Окачване: по-меки пружини със същите спортни амортисьори?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Окачване: по-меки пружини със същите спортни амортисьори?

Мнение от da6ip » 06 Яну 2011, 21:31

Като взех колата и не бях изобщо доволен от окачването със "спортна настройка" - неприятно твърдо, а в завоя се накланя... Сложих амортисьори Коni FSD, и стабилизатори на H&R, и сега е много по-добре - стабилна в завой и по-меко поема неравностите. Обаче все още мисля че вози прекалено и излишно твърдо!

Идеята ми е следната: да сложа по-меки пружини, запазвайки височината на окачването. Примерно мога да взема серийни пружини от същия модел с по-малък бензинов двигател (моята е 3.0 л дизел) и понеже моя двигател е по-тежък се надявам да клекне до сегашната височина. Въпросите ми към хората с опит по окачването са следните:

1. Смятате ли че по-меки пружини със същите амортисьори изобщо ще подобрят комфорта? И има ли опасност да прецакам амортисьорите при същата височина?
2. Тва с по-меки пружини (от по-малък двигател) има ли негативи, примерно при дупки да не издържат на тежестта и да удрят в ограничителите? Някакви други негативи?

Благодаря за всякакви смислени мнения
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: Окачване: по-меки пружини със същите спортни амортисьори?

Мнение от BULL3T » 06 Яну 2011, 23:30

da6ip написа:Като взех колата и не бях изобщо доволен от окачването със "спортна настройка" - неприятно твърдо, а в завоя се накланя... Сложих амортисьори Коni FSD, и стабилизатори на H&R, и сега е много по-добре - стабилна в завой и по-меко поема неравностите. Обаче все още мисля че вози прекалено и излишно твърдо!

Идеята ми е следната: да сложа по-меки пружини, запазвайки височината на окачването. Примерно мога да взема серийни пружини от същия модел с по-малък бензинов двигател (моята е 3.0 л дизел) и понеже моя двигател е по-тежък се надявам да клекне до сегашната височина. Въпросите ми към хората с опит по окачването са следните:

1. Смятате ли че по-меки пружини със същите амортисьори изобщо ще подобрят комфорта? И има ли опасност да прецакам амортисьорите при същата височина?
2. Тва с по-меки пружини (от по-малък двигател) има ли негативи, примерно при дупки да не издържат на тежестта и да удрят в ограничителите? Някакви други негативи?

Благодаря за всякакви смислени мнения


Твърдоста на колата ти идва от пружините,ако сложиш меки пружини ще се подобри возията,но ще почнеш да се накланяш в завоите... и предполагам че с меките пружини ,ще удрят амортисьорите в шоковите тампони...но сега като се замислих,не би трябвало...не знам нека някой друг колега да се изкаже...
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Окачване: по-меки пружини със същите спортни амортисьори?

Мнение от da6ip » 06 Яну 2011, 23:57

за накланяне няма да се накланя колега - нали затова съм сложил стабилизаторите... (е може би една идея повече, но това не ме притеснява, щото са на средна степен, и просто ще ги кача на най-твърдата)

а твърдостта при неравност идва и от амортисьорите. твърдия амортисьор не пропуска пружината дори тя да е мека. но има някаква граница на това кое от двете е по-силно и затова питам хоарата с опит...?

а за опирането в тампоните ме интересува наистина, както и за поведението на колата като цяло, защото пружините ще са оразмерени не само във височината, а и в поведението си за малко по-малко тегло...?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Окачване: по-меки пружини със същите спортни амортисьори?

Мнение от alx » 07 Яну 2011, 20:10

da6ip написа:Като взех колата и не бях изобщо доволен от окачването със "спортна настройка" - неприятно твърдо, а в завоя се накланя... Сложих амортисьори Коni FSD, и стабилизатори на H&R, и сега е много по-добре - стабилна в завой и по-меко поема неравностите. Обаче все още мисля че вози прекалено и излишно твърдо!

Идеята ми е следната: да сложа по-меки пружини, запазвайки височината на окачването. Примерно мога да взема серийни пружини от същия модел с по-малък бензинов двигател (моята е 3.0 л дизел) и понеже моя двигател е по-тежък се надявам да клекне до сегашната височина. Въпросите ми към хората с опит по окачването са следните:

1. Смятате ли че по-меки пружини със същите амортисьори изобщо ще подобрят комфорта? И има ли опасност да прецакам амортисьорите при същата височина?
2. Тва с по-меки пружини (от по-малък двигател) има ли негативи, примерно при дупки да не издържат на тежестта и да удрят в ограничителите? Някакви други негативи?

Благодаря за всякакви смислени мнения


мисли го така- амортесьорите играят при бързите движения а пружините при бавните.

возията се дефинира от бързите движения. накланянето на купето- от бавните.

от личен опит- с тия кони-та няма как да вози меко... мисията на кони е контрол а не комфорт.

за удрянето в тампоните- ако се случва ще го чуваш/усещаш. ако не го усещаш- най-вероятно не се случва.

за прецакването на амортесьорите- до колкото работят в диапазона си (на височина) - няма как да ги строшиш. ако са по-разтегнати- ще плува колата ако са по-свити- конитата специално чукат и се чуват. като ги смъкнеш още след това и престанат да чукат- тогава се чупят. другия начин да ги счупиш е като "провесиш" много по-тежка гума/джанта от за колкото са смятани- но не мисля че имаш такъв проблем ;)
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Окачване: по-меки пружини със същите спортни амортисьори?

Мнение от da6ip » 08 Яну 2011, 12:18

alx написа:мисли го така- амортесьорите играят при бързите движения а пружините при бавните.
возията се дефинира от бързите движения. накланянето на купето- от бавните.
с основните принципи съм наясно.
alx написа:от личен опит- с тия кони-та няма как да вози меко... мисията на кони е контрол а не комфорт.
точно със серията FSD ли имаш опит? или с жълти/червени Конита?
с FSD много малко хора имат директен опит, а те са създадени точно и специално за комфорт. това са най-меките амортисьори на Кони. принципа им на работа (различна реакция при високо- и нискочестотни вибрации) е съвсем различен от стандартните Конита.

alx написа:за удрянето в тампоните- ако се случва ще го чуваш/усещаш. ако не го усещаш- най-вероятно не се случва.
ок ясно, това ще го разбера чак като сложа други пружини явно.

alx написа:за прецакването на амортесьорите- до колкото работят в диапазона си (на височина) - няма как да ги строшиш. ако са по-разтегнати- ще плува колата ако са по-свити- конитата специално чукат и се чуват. като ги смъкнеш още след това и престанат да чукат- тогава се чупят. другия начин да ги счупиш е като "провесиш" много по-тежка гума/джанта от за колкото са смятани- но не мисля че имаш такъв проблем ;)
ок мерси, точно това исках да знам за износването, явно няма да имам проблем от такова естество понеже няма да променям височината.

пуснах тема и в bimmerforums и там доста хора се изказаха, и кристализирахме три най-важни неща накрая:

1) един с Е36 М3 твърди от личен опит че комфорта може да се подобри със смяна само на пружини - той е сложил на своята кола първо амортисьори Билщайн, и после понеже му било твърдо, махнал оригиналните М3 пружини и сложил H&R пружини за нормална Е36-ца. Твърди че комфорта му се подобрил и е доволен.
Това звучи ли ти смислено за моя случай или изпускам нещо?

2) предложиха ми да пробвам с прогресивни пружини, които в първите 2-3 см ход са по-меки. Това ми звучи също съвсем логично. Имат ли някакви недостатъци?

3) предложиха ми и като крайна мярка да си взема амортисьори които могат да се настройват с различен damper rate при свиване и отпускане. на свиване да са меки, но на разтягане да са стегнати, за да не ми подскачат гумите след неравност. тези амортисьори някаква супер скъпа технология ли са, или просто една от по-добрите серии на Кони, Билщайн и т.н.? И това не са койловери, нали така?

Мерси отново
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Окачване: по-меки пружини със същите спортни амортисьори?

Мнение от alx » 11 Яну 2011, 18:19

da6ip написа:точно със серията FSD ли имаш опит? или с жълти/червени Конита?
с FSD много малко хора имат директен опит, а те са създадени точно и специално за комфорт. това са най-меките амортисьори на Кони. принципа им на работа (различна реакция при високо- и нискочестотни вибрации) е съвсем различен от стандартните Конита.


не, точно с тези нямам лични наблюдения, имам предимно с жълти... прочетох за фсд и прочетох само добри неща относно комфорта им... но по принцип винаги гледам философията на една фирма... и не очаквам кони да се представят в добре графа "комфорт"... но както казах- лични наблюдения нямам в/у този модел.

пуснах тема и в bimmerforums и там доста хора се изказаха, и кристализирахме три най-важни неща накрая:

1) един с Е36 М3 твърди от личен опит че комфорта може да се подобри със смяна само на пружини - той е сложил на своята кола първо амортисьори Билщайн, и после понеже му било твърдо, махнал оригиналните М3 пружини и сложил H&R пружини за нормална Е36-ца. Твърди че комфорта му се подобрил и е доволен.
Това звучи ли ти смислено за моя случай или изпускам нещо?

2) предложиха ми да пробвам с прогресивни пружини, които в първите 2-3 см ход са по-меки. Това ми звучи също съвсем логично. Имат ли някакви недостатъци?

3) предложиха ми и като крайна мярка да си взема амортисьори които могат да се настройват с различен damper rate при свиване и отпускане. на свиване да са меки, но на разтягане да са стегнати, за да не ми подскачат гумите след неравност. тези амортисьори някаква супер скъпа технология ли са, или просто една от по-добрите серии на Кони, Билщайн и т.н.? И това не са койловери, нали така?

Мерси отново


1. много зависи какви х&р пружини е сложил.. има ги с различна твърдост.. така наизуст... ако е сложил от по-меките - може и да е подобрил малко комфорта при преминаване през големите (бавни) дупки.

2. прогресивните пружини имат един голям недостатък за мене е това е че началното движение им е меко... което подобрява комфорта но и разваля усещането за "телепатичност" в една кола. та аз лично не ги долюбвам защото ми размиват контрола.

3. да, това не са койлоувър-и.. това са dual-adjustable shocks - демек имат врътки за compression и rebound. моя личен опит е че това са амортесьори за писта защото рибаунд-а не играе за комфорта.... само компрешън-а... рибаунд-а е за подържане на контакт на гумата с пътя при неравности... което общо взето няма връзка с комфорта а само с контрола.
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Окачване: по-меки пружини със същите спортни амортисьори?

Мнение от da6ip » 16 Яну 2011, 21:49

значи следващата стъпка е да взема прогресивни пружини предвидени за ФСД (Айбах мисля че са), и тогава вече ще видим.

отзад само малко кофти щото има въздушни възглавници, единствения комфортен вариант е сток възглавниците. ама тва трябва да се проучи.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Окачване: по-меки пружини със същите спортни амортисьори?

Мнение от ръб » 17 Яну 2011, 8:29

А когато вози по-твърдо - примерно със сток амортисьори и някакви ниски и твърди пружини, ИЛИ твърди аморисьори и твърди пружини, натоварването на купето много ли се увеличава ? И как да се предпазим от разкъсвания.

Някой може ли да сподели ? :)

Понеже задните ми амортисьори ми се струват много меки, съм решил да ги пълня с диференциално масло, втвърдяват се доста

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Окачване: по-меки пружини със същите спортни амортисьори?

Мнение от da6ip » 18 Яну 2011, 21:37

тогава слагаш разпънки, предна и задна. най-добре триъгълна, поне предната.

по мое лично мнение и удебелени стабилизатори помагат доста за разпределяне на стреса върху купето.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Окачване: по-меки пружини със същите спортни амортисьори?

Мнение от alx » 19 Яну 2011, 22:00

ръб написа:А когато вози по-твърдо - примерно със сток амортисьори и някакви ниски и твърди пружини, ИЛИ твърди аморисьори и твърди пружини, натоварването на купето много ли се увеличава ? И как да се предпазим от разкъсвания.

Някой може ли да сподели ? :)

Понеже задните ми амортисьори ми се струват много меки, съм решил да ги пълня с диференциално масло, втвърдяват се доста


пружините по принцип както казах играят по-малко от амортесьорите за усещането на "твърдост". за разкъсвания- трябва голям зор да види купето че да се скъса нещ някъде- освен ако не си с е36 щото там има фабричен дефект... както каза другото момче- разпънките помагат- особено отпред.. но няма да ги усетиш освен в подобряването на началното захапване при влизане в завоя...

отзад е гот да е по-мекичко.. иначе в завоите като си натиснал и дупето има навика да се отмества и да "скача" настрани по неравностите... моя съвет е да не пипаш отзад освен ако просто не ти е интересно да си експериментираш.
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Shumen
Пол: Мъж
Кара: e46 330 CI + e36 M3
Мечтае да кара: e30 M3

Re: Окачване: по-меки пружини със същите спортни амортисьори?

Мнение от AMERICANO » 20 Яну 2011, 19:57

според мен аморт. ще изпуснат по-бързо
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Окачване: по-меки пружини със същите спортни амортисьори?

Мнение от ръб » 21 Яну 2011, 8:38

Да, с Е36 съм, какъв е тоя фабричен дефект, да почвам ли да се притеснявам :D

Моята цел е, да е не толкова твърда отпред, колкото отзад. Поне за момента с тоя мотор oversteer-а се постига с доста газ :D Ползвам колата да се науча да пързалям. Живот и здраве ще сменя тази година мотора и ще втвърдявам.

Имам разпънка на задните бомбета, за момента мисля дизайн и за предната :)

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Окачване: по-меки пружини със същите спортни амортисьори

Мнение от b00st » 24 Фев 2012, 8:25

ръб написа:Да, с Е36 съм, какъв е тоя фабричен дефект, да почвам ли да се притеснявам :D

Моята цел е, да е не толкова твърда отпред, колкото отзад. Поне за момента с тоя мотор oversteer-а се постига с доста газ :D Ползвам колата да се науча да пързалям. Живот и здраве ще сменя тази година мотора и ще втвърдявам.

Имам разпънка на задните бомбета, за момента мисля дизайн и за предната :)


alx има предвид за слабостта на връзката на моста към купето, има тенденция да се къса там както и на е46 до facelift.
иначе ако съдя от опита ми има значение каква твърдост са амортисьорите, определено меки амортисьори не трябва да се карат с меки пружини. на фабричния bilstein свалих is-ката със street пружини отпред и отзад (сини) къде просто работеха изцяло визуално. свалят колата и толкова, може би са 1:1 меки като с фабричните. даваха ги 40/30, отпред обаче сваляха повече според мене щото бях на 1 кутия цигари от прага. после реших да сменя предните с черен eibach 35mm (колата я карам всеки ден в града и миналата зима съм хвърлил 1 Мкова броня по тоя случай с ниската предница). като свалихме пружините гледаме сините AP (40) как са по-високи от черните eibach(35), като сложихме отпред предницата се вдигна. та сменихме ги отпред (отзад останах със сините) и сложихме усилени шарнири и плътни М-кови тампони, смених и всички накрайници. реално са по-твърди, но возията ми харесва повече от преди. няма го онова клатене, колата като минава през неравности е много стегната. отделно се подобри влизането в завоите, ама тва може да се отдаде на подмяната на другите неща по окачването. та идеята ми е по-твърди пружини отпред и малко по-меки отзад ми свършиха добра работа за возията, с меките возеше по-лошо при мене.

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook