K&N filter i podobni + i -

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

K&N filter i podobni + i -

Мнение от DA WOLF » 17 Апр 2002, 23:36

Poneje znam che povecheto ot vas karat s takiva ili podobni, iskam da popitam istina li e tova koeto prochetoh vchera v inet-a. Vaprosa e che pisheshe che podoben "otvoren" filtar kachva moshtnostta ot -3 do 2HP i sled tova beshe napisaho "(yes it is a minus!)" neznam kakvo tochno imaha vpredvid zashtoto niamah vreme da procheta a pak dnes linka izobshto nemoga da go nameria.... kat che li izchezna v dan zemia...!!!
Ta mi se shteshe da vidia kakvo vie mislite po vaprosa.

E30 318iS '91

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

отг::K&N filter i podobni + i -

Мнение от LandShark » 18 Апр 2002, 8:51

Мисля че те са имали предвид с това "yes, it is a minus", факта че като пишат -3, това не е тире пред тройката. И това се отнася до случаите когато отворения филтър засмуква топъл въздух от двигателния отсек, който всъщност съдържа по-малко количество кислород.

Land Shark II
--------------
'89 "316" ;)


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

отг::K&N filter i podobni + i -

Мнение от DA WOLF » 18 Апр 2002, 17:46

da da i tuk si prav1 Tochno tova sa imali v predvid... che kogato si v tejak traffic i kolata ti e zagriala poriadachno, i ne se dviji, vazduha koito e pod kapaha naistina se zagriava, ne se podmenia ot studen , (tai kato kolata se dviji bavno ili izobshto ne se dviji) i v toia sluchai factichesiki imash "zaguba" na ponita, tai kato za dobro gorene dvigatelia se nujdae ot studen vazduh bogat na kislorod... Iasnooo 10X vse pak!

E30 318iS '91

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 12.04.2002
Местоположение: София

отг::K&N filter i podobni + i -

Мнение от The_One » 22 Апр 2002, 10:55

Абе на пръв поглед, това ми звучи доста логично.
Обаче, ако не си с K&N какво правим в ситуацията с топлият въздух ? Хем по-малко количество хем по-малко кислород.
Един вид, мощността намалява пропорционално и при двата вида филтри.

Аз по-скоро бих се съгласил в нарушен поток на въздуха при K&N филтри. Един вид да се получават разни завихряния и прочее във всумкателният колектор.
Но пък от друга страна, K&N правят филтрите за всеки модел двигател по отделно така, че ако ще рекламират филтъра, то би трябвало да са го пробвали...

Но за едно съм сигурен, че K&N са добри.
Ако караш на газ. Тогава не ти се налага да сменяш по-често филтъра.

Wipe them out! All of them!

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

отг::K&N filter i podobni + i -

Мнение от LandShark » 22 Апр 2002, 11:38

Обаче, ако не си с K&N какво правим в ситуацията с топлият въздух ? Хем по-малко количество хем по-малко кислород. Един вид, мощността намалява пропорционално и при двата вида филтри.


Какво имаш предвид? Стандартния филтър ли? Че той специално има въздухопровод, така че да засхуква въздух отпред, не от двигателния отсек!


Land Shark II
--------------
'89 "316" ;)


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

отг::K&N filter i podobni + i -

Мнение от DA WOLF » 22 Апр 2002, 14:53

Da Land Shark e prav. Ako puk izolirash vazduhoprovoda i saamta filtre box s aluminievo folio to togava ijectiona "smuche" vazduh s tempeartura pochti kato na okolnata sreda...

(ako tova si imal v predvid de...)

E30 318iS '91

по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
Аватар
Мнения: 5880
Регистриран на: 8.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каквото намери в гаража

отг::K&N filter i podobni + i -

Мнение от I.Voykov » 22 Апр 2002, 23:54

Zashto triabva da se izolira kutiata na filtara s folio tia taka ili inache ima izvod kum reshetkata,neviarvam da se sgriava ot dvigatela samia izvod i tova da e tolkova osezaemo za temperaturata na vuzduha?

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 12.04.2002
Местоположение: София

отг::K&N filter i podobni + i -

Мнение от The_One » 23 Апр 2002, 10:13

Може и малко объркване да е станало.
Значи, доколкото разбирам ти казваш, че при K&N филтъра когато си в задръстване или просто когато колата е позагряла се смуче повече топъл въздух.

Аз казвам:
Ако при същите условия имаме обикновен филтър, ситуацията е същата. Температурата на въздуха ще е същата, само дето обикновенният филтър ще пропуска по-малко количество въздух от K&N. Така мощността пада пропорционално и при двата филтъра.

Разбираш ли ?
Идеята ми е, че топлият въздух си е топъл въздух и при двата филтъра. Разликата им е в дебита. Може би затова казват, че K&N филтъра "дава" повече коне. Заради по-големият си дебит.

>Какво имаш предвид? Стандартния филтър ли?
>Че той специално има въздухопровод, така че да
>засхуква въздух отпред, не от двигателния отсек!

Чакай, тук нещо не разбирам.
Данеби с K&N филтъра да се сменя целият въздушен колектор и дори мястото на филтъра ?
Защото ако е така, най-голямата простотия ще е да не се предвиди засмукването на по-студен въздух.
Почти всички коли имат клапа която прехвърля топъл/студен въздух преди въздушният филтър в зависимост от температурата на двигателят.


Wipe them out! All of them!

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 12.04.2002
Местоположение: София

отг::K&N filter i podobni + i -

Мнение от The_One » 23 Апр 2002, 10:15

Никога ли не си чувствал как зимата или при по-ниска околна температура колата е по-пъргава и по-мощна ?

Наистина разликата е осезаема.

Wipe them out! All of them!


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

отг::K&N filter i podobni + i -

Мнение от DA WOLF » 23 Апр 2002, 15:32

Може и малко объркване да е станало.
Значи, доколкото разбирам ти казваш, че при K&N филтъра когато си в задръстване или просто когато колата е позагряла се смуче повече топъл въздух.


Ami v obshti linii da. Az a i horata tova kazvat... Ako prosto nabiesh edin K&N na miastoto na originalnata filtarna kutia (povecheto sluchai) bez da izolirash s aluminievo folio i bez da pravish pregrada v dvigatelniat otsek mejdu motora i filtara , TO TOGAVA PRI BAVNA SKOROST (TEJAK TRAFIC) KOLATA NEMINUEMU "DISHA" TOPLIAT VAZDUH OT DVIGATELNIAT OTSEK! Pri koeto razbirase gubish moshtnost.

Аз казвам:
Ако при същите условия имаме обикновен филтър, ситуацията е същата. Температурата на въздуха ще е същата, само дето обикновенният филтър ще пропуска по-малко количество въздух от K&N. Така мощността пада пропорционално и при двата филтъра.


Az tuk ne sam saglasen s teb. Ako imame obiknoven filtar, to toi izobshto ne vzima vazduh ot dvigatelniat otsek a ima specialen vazduhoprovod za nego i si darpa studen vazduh otpred (pri reshetkata blizo do babrecite). Che originalniat propuska po-malko vazduh ot K&N sam saglasen , no che temperaturata e sashtata - ne sam. Neznam pri Audi kak e moje da e kakto kazvash.....




E30 318iS '91


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

отг::K&N filter i podobni + i -

Мнение от DA WOLF » 23 Апр 2002, 15:51

E sia... govorim kogato vsichko po kolata ti e performancirano do kraen predel i gonish daje i 1/2 ot konskata sila... Kamikadze moje da ti poobiasni tea neshtica.... hihihi
A inache da uviesh kutiata s aluminievo folio e nishto, te uvivat:
-kutiata
-vsichki markuchi ot radiatora
-trabite na parvoto garne (pri iaka rachka se nagriavat do cherveno i sa osobeno goliam iztochnik za povishavane na underhood temperaturata)
-intake manifolda
-cialata injectionna sistema

Pravi se pregrada(bariera)(aluminieva lamarina otdvete starani a otvatre vata) mejdu dvigatelia i vazdushiat filtar taka che okonchatelno da izolira toplianta ot vsmukatelnoto ustroistvo.... No kakto veche kazah tova e kogato cedish i poslednite ponita ot kolata (pojelavam ti skoro da stignesh do tozi moment)....



E30 318iS '91

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

отг::K&N filter i podobni + i -

Мнение от LandShark » 23 Апр 2002, 16:17

>Какво имаш предвид? Стандартния филтър ли?
>Че той специално има въздухопровод, така че да
>засхуква въздух отпред, не от двигателния отсек!

Чакай, тук нещо не разбирам.
Данеби с K&N филтъра да се сменя целият въздушен колектор и дори мястото на филтъра ?
Защото ако е така, най-голямата простотия ще е да не се предвиди засмукването на по-студен въздух.


Хм, май имаме пред вид различни неща :):);)
Значи при K&N филтрите нали има две разновидности:
1) "drop-in" който директно влиза в кутията на стандартния, по-евтин е и изисква по-малко модификации. Опция за хора с по-малко пари.
2) "cone". конусния филтър, освен че е по-скъп няма начин да се напъха в кутията на стандартния, затова обикновено тя се маха заедно с въздухопровода дето идва към кутията, а и конструкцията и формата е такава че въздухопровода не е тривиален. Най-лесния начин е конусния да се сложи просто така да стои, но именно тогава засмуква доста топъл въздух. Това е голям минус. Затова хората правят специални секции в които са изолирани от останалата част на двигателния отсек подходящ термоизолационен материал, обикновено са в някои от предните ъгли, там се слага конусния филтър; идеята е да е макс изолиран от топлия въздух генериран от двигателя. А каквато и да е температурата на околната среда, когато работи двигателя определено под предния капак става по-топло.


Land Shark II
--------------
'89 "316" ;)


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

отг::K&N filter i podobni + i -

Мнение от DA WOLF » 23 Апр 2002, 17:23

E az kato kazvam K&N vinagi sam imal vpredvid "cone" modifikaciata...

E30 318iS '91

ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 17.01.2002

отг::K&N filter i podobni + i -

Мнение от fxmaker » 23 Апр 2002, 19:10

най добрия вариант е да се изнесе cone филтъра отдолу- в тръбата за охлаждане на спирачките.
________________
'95 BMW M3 coupe
...And now the diesel lovers it's time to make the tea...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 17.01.2002

отг::K&N filter i podobni + i -

Мнение от fxmaker » 23 Апр 2002, 19:22

1) "drop-in" ... по-евтин е и изисква по-малко модификации. Опция за хора с по-малко пари.


не е точно така ,за някои модели изобщо не се предлагат K&N cone филтри. както е при моита кола примерно а и според мен при нея няма да има кой знае къв ефект от него поради структората на in-take-а


[quоte]
2) "cone". Затова хората правят специални секции в които са изолирани от останалата част на двигателния отсек подходящ термоизолационен материал, обикновено са в някои от предните ъгли, там се слага конусния филтър; идеята е да е макс изолиран от топлия въздух генериран от двигателя. А каквато и да е температурата на околната среда, когато работи двигателя определено под предния капак става по-топло.
[/quote]

принципно cone kit-а на K&N се предлага с такава преграда

________________
'95 BMW M3 coupe
...And now the diesel lovers it's time to make the tea...

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook