. Долу на снимката се вижда какво съм сътворил.
Честно казано имам смесени чувства към колектора от 25ца- във високите безспорно почна да върви по добре, но с малък прасчо 3,45 на 1ва и 2ра доста често съм в прекъсвач :mhihi: . От място обаче до към 3500 оборота въртящия момент е много плавен и не е толкова скоклив и нервен като преди. Преди се налагаше да подавам газта много плавно, за да мога да ползвам оптимално въртящия момент и даже напълно отворен дросел често сякаш я спъваше от колкото да върви повече. Сега при същите условия не е така, отварям дросела по бързо, че даже и' харесва като се отвори до края когато е в обороти.
Звука- ммм харесва ми, започна да звучи малко по басово като М50 :yes:
Спирачките- странно, но педала ми се струва по твърд от преди ако ми се налага да го натискам няколко пъти през малки периоди от време. Иначе си спира. Вакум не се губи.
Засега съм решил да покарам една седмица, преди да реша какв ода го правя, дали ще го бъде или ще си слагам оригиналния.
Само да кажа, че мотора е напълно сток, с генерация(без катализатори) и комп от 328


Ще се радвам и други с този мод да споделят впечатления :bchug:
Чудя се при бъдещ ремап с кой от двата колектора е по добре да бъде- М52 или М50Б25? :roll: :angel:

Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Смукателен колектор от M50B20 на М52Б25

Мнение от bum_bum » 26 Юни 2011, 20:04

Щом ще правиш чип изобщо не се чуди. Имаш ли някаква снимка как си хванал моторчето, че мойто е на висяш монтаж :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: Смукателен колектор от M50B20 на М52Б25

Мнение от Smoocki » 02 Юли 2011, 10:38

Защо не го хванеш както е при м50 със гумената скоба
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 6.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
Мечтае да кара: e30 monster

Re: Смукателен колектор от M50B20 на М52Б25

Мнение от tZv3t0zAr » 02 Юли 2011, 10:52

С премахнатото подгряване на дросела може да имаш проблем единствено зимата като е студено и при студен мотор да се получва припукване ако и смачкаш газта. Замръзва конденза от въздуха който полепва по ледения алуминиев дросел ...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Смукателен колектор от M50B20 на М52Б25

Мнение от bum_bum » 02 Юли 2011, 12:55

Не съм го виждал там как е оригинално. Освен ще го погледна в Realoem и ако може ще го направя както си е било на м50.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Смукателен колектор от M50B20 на М52Б25

Мнение от maxpower » 02 Юли 2011, 19:10

Ето така съм го захванал. Свалих колектора да покарам малко с оригиналния пак, преди да реша с кой ще си остане на този етап. Иначе захващането на моторчето при М50 е със една ламарина към блока, като при м52 по тази ламарина върви кабелния сноп на двигателя. Иво имам таква излишна за М50 ако я искаш кажи, преди да съм я изхвърлил :lol: :winky:
Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Смукателен колектор от M50B20 на М52Б25

Мнение от bum_bum » 02 Юли 2011, 19:22

Сакън, не я фърляй :mhihi: Кажи на ЛС къде да дойда да я взема.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1012
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: dimitrovgrad
Пол: Мъж
Кара: е30-327 . е30-320
Мечтае да кара: bmw 327i turbo
Детайли за колата: BMW 327 i

Re: Смукателен колектор от M50B20 на М52Б25

Мнение от tuningfena » 03 Юли 2011, 8:32

и като покара как е има ли осезаема разлика ?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Смукателен колектор от M50B20 на М52Б25

Мнение от maxpower » 03 Юли 2011, 9:23

М/у другото като покарах или му свикнах или наистина се адаптира към повечето въздух и почна да върви по добре в ниските отколкото веднага след като го сложих и ясно изразено вървене във високите. Въпреки всичко, пак усещам, че м/у 2 и 3к оборота си е по мудна и го няма тоя взрив от въртящ момент точно около 3к оборота. Иначе след 4500 няма нищо общо, нараво побеснява и редовно я изпускам да удари в прекъсвача. Направихме няколко старта с едно приятелче с А3 1,8Т и какво да ви кажа, няма разлика и сега го дърпам с толкова с колкото и преди. Може би при високи скорости където по дълго време трябва да набира се отразява това подобрение във високите по ясно.
Сега съм си сложил пак оригиналния да покарам и с него докато преценя с кой ще си остане, че вече забравих как вървеше с него :mhihi: .

Мозъчето му ще получи ново чипче по някое време скоро и не мога да преценя с кой ще има по добри резултати. Само да кажа, че колата я карам всеки ден на работа и по други нужди и въртящият момент в ниските прави карането доста приятно из града и не се налага да се правя на рацер като искам да се изтегля по бързо.
Иначе за подгрева и аз мисля да си го сложа обратно за зимата, но ще видим има време.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: Смукателен колектор от M50B20 на М52Б25

Мнение от Smoocki » 03 Юли 2011, 9:48

Направи го с кранче примерно ...лятото да може да се спира ,зимата да може да го пускаш
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Смукателен колектор от M50B20 на М52Б25

Мнение от ///Явор » 03 Юли 2011, 11:04

Изображение
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Смукателен колектор от M50B20 на М52Б25

Мнение от maxpower » 03 Юли 2011, 15:13

Явор написа:Изображение

Така е перфектно, лятото пускаш фреонЯ през дросела да го охлаждаш, зимата отвиваш кранчето на топлото :mhihi:
Яворе, а душ слушалка има ли? :lol:
Така днес покарах пак със стоковия колектор (който много надлежно изчистих от всички гадни отлагания вътре в него с бензин и четка, докато вътре стана като нов). Разликата е доста осезаема, в ниските просто въртящия момент нарастна много, още от 2000 оборота тегли, а на 3 пак го има тоя пик на въртящия момент, който толкова много ме радва в този двигател. Предполагам, че за колеги с друг стил на каране биха предпочел по големия колектор, но не мога да се лиша от вървенете в ниските, просто така си карам.
Интересно е, че и звука на самия двигател се променя значително, с М50 беше по басов и плътен, сега отново с м52 колектора е по-писклив.
.Във високите -над 5500 се поизгуби вървежа ама какво да се прави няма пълно щастие.
Предвид това, че карам колата всеки ден ще си остана с оригиналния и ще правя други модове като генерация и един CAI подготвям на този етап, за напред ще видим :yes: .
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Смукателен колектор от M50B20 на М52Б25

Мнение от vicho » 04 Юли 2011, 9:12

maxpower написа:.Във високите -над 5500 се поизгуби вървежа ама какво да се прави няма пълно щастие.


нормално, все пак максималните конски сили са на 5300 оборота и след това си седим на едно място, доста дразнещо при драг :no:

maxpower написа:Предвид това, че карам колата всеки ден ще си остана с оригиналния и ще правя други модове като генерация и един CAI подготвям на този етап, за напред ще видим :yes: .


от CAI и генерация не очаквай чудеса
да, по-добре е, но я се съживил някой друг кон, я не!

по-скоро всичко накуп и чип на дино, това е някакво решение в скромен бюджет :idea:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook