За и Против термолентите...
Модератор: bum_bum
50 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- 525tds1983
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 5.10.2008
Re: За и Против термолентите...
KUMHO написа:звука
мхм, и звука
- ръб
- младши ентусиаст
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: За и Против термолентите...
Най-вероятно защото лентата обира вибрациите по стените на колектора и "поизчиства" шума...предполагам
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- 525tds1983
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 5.10.2008
Re: За и Против термолентите...
звука се променя от колектора, а термолентата подобравя ефекта относно вървенето от колектора
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- custom_clutch
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 9.10.2010
- Пол: Мъж
Re: За и Против термолентите...
Колектори се цепиха, други ръждясваха, звука се промени и бог знае какво още. Да ефект има - но не и върху вървенето. Жегата под капака се намалява и за турбото допринася за скороста на газове. До колкото си спомням от физиката по скоро законите на термодинамиката скороста на флуида е много пряко свързана с температурата и сечението. Но при дължина от порядъка на 5 до 10 максимум 15см. не вярвам да се охладят газовете и то при тази скорост.
Относно колекторите от неръждавейка проблема на "обикновенната неръждавейка" не е че ръждясва. Пак опираме до физиката. Коефициент на линейно разширение!. От опит ви казвам че няма сила на земята която да ги уплътни към цилиндровата глава. Да не говорим за 6 цилиндров мотор където колектора е 1м. и след като му стане топло пораства на 1.5м. С две думи ако искате да направите богатите още по - богати - купувайте , увивайте ...
Относно колекторите от неръждавейка проблема на "обикновенната неръждавейка" не е че ръждясва. Пак опираме до физиката. Коефициент на линейно разширение!. От опит ви казвам че няма сила на земята която да ги уплътни към цилиндровата глава. Да не говорим за 6 цилиндров мотор където колектора е 1м. и след като му стане топло пораства на 1.5м. С две думи ако искате да направите богатите още по - богати - купувайте , увивайте ...
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За и Против термолентите...
Нещо не вденах.. как така колектора е метър и като истине става метър и половина? За охлаждането на газовете със и без лента пак можем да поспорим. Сложи си ръката на едно м52 на 5см от ауспуха като е загрял мотора и виж колко ще издържиш, след това ела на мойто и след 5-тата секунда ще ти давам по 1лв на всяка секунда, която издържиш
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: За и Против термолентите...
custom_clutch написа:Коефициент на линейно разширение!... колектора е 1м. и след като му стане топло пораства на 1.5м. ...
Това твойто си е направо коефициент на експлозивно разширение...
Я пак си помисли как аджеба 1м колектор ще се разшири до 1.5м - единствения вариант това да се случи е ако тоя колектор е от растителен кашкавал...
Si non confectus, non reficiat.
- custom_clutch
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 9.10.2010
- Пол: Мъж
Re: За и Против термолентите...
Не си спомням да съм го купувал колектора от бакалията ама знае ли човек Но колкото и да не ви се вярва неръждавейката след алуминия и цинка си променя размера най - много. "Коефициентът на линейно разширение е равен на удължението на единица дължина за увеличаване на температурата с един градус" - не съм го измислил аз. Далеч по умни хора от мен са го установили. Да, не е един метър колектора но на 500мм със сигурност се удължава с не по малко от 2-3мм което за мен е много.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За и Против термолентите...
2-3mm е едно, а половин метър е съвсем друго Моят така като го гледам е половин метър, тоест удължава се 2-3мм по твоите сметки. Това какво пречи? Има си лещи, които са огънати така, че да обират това удължение, тампони има по цялата дължина на генерацията също. Плочката на главата е около 1см дебела, не виждам как ще се удължи толкова, че гарнитурата да не може да го поеме. Какъв е проблема с топлинното разширение на колектора от неръждавейка?
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: За и Против термолентите...
Сега го проверих - коефициетна на топлинно разширение на чугуна е 0.001мм на 1 метър за дадена температурна промяна, на неръждавейката е маалко повече
ЕДИТ: нещо ми бяга как точно го смятат, но е много по-малко и от 2-3мм за един колектор.
ЕДИТ: нещо ми бяга как точно го смятат, но е много по-малко и от 2-3мм за един колектор.
Последна промяна Zagy на 12 Окт 2010, 21:41, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.
Re: За и Против термолентите...
От опит ви казвам че няма сила на земята която да ги уплътни към цилиндровата глава
Kak да няма бе колега,таз мистериозна сила се нарича болтове другата такава сила е гарнитурата .
Нещо си яко във филма ми се струва
- custom_clutch
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 9.10.2010
- Пол: Мъж
Re: За и Против термолентите...
Колеги, темата все пак беше за термолентите не за материалознанието . Иначе формулата е една: сечение (на матала), температура и коефициента. Няма как да е един микрон на един метър, защото грешката при измерването е поне 2 микрона (0,002). А от "филма" не смея и да си помисля да изляза
Re: За и Против термолентите...
Айде стига сте се карали Скоро ще споделя как е без термолента (изчетох и изслушах доста различни мнения и коментари, и разбрах, че при мен няма да има кой знае какъв смисъл, ако не даже нулев...)... Колектора е в мен, но на местата, на които могат да ми го сложат в Русе, са заети, чакам уговорка да го сложа и ще споделя Те сега пак почнаха едни колебания за генерацията, ама почти е решено как ще е, че ми писна по 100 пъти да я променям и да си играя на дребно
Малко е извън темата, но все пак да споделя това, което мисля да правя, да видим правилно ли ще е, според вас...
От колекторите, даун пайповете вървят на по 50мм. , от там се продължава с 2х50мм до към първото средно, там се слагат на всяка тръба по 1 резонатор на 50мм. (300 или 400) , сиреч 2 резонатора, от тях се продължава с 2те тръби на по 50мм. и горе-долу на мястото на 2рото средно гърне, се правят "гащи" , които влизат в 60-63мм. тръбата на крайното гърне...
Малко е извън темата, но все пак да споделя това, което мисля да правя, да видим правилно ли ще е, според вас...
От колекторите, даун пайповете вървят на по 50мм. , от там се продължава с 2х50мм до към първото средно, там се слагат на всяка тръба по 1 резонатор на 50мм. (300 или 400) , сиреч 2 резонатора, от тях се продължава с 2те тръби на по 50мм. и горе-долу на мястото на 2рото средно гърне, се правят "гащи" , които влизат в 60-63мм. тръбата на крайното гърне...
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
50 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани