Повишаване на степента на сгъстяване
Модератор: bum_bum
14 мнения
• Страница 1 от 1
- ALiGaToR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 177
- Регистриран на: 26.01.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се E39
- Мечтае да кара: Е39
Повишаване на степента на сгъстяване
Както знаем колкото по-висока степен на сгъстяване има един двигател, толкова по-ефективен е той. Но пък колкото по-висока е степента на сгъстяване толкова по-високо октаново трябва да е горивото.
Най-случайно пропан-бутана има октаново число около 105 - 108. Та въпроса е.
Може ли примерно да се вземе един М52Б20 да се направи да работи на пропан-бутан и да и се вдигне степента на сгъстяване до приблизително 14:1.
Целта на занятието е не толкова да се гони повишаване на мощността, а оптимизиране на работата с високо октановия пропан-бутан.
Какво трябва да се направи за да се повиши степента на сгъстяване на М52Б20?
До колко може да се вдигне степента на сгъстяване за да няма проблеми с работата на пропан-бутан? Не е задължително да може да работи с бензин от бензиностанциите.
Повишава ли се опасността от пресрещане на клапани и бутало?
Може ли това да се изпълни само в хардуерен вариант, без да се пипа електрониката управляваща двигателя.
Това са за сега въпросите които се сещам да питам.
Това е проект който просто искам да разбера по принцип дали става и как точно, и дали е практически приложим.
Най-случайно пропан-бутана има октаново число около 105 - 108. Та въпроса е.
Може ли примерно да се вземе един М52Б20 да се направи да работи на пропан-бутан и да и се вдигне степента на сгъстяване до приблизително 14:1.
Целта на занятието е не толкова да се гони повишаване на мощността, а оптимизиране на работата с високо октановия пропан-бутан.
Какво трябва да се направи за да се повиши степента на сгъстяване на М52Б20?
До колко може да се вдигне степента на сгъстяване за да няма проблеми с работата на пропан-бутан? Не е задължително да може да работи с бензин от бензиностанциите.
Повишава ли се опасността от пресрещане на клапани и бутало?
Може ли това да се изпълни само в хардуерен вариант, без да се пипа електрониката управляваща двигателя.
Това са за сега въпросите които се сещам да питам.
Това е проект който просто искам да разбера по принцип дали става и как точно, и дали е практически приложим.
- Ts. Govedarski
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 109
- Регистриран на: 10.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 74' 2002 Tii, 74' 1602, 86' AE 86
- Детайли за колата: The BMW 2002 tii VIN 2734651 was manufactured on May 20th, 1974 and delivered on June 12th, 1974 to the Italian BMW importer Bavaria Società Importazioni e Vendite SpA in Palazzolo/Verona. The original colour was Fjord metallic, paint code 037.
The BMW 1602 VIN 3966811 was manufactured on October 21st, 1974 and delivered on November 14th, 1974 to the BMW dealership in Stuttgart. The original colour was Verona, paint code 024.
Re: Повишаване на степента на сгъстяване
Оптимизирайки работата с пробан бутана-а, ще повижиш и термичния КПД на двигателя. Степента на сгъстяване може да се повоши посредством "сваляне" на блока или главата или с по-тънка гарнитура между тях и да повишава се опастноста клапаните да опират в буталата. Чел съм в руски форуми, че минимално допустимото разстояние на което трябва да се разминават клапаните с челото на буталото е 0.8-1,0 мм. Сещам се за един проблем който би възникнал, целейки се в толкова голяма степен на сгъстяване- както казваш ще е крайно-наложително според мен използването на бензин с добавки заради това, че електрониката може да не се справя с гарантираните детонаций кото ще възникнат. Надявам се съм бил полезен
- ALiGaToR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 177
- Регистриран на: 26.01.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се E39
- Мечтае да кара: Е39
Re: Повишаване на степента на сгъстяване
Аз пак искам да повторя, че може колата на бензин да не работи. Изцяло да работи на пропан-бутан.
Значи няма друг начин освен да се престърже блока, или главата за да се повиши степента на сгъстяване?
Според мен ако може да се намери някакъв друг колянов вал, който да кара буталото да слиза малко по-ниско от оригиналната долна мъртва точка, също може да се получи. Естествено, че и кубатурата ще се промени, но нали това е идеята. Да сгъстим повече обем въздух в същия обем оставащ когато е в горна мъртва точка. От тук избягваме момента с пресрещането на бутало и клапани. Но реално то коляновия вал ще увеличи движението на буталото в двете посоки и пак най-вероятно ще се получава пресрещане.
Давайте идеи, какво друго може да се направи освен престъргване на глава или блок.
Значи няма друг начин освен да се престърже блока, или главата за да се повиши степента на сгъстяване?
Според мен ако може да се намери някакъв друг колянов вал, който да кара буталото да слиза малко по-ниско от оригиналната долна мъртва точка, също може да се получи. Естествено, че и кубатурата ще се промени, но нали това е идеята. Да сгъстим повече обем въздух в същия обем оставащ когато е в горна мъртва точка. От тук избягваме момента с пресрещането на бутало и клапани. Но реално то коляновия вал ще увеличи движението на буталото в двете посоки и пак най-вероятно ще се получава пресрещане.
Давайте идеи, какво друго може да се направи освен престъргване на глава или блок.
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Повишаване на степента на сгъстяване
Чисто теореттично и по-високи бутала ти решават проблема, стига да има от какво да ги намериш, а ако и челото им е достатъчно дебело ми се обади да ти кажа как и клапаните ти няма да упират
only rear wheel drive
- worker
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 143
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds
- Мечтае да кара: M3 E30
Re: Повишаване на степента на сгъстяване
То попринцип има такива бутала който се продават за сгъстяване, хем сгъстяваш двигателя хем и не удряш клапаните това е най чистият вариянт само че тези бутала са си цифра
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Повишаване на степента на сгъстяване
Аз не бих закачал главата... според мен най-удачното решение е с по-високи бутала, по-дълги биели или намаляне на блока.
Si non confectus, non reficiat.
- Ts. Govedarski
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 109
- Регистриран на: 10.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 74' 2002 Tii, 74' 1602, 86' AE 86
- Детайли за колата: The BMW 2002 tii VIN 2734651 was manufactured on May 20th, 1974 and delivered on June 12th, 1974 to the Italian BMW importer Bavaria Società Importazioni e Vendite SpA in Palazzolo/Verona. The original colour was Fjord metallic, paint code 037.
The BMW 1602 VIN 3966811 was manufactured on October 21st, 1974 and delivered on November 14th, 1974 to the BMW dealership in Stuttgart. The original colour was Verona, paint code 024.
Re: Повишаване на степента на сгъстяване
Нищо друго не може да се направи освен сваляне на блока и главата или игра с геометрията на коляно-мотовилковия механизъм.
- павката
- старши ентусиаст
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: Повишаване на степента на сгъстяване
м52 е на 11.за да го докараш на 14 и да си работи нормално ще дадеш повече средства от това да си вземеш 28.
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Повишаване на степента на сгъстяване
павката написа:м52 е на 11.за да го докараш на 14 и да си работи нормално ще дадеш повече средства от това да си вземеш 28.
За някои хора една назлобена атмосферка шестак със СС 13 на която е нервна като 4 цил. хонда е по-добре от стоков халумин, дори и да се кантари с него...
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Bass_Man
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 189
- Регистриран на: 3.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Повишаване на степента на сгъстяване
За пропан-бутан 14:1 е много степен по-скоро нещо около 12:1 ще върши работа .
- ggergy
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 17.12.2009
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е28 BMW528IA
- Мечтае да кара: X5 или M5 X-Drive
- Детайли за колата: BMW 528IA 1984 г. преобразувано 7 години по късно на 524TD
Re: Повишаване на степента на сгъстяване
Водната инжекция вдига компресията,но нещата не са добре изяснени.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Повишаване на степента на сгъстяване
Темата е за степен на сгъстяване, а не за компресия. А водната инжекция мисля, че има съвсем друга цел.
- Bass_Man
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 189
- Регистриран на: 3.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Повишаване на степента на сгъстяване
Мда основната и цел е да пази от детонации и преигнишън чрез намаляване на скоростта на горене, намаляване на температурата и дооползотворяването и . Иначе казано водата поема топлина , която иначе ще отиде по железата и съответно тази топлина и помага да се разшири и да подпомогне малко основните работни газове . Като след едно количество нагоре вече вреди .
За степента много зависи и какви валове ще се ползват . Може да погледнете цикъла на Аткинсън за да ви стане по-ясно .
За степента много зависи и какви валове ще се ползват . Може да погледнете цикъла на Аткинсън за да ви стане по-ясно .
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани