е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?
Модератор: bum_bum
- fenixsz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 159
- Регистриран на: 27.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d
- Мечтае да кара: M
е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?
Здравейте,
Имам едно контактче с m52b25 и ме досърбяват ръцете за повечко мощност, но искам да не си изтеглям кривата на въртящия момент само във високи обороти, а да я запазя, което става или с мурбо или с увеличаване на обема. Турбинирането не ма радва като идея, та остава увеличаване на обема. Колата е ежедневка.
Вараинта, който ми хареса засега е:
3.0 л - m54b30 карантии - колянов, биели и бутала (по-лекички били )
По това, което знам и проучих из нета, ще трябва да се сменят колектори и генерация, вероятно инжектори и maf, както и да се оправят горивните таблици в софтуера, като последното малко ме разколебава... Може би компютър от s50b30?
Някой правил ли е подобно нещо и какви части се ползват освен споменатите карантии от m54?
Предимства пред смяна на мотор са:
1. Пълна ревизия на двигателя
2. Няма ходене по мъки с оправяне на документи, технотест, КАТ и т.н. (все пак евридейка)
П.П. Нямам права за Силов тунинг, за да я публикувам там и незнам дали въобще е за там.
Имам едно контактче с m52b25 и ме досърбяват ръцете за повечко мощност, но искам да не си изтеглям кривата на въртящия момент само във високи обороти, а да я запазя, което става или с мурбо или с увеличаване на обема. Турбинирането не ма радва като идея, та остава увеличаване на обема. Колата е ежедневка.
Вараинта, който ми хареса засега е:
3.0 л - m54b30 карантии - колянов, биели и бутала (по-лекички били )
По това, което знам и проучих из нета, ще трябва да се сменят колектори и генерация, вероятно инжектори и maf, както и да се оправят горивните таблици в софтуера, като последното малко ме разколебава... Може би компютър от s50b30?
Някой правил ли е подобно нещо и какви части се ползват освен споменатите карантии от m54?
Предимства пред смяна на мотор са:
1. Пълна ревизия на двигателя
2. Няма ходене по мъки с оправяне на документи, технотест, КАТ и т.н. (все пак евридейка)
П.П. Нямам права за Силов тунинг, за да я публикувам там и незнам дали въобще е за там.
Последна промяна fenixsz на 13 Май 2011, 7:39, променена общо 1 път
DriveCalc.com/bg
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?
Това се прави на М50Б25 без анус От М57 се ползва коляновия вал,а буталата се слагат от Ц20ХЕ-хехехе
Сменят се и разпределителните валове(2 изпускателни) и т.н.
Колко парички си си приготвил за цялата работа,за да не останеш разочарован
Сменят се и разпределителните валове(2 изпускателни) и т.н.
Колко парички си си приготвил за цялата работа,за да не останеш разочарован
Последна промяна (bubsa) на 12 Май 2011, 20:22, променена общо 1 път
- fenixsz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 159
- Регистриран на: 27.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d
- Мечтае да кара: M
Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?
(bubsa) написа:Това се прави на М50Б25 без анус От М54 се ползва коляновия вал,а буталата се слагат от Ц20ХЕ-хехехе
Сменят се и разпределителните валове(2 изпускателни) и т.н.
Колко парички си си приготвил за цялата работа,за да не останеш разочарован
Може би знаеш за някакъв друг строук? Аз говорих за този:
M52 Alloy block, m54 pistons, rods and crank:
I started out with a M50TU engine and stroked it to 3.0L using all the parts from the M54 (crank, rods, pistons). With the bore unchanged at 84mm and stroke lengthened to 89.6mm.
This is probably the simplest way to get to 3.0L as there no is no need to machine the bores larger I also avoid problems that come with thinner cylinder walls and I also get to use stock headgaskets. I also end up with stock M54 compression of 10.2 (IIRC) and not some crazy high comp number that would lend itself to pinking esp in hot weather.
I ditched the M50 iron block and replaced it with an alloy M52 block to shave off some weight. As I already had S50 cams I now effectively have a M50/M52/M54/S50 hybrid! For software I used a Turner S50 chip with my red label 413 ECU. Am still on the stock M50 green top injectors and 3" HFM. Given the stock M54 makes 231 bhp I would be happy if my engine makes something in the order of 240bhp at the crank.
Опит за превод:
Започнах с m50TU (ванос) и увеличих обема на 3.0 л използвайки всички части от m54 (колянов вал, биели, бутала). Като не съм увеличавал диаметъра на цилиндрите оставайки 84 мм, а само увеличих хода на 89.6 мм.
Това вероятно е най-лесният начин да се направи 3.0 л. и не нужно да се използва машина за увеличаване на диаметъра на цилиндрите, с което се увеличават проблемите свързани с тънки стени и също тъка използвах стокови гарнитури. Също така достигнах до компресия 10,2 (IIRC) и не някаква супер висока компресия... (Преводач - може би е имал в предвид степен на сгъстяване 1:10,2, което е стандартно).
Махнах m50 желеният блок и го смених с алуминиев от m52, за да спестя тегло. Също така, вече имах S50 разпределителни валове и сега ефективно имам M50/M52/M54/S50 хибрид. За софтуер, използвах тунерски S50 чип с компютър 413 с червена лепенка. Аз съм все още със стоковите m50 инжектори и 3" HFM (aka. дебитомер). Имайки в предвид, че стоковият m54 е 231 к.с., аз ще бъда щастлив, ако моят мотор прави нещо в порядъка на 240 к.с. на вала.
DriveCalc.com/bg
- Prekysvach
- ентусиаст
- Мнения: 889
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 32*<0>5
Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?
аз съм със същия мотор модовете които съм предвидил са всмукател от м50б25 k&n cold air intake + heatshield
ремап оплетени изпускателни колектори + прави тръби и дюзи от 2.8 ~215 220 на вала , това ще са ми първите ефтини модове
ремап оплетени изпускателни колектори + прави тръби и дюзи от 2.8 ~215 220 на вала , това ще са ми първите ефтини модове
- fenixsz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 159
- Регистриран на: 27.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d
- Мечтае да кара: M
Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?
Prekysvach написа:аз съм със същия мотор модовете които съм предвидил са всмукател от м50б25 k&n cold air intake + heatshield
ремап оплетени изпускателни колектори + прави тръби и дюзи от 2.8 ~215 220 на вала , това ще са ми първите ефтини модове
Това би трябвало да ти премести кривата на въртящия момент в по-високи обороти, откъдето ще спечелиш к.с. Вероятно ще бъде по-мудна в ниски. Дано да стигнеш целта от 215~220 на вала...
DriveCalc.com/bg
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?
Prekysvach написа:аз съм със същия мотор модовете които съм предвидил са всмукател от м50б25 k&n cold air intake + heatshield
ремап оплетени изпускателни колектори + прави тръби и дюзи от 2.8 ~215 220 на вала , това ще са ми първите ефтини модове
ти не беше ли с м52б25 и тия 220 на вала с тези ъпгрейди ще ги посънуваш един вид
он топик:
не си струват вложените средства за резултатите и все пак накрая ще трябва да настройваш на дино
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?
http://vbox7.com/play:647123df
http://vbox7.com/play:990f0df9
Заслужава си и още как!Направи ли се добре от можещ човек си става много сериозен двигател
http://vbox7.com/play:990f0df9
Заслужава си и още как!Направи ли се добре от можещ човек си става много сериозен двигател
- vankatagsi
- младши ентусиаст
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?
Разпределителни валове от американския М пауър със касетите ще паснат на твоя двигател. Около 800лв предполагам ще успееш да ги намериш. След качествен ремап и генерация, със сигурност ще останеш доволен.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?
А М54 вала става ли за суап в М52Б20? Пасват ли опорните точки?
Si non confectus, non reficiat.
- Prekysvach
- ентусиаст
- Мнения: 889
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 32*<0>5
Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?
vicho написа:Prekysvach написа:аз съм със същия мотор модовете които съм предвидил са всмукател от м50б25 k&n cold air intake + heatshield
ремап оплетени изпускателни колектори + прави тръби и дюзи от 2.8 ~215 220 на вала , това ще са ми първите ефтини модове
ти не беше ли с м52б25 и тия 220 на вала с тези ъпгрейди ще ги посънуваш един вид
он топик:
не си струват вложените средства за резултатите и все пак накрая ще трябва да настройваш на дино
m52b25 e m50b25 с по малък всмукател скопена електроника и генерация като на 20ка и блока е алусил
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?
M50B25 направено от Али дава 260 коня на гумите добре ли е?!
- Prekysvach
- ентусиаст
- Мнения: 889
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 32*<0>5
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?
Prekysvach написа:нитро
- ТУРБО
- луд с палатка
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?
На Али изпълнението е с вал от М57Д30 и бутала от Опел ц20хе на 86 мм. е разхирен цилиндъра,така обема естава 3200 кубика.И пребива доста сериозни автомобили.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани