За и Против термолентите...

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 5.10.2008

Re: За и Против термолентите...

Мнение от 525tds1983 » 07 Окт 2010, 8:32

KUMHO написа:звука :shock:


мхм, и звука

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: За и Против термолентите...

Мнение от ръб » 07 Окт 2010, 12:30

Най-вероятно защото лентата обира вибрациите по стените на колектора и "поизчиства" шума...предполагам

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: За и Против термолентите...

Мнение от bum_bum » 07 Окт 2010, 12:59

Аз не забелязах разлика в звука..
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 5.10.2008

Re: За и Против термолентите...

Мнение от 525tds1983 » 07 Окт 2010, 20:25

звука се променя от колектора, а термолентата подобравя ефекта относно вървенето от колектора

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: За и Против термолентите...

Мнение от bum_bum » 07 Окт 2010, 20:39

Така съм по съгласен, от колектора наистина се промени звука.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 9.10.2010
Пол: Мъж

Re: За и Против термолентите...

Мнение от custom_clutch » 12 Окт 2010, 13:19

Колектори се цепиха, други ръждясваха, звука се промени и бог знае какво още. Да ефект има - но не и върху вървенето. Жегата под капака се намалява и за турбото допринася за скороста на газове. До колкото си спомням от физиката по скоро законите на термодинамиката скороста на флуида е много пряко свързана с температурата и сечението. Но при дължина от порядъка на 5 до 10 максимум 15см. не вярвам да се охладят газовете и то при тази скорост.
Относно колекторите от неръждавейка проблема на "обикновенната неръждавейка" не е че ръждясва. Пак опираме до физиката. Коефициент на линейно разширение!. От опит ви казвам че няма сила на земята която да ги уплътни към цилиндровата глава. Да не говорим за 6 цилиндров мотор където колектора е 1м. и след като му стане топло пораства на 1.5м. С две думи ако искате да направите богатите още по - богати - купувайте , увивайте ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: За и Против термолентите...

Мнение от bum_bum » 12 Окт 2010, 16:40

Нещо не вденах.. как така колектора е метър и като истине става метър и половина? :shock: За охлаждането на газовете със и без лента пак можем да поспорим. Сложи си ръката на едно м52 на 5см от ауспуха като е загрял мотора и виж колко ще издържиш, след това ела на мойто и след 5-тата секунда ще ти давам по 1лв на всяка секунда, която издържиш :mhihi:
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: За и Против термолентите...

Мнение от Zagy » 12 Окт 2010, 16:56

custom_clutch написа:Коефициент на линейно разширение!... колектора е 1м. и след като му стане топло пораства на 1.5м. ...

Това твойто си е направо коефициент на експлозивно разширение... :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Я пак си помисли как аджеба 1м колектор ще се разшири до 1.5м - единствения вариант това да се случи е ако тоя колектор е от растителен кашкавал... :nono:
Si non confectus, non reficiat.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 9.10.2010
Пол: Мъж

Re: За и Против термолентите...

Мнение от custom_clutch » 12 Окт 2010, 19:44

Не си спомням да съм го купувал колектора от бакалията ама знае ли човек :lol: Но колкото и да не ви се вярва неръждавейката след алуминия и цинка си променя размера най - много. "Коефициентът на линейно разширение е равен на удължението на единица дължина за увеличаване на температурата с един градус" - не съм го измислил аз. Далеч по умни хора от мен са го установили. Да, не е един метър колектора но на 500мм със сигурност се удължава с не по малко от 2-3мм което за мен е много. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: За и Против термолентите...

Мнение от bum_bum » 12 Окт 2010, 21:06

2-3mm е едно, а половин метър е съвсем друго ;) Моят така като го гледам е половин метър, тоест удължава се 2-3мм по твоите сметки. Това какво пречи? Има си лещи, които са огънати така, че да обират това удължение, тампони има по цялата дължина на генерацията също. Плочката на главата е около 1см дебела, не виждам как ще се удължи толкова, че гарнитурата да не може да го поеме. Какъв е проблема с топлинното разширение на колектора от неръждавейка?
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: За и Против термолентите...

Мнение от Zagy » 12 Окт 2010, 21:35

Сега го проверих - коефициетна на топлинно разширение на чугуна е 0.001мм на 1 метър за дадена температурна промяна, на неръждавейката е маалко повече ;)

ЕДИТ: нещо ми бяга как точно го смятат, но е много по-малко и от 2-3мм за един колектор.
Последна промяна Zagy на 12 Окт 2010, 21:41, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: За и Против термолентите...

Мнение от Делян » 12 Окт 2010, 21:38

От опит ви казвам че няма сила на земята която да ги уплътни към цилиндровата глава

Kak да няма бе колега,таз мистериозна сила се нарича болтове :mhihi:другата такава сила е гарнитурата :mhihi: .
Нещо си яко във филма ми се струва

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 9.10.2010
Пол: Мъж

Re: За и Против термолентите...

Мнение от custom_clutch » 12 Окт 2010, 22:10

Колеги, темата все пак беше за термолентите не за материалознанието :roll: . Иначе формулата е една: сечение (на матала), температура и коефициента. Няма как да е един микрон на един метър, защото грешката при измерването е поне 2 микрона (0,002). А от "филма" не смея и да си помисля да изляза :clap:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: За и Против термолентите...

Мнение от Делян » 12 Окт 2010, 22:37

Много ти е серт ракията вечерно време :mhihi: Шма подлудиш

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: За и Против термолентите...

Мнение от uCnaHeTcA » 13 Окт 2010, 1:00

Айде стига сте се карали :ok: Скоро ще споделя как е без термолента (изчетох и изслушах доста различни мнения и коментари, и разбрах, че при мен няма да има кой знае какъв смисъл, ако не даже нулев...)... Колектора е в мен, но на местата, на които могат да ми го сложат в Русе, са заети, чакам уговорка да го сложа и ще споделя :yes: Те сега пак почнаха едни колебания за генерацията, ама почти е решено как ще е, че ми писна по 100 пъти да я променям и да си играя на дребно :mhihi:
Малко е извън темата, но все пак да споделя това, което мисля да правя, да видим правилно ли ще е, според вас...
От колекторите, даун пайповете вървят на по 50мм. , от там се продължава с 2х50мм до към първото средно, там се слагат на всяка тръба по 1 резонатор на 50мм. (300 или 400) , сиреч 2 резонатора, от тях се продължава с 2те тръби на по 50мм. и горе-долу на мястото на 2рото средно гърне, се правят "гащи" , които влизат в 60-63мм. тръбата на крайното гърне... :roll:

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook