предварение vs закъснение???

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

предварение vs закъснение???

Мнение от DA WOLF » 26 Сеп 2005, 19:37

интересува ме какъв е принципа с предварението и закъснението на запалването в ниските обороти при декомпресиран мотор и леко по-богата смес от нормалната?
а после ще споделя как се държи моята кола при закъснение и как при предварение...
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 28 Сеп 2005, 11:14

Идеализирайки - нужно е максималното предварение преди да се появят детонации.
Проучи кои са условията за възникване на детонации и общо взето логиката на регулировките по запалването ще ти е ясна.

ПП: Това е общовалидно - не само за турбото.

ППП: Прекалено малко предварение води до прегряване на изпускателни клапани !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 28 Сеп 2005, 12:44

jamie написа:- нужно е максималното предварение преди да се появят детонации.


ППП: Прекалено малко предварение води до прегряване на изпускателни клапани !


затова по сериозните тунинг маниаци мерят температурата в изпускателния колектор играят с аванса и едновременно гледат показанията от термодвойката , аз също се запалих от Лъчо със субаруто и сега си 4акам няколко термодвойки за мен и приятел4ета

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 28 Сеп 2005, 12:51

Термодвойки с цифров термометър има по магазините.
И цените са смешни. Доколкото разбрах обаче - не са удобни за използване с ZT2 например.


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 28 Сеп 2005, 19:24

а как да разбера кога се получават детонации.......
на мойта кола не се усещат....
а няма кнок сензори които да ги предотвратяват.... :help:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 28 Сеп 2005, 19:27

DA WOLF написа:а как да разбера кога се получават детонации.......
на мойта кола не се усещат....
а няма кнок сензори които да ги предотвратяват.... :help:


Най-грубия способ - на 4-та по нагорнище - с малко обороти. И слушаш. Специално обаче за турбо ... аз не бих го пробвал. Опасно е - докато чуеш - току виж белята вече станала....


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 28 Сеп 2005, 19:30

няма проблем.... ;)
при ниските обороти в нанагорнище турбината няма бууст....
той идва след 3000рпм :idea:
утре ще пробвам...
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 28 Сеп 2005, 19:46

И нещо което го казвам за всеки случай само - започваш от малките предварения към големите. Предполагам го знаеш - аз съм длъжен да го спомена.

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 28 Сеп 2005, 21:10

jamie написа:Идеализирайки - нужно е максималното предварение преди да се появят детонации. !

Едни хора дето грам не разбират от мотори и турбини зели че правели много хитри горивните камери , та да ставало горенето на сместа много бързо и предварението да бъде минимално. Ма тва са само слухове :winky:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 28 Сеп 2005, 21:16

bawareca написа:
jamie написа:Идеализирайки - нужно е максималното предварение преди да се появят детонации. !

Едни хора дето грам не разбират от мотори и турбини зели че правели много хитри горивните камери , та да ставало горенето на сместа много бързо и предварението да бъде минимално. Ма тва са само слухове :winky:


Което не променя принципа. Мерси че се обади - все пак. 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 29 Сеп 2005, 0:18

аз нарочно реших да се изгавря с моя мотор и му сипах 92 бензин от омв карах на 0,9 бара бууст при степен на сгъстяване 7,9 :1 както е на Илиян вълка (заедно си поръчахме подложките ) и не 4ух детонаций , само 4е освен степента на сгъстяване времето в което идва искрата и топлинното число на свещите имаи още няколко предпоставки за детонаций , две от тях са диаметър на буталото и форма на буталото и горивната камера , на ис-а М42 мотора буталата са фи 84мм и са вдлъбнати навътре с овална форма имат само засеци за клапаните , на м50 мотора ако е 2000 кубика буталата са с изпъкнала форма и са фи 80мм което е доста по голяма предпоставка за детонаций при еднакви други условия такаче е много общо понятието детонаций и аванс и тн , общо взето за м42 мога да давам съвети от личен опит за м50 трянва тестове но не вярвам мотора д аима проблем до 1 бар със оригиналните бутала ако има добър кулер и сместа му е настроена на вси4ки обороти при натисната газ да е 12:1

знаете как може да с епостигне това ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 29 Сеп 2005, 7:34

jamie написа:Идеализирайки - нужно е максималното предварение преди да се появят детонации.

Това не винаги е вярно, особвно за ниски честоти на въртене. Принципно има 2 ограничителни условия доколо има смисъл да нараства ъгълът на изпреварване на запалването - едното е възникване на двтонационно горене с неприемливо висока интензивност, а второто е "подминаване" на максимума ма мощността. Под второто се разбира в общи линии следното: когато се увеличава ъгълът, до определен момент мощността нараства, след което започва да намалява. В зоната на максималната мощност кривата на мощността е доста плоска, което означава, че при голяма промяна на ъгъла тя почти не се променя. Като пример в цифри да кажем се случва следното: при 2000 об/мин и промяна на ъгъла от 10 на 25 градуса, мощността нараства почти линейно по ъгъла и е на крачка от максималната си сойност. След това от 25 до 40 градуса почти не се променя, през което време обикновено настъпват и сериозни детонации и след 40 градуса, мощността трайно и безвъзвратно намалява. Кога ще настъпят детонациите (в коя от тези 3, условно наречени фази) зависи от всички фактори, от които зависи детонационното горене. Ако това стане в първата фаза, значи ограничението на ъгъла е по детонация, но на ниски обороти най-често става във втората и тогава ограничението по максимална мощност за конкретния режим. Обяснението защо е възможно мощността да намалява преди възникването на детонации е следното: когато се подаде искрата, налягането се повишава по такъв начин, че противодейства на буталото до достигането му в ГМТ по-сериозно и намалява работата, която то отдава след ГМТ. А обясненията защо при сравнително голям ъгъл, при който сме подминали мощността още няма детонации могат да бъдат няколко: нисък коефициент на пълнене на двигателя (VE) за този режим, сравнително нехомогенна смес (или поне не толкова хомогенна, колкото на 5000 об/мин), по-студени стени на горивната камера и редица други.
Това е пример за това, как един сравнително голям ъгъл на изпреварване в ниските обороти може да пречи на двигателя и без да има детонационно горене, при което имаме запас от примерно 10 градуса до началото на детонациите.


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 29 Сеп 2005, 7:44

Postman написа:Това не винаги е вярно, особвно за ниски честоти на въртене.


и аз така мисля при ниските обороти е по-специфична настройката....,.
май си трябва на дино да се ходи и да се настрой -това ме посъветваха и в няколкото бмв форума в които пиша......
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 29 Сеп 2005, 8:15

DA WOLF написа:...май си трябва на дино да се ходи и да се настрой -това ме посъветваха и в няколкото бмв форума в които пиша......

Посъветвали са те единственото правилно и логично решение, тъй че успех... :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 29 Сеп 2005, 9:19

Postman :yes: :clap:

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook