E36 Electromobil
Модератор: bum_bum
65 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Bass_Man
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 189
- Регистриран на: 3.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: E36 Electromobil
Никъде не говорим за обороти !
50% е защото имаш два мотора по 50 Nm тотал 100Nm за колата (за пример ) . Няма как да прехвърлиш 100Nm само на едното колело за да имаш 100% на него .
Въртящ момент имаш , като тече ток , като намалиш тока намаляваш и момента . От там намаляват и оборотите .
Прост пример със съвсем относителни числа : за да ускориш от 0 до 50км/ч за 10сек ти трябват 100Nm от 0 до 1000rpm. Трескаш газта до долу и понеже мотора има да кажем от 0 до 5000rpm черта момент 100Nm колата ускорява с нужното ускорение и консумира максимален ток . Когато двигателя достигне 1000rpm , а автомобила 50км/ч на теб не ти трябва да ускоряваш повече и започваш да поддържаш скорост 50км/ч , като връщаш газта така , че да поддържаш скоростта . И ако да кажем на теб ти трябват 10Nm за да поддържаш 50км/ч на равен път , при сухо време , без вятър и тн и тн ти вече не подаваш целия ток а само 10% от него ( пак условно казано ) за да поддържаш тези скорост .
Въртящия момент не е константа ! Той се променя в зависимост от подадената енергия , както при ДВГ така и при ел. моторите , така и при парните машини . А това , че имаш вътящ момент в излишък ти осигурява възможността да ускоряваш . Ако въртящия момент не е достатъчен да преедолееш всички останали сили , които се опитват да те спрат ти не можеш да ускоряваш .
Но всички тези неща важат и за ДВГ-тата .
50% е защото имаш два мотора по 50 Nm тотал 100Nm за колата (за пример ) . Няма как да прехвърлиш 100Nm само на едното колело за да имаш 100% на него .
Въртящ момент имаш , като тече ток , като намалиш тока намаляваш и момента . От там намаляват и оборотите .
Прост пример със съвсем относителни числа : за да ускориш от 0 до 50км/ч за 10сек ти трябват 100Nm от 0 до 1000rpm. Трескаш газта до долу и понеже мотора има да кажем от 0 до 5000rpm черта момент 100Nm колата ускорява с нужното ускорение и консумира максимален ток . Когато двигателя достигне 1000rpm , а автомобила 50км/ч на теб не ти трябва да ускоряваш повече и започваш да поддържаш скорост 50км/ч , като връщаш газта така , че да поддържаш скоростта . И ако да кажем на теб ти трябват 10Nm за да поддържаш 50км/ч на равен път , при сухо време , без вятър и тн и тн ти вече не подаваш целия ток а само 10% от него ( пак условно казано ) за да поддържаш тези скорост .
Въртящия момент не е константа ! Той се променя в зависимост от подадената енергия , както при ДВГ така и при ел. моторите , така и при парните машини . А това , че имаш вътящ момент в излишък ти осигурява възможността да ускоряваш . Ако въртящия момент не е достатъчен да преедолееш всички останали сили , които се опитват да те спрат ти не можеш да ускоряваш .
Но всички тези неща важат и за ДВГ-тата .
- gh0sts
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: Athnes
- Пол: Мъж
- Кара: малко
- Мечтае да кара: Е23 с много екстри
Re: E36 Electromobil
хмм. колега не съм съгласен с теб! при ел. двигателите максималният въртящ момент е постоянен! тоест от ако ел мотора ти разполага с 50нм. ти ги ползваш независимо дали си натиснал леко газта( тоест подаваш ток) или си залепил газта за ламарината.
аз съм само любител( не съм учил или работил никога електроника) но от това което съм прочел(а то е доста) съм научил малко
все пак щом имаш опит съм склонен да ти вярвам, пак ще се ровя да видя за повече инфо, за ми се изясни напълно че вече хептен се обърках
аз съм само любител( не съм учил или работил никога електроника) но от това което съм прочел(а то е доста) съм научил малко
все пак щом имаш опит съм склонен да ти вярвам, пак ще се ровя да видя за повече инфо, за ми се изясни напълно че вече хептен се обърках
- Bass_Man
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 189
- Регистриран на: 3.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: E36 Electromobil
Колега как така без енергия ще имаш момент ?
Това , което си го чел се отнася за двигатели захранени директно без регулатори които работят на променлив ток и фиксирани обороти . Честно казано има толкова много типове и разновидности на типовете двигатели , че може ум да ти зайде .
Ако някога си работил с някаква ел. машина с регулиране на оборотите трябва да ти е направило впечатление , че малкия флекс да кажем , като му намалиш оборотите на максимум може да го спреш и с ръка . Както и бормашинката или винтоверта , като натискаш спусъка съвсем леко например за да притегнеш патронника нямаш проблем да го задържиш с ръка . Обаче ако резнеш спусъка докрай ще ти изпотроши ръцете .
Ето ти една картинка :
Това , което си го чел се отнася за двигатели захранени директно без регулатори които работят на променлив ток и фиксирани обороти . Честно казано има толкова много типове и разновидности на типовете двигатели , че може ум да ти зайде .
Ако някога си работил с някаква ел. машина с регулиране на оборотите трябва да ти е направило впечатление , че малкия флекс да кажем , като му намалиш оборотите на максимум може да го спреш и с ръка . Както и бормашинката или винтоверта , като натискаш спусъка съвсем леко например за да притегнеш патронника нямаш проблем да го задържиш с ръка . Обаче ако резнеш спусъка докрай ще ти изпотроши ръцете .
Ето ти една картинка :
- gh0sts
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: Athnes
- Пол: Мъж
- Кара: малко
- Мечтае да кара: Е23 с много екстри
Re: E36 Electromobil
без ток, няма нютони! вярно е аз съм се оплел яко с тия мотори
сега вече ми се изясни една малка част от тази материя
да те питам кой според теб е по подходящ ел. мотор за автомобил? асинхронните или с друг тип?
доколкото знам на асинх.... трядва някъква по сложна електроника за да му регулираш оборотите чрез подаване на напрежение, докато тези на прав ток( ако не бъркам) могат да се регулират с реостат( което е май доста по простичко) ??
сега вече ми се изясни една малка част от тази материя
да те питам кой според теб е по подходящ ел. мотор за автомобил? асинхронните или с друг тип?
доколкото знам на асинх.... трядва някъква по сложна електроника за да му регулираш оборотите чрез подаване на напрежение, докато тези на прав ток( ако не бъркам) могат да се регулират с реостат( което е май доста по простичко) ??
- ludiagsm
- старши ентусиаст
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Re: E36 Electromobil
Абе хора защо не си комуникирате предположенията на лс наговорихте един куп фантастични теорий направете нещо напрактика пък тогава ,ако не ви е ясно имa google и книжки също да ви се поизяснят нещата.
Иначе от вчера има новини направих тест на 48 волта и разликата е голяма, вече усетих "ускорение" малко смешно ми звучи като знам тази кола как ускоряваше с бензиновия матор но е факт 1-ва 2-ра вдига около 3000 оборота и след това като закача 3-та и поема нагоре .Преди на 24 волта само 1-ва и 2-ра си вървеше а на 3-та не иска6е да ускорява просто си иска обороти. Днес ще купя още два акумулатора за да са 4-ри еднакви ще ги заредя и пак ще има тест ,ако имам възможност ще направя клипче.
Иначе от вчера има новини направих тест на 48 волта и разликата е голяма, вече усетих "ускорение" малко смешно ми звучи като знам тази кола как ускоряваше с бензиновия матор но е факт 1-ва 2-ра вдига около 3000 оборота и след това като закача 3-та и поема нагоре .Преди на 24 волта само 1-ва и 2-ра си вървеше а на 3-та не иска6е да ускорява просто си иска обороти. Днес ще купя още два акумулатора за да са 4-ри еднакви ще ги заредя и пак ще има тест ,ако имам възможност ще направя клипче.
- gh0sts
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: Athnes
- Пол: Мъж
- Кара: малко
- Мечтае да кара: Е23 с много екстри
Re: E36 Electromobil
колега сори че ти окалпазанихме хубавата тема няма повече
значи все още работиш по проекта много се радвам и ще следя с интерес
някой от модераторите да затрие ненужните мнения ако искаш, няма проблем
Успех
значи все още работиш по проекта много се радвам и ще следя с интерес
някой от модераторите да затрие ненужните мнения ако искаш, няма проблем
Успех
- ludiagsm
- старши ентусиаст
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Re: E36 Electromobil
Ops ето клипче от днес на 48 волта ,не бяха добре заредени батерийте но за сега съм доволен преди клип4ето минахме кум 2 километра и успях да вдигна 38км в 4ас на 3-та сори з акофти ка4еството но трудно се кара и се снима http://www.youtube.com/watch?v=jiNtPZCV7z0
- Bass_Man
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 189
- Регистриран на: 3.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: E36 Electromobil
ludiagsm написа:Абе хора защо не си комуникирате предположенията на лс наговорихте един куп фантастични теорий направете нещо напрактика пък тогава ,ако не ви е ясно имa google и книжки също да ви се поизяснят нещата.
.............
Няма нищо фантастично ве Луд всичко си е реално иначе си прав , че малко разводнихме но поне е по темата . Ако иска някой мод да позачисти малко .
BTW: ще ти се обадя тези дни да мина да видя какви ги вършиш "практически" .
- Alex_Burdin
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 238
- Регистриран на: 7.01.2009
- Местоположение: Исперих
- Пол: Мъж
- Кара: Е46,Е36,Е30
- Мечтае да кара: F30 M3 по крабрежната на Рио де Жанейро
- Детайли за колата: http://www.facebook.com/pages/Alex-Burdin/87277582105
Re: E36 Electromobil
само едно съветче да не разреждаш акумолаторите докрай че така сулфатизират и после не могат да се зареждат.
- ludiagsm
- старши ентусиаст
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Re: E36 Electromobil
Alex_Burdin написа::) само едно съветче да не разреждаш акумолаторите докрай че така сулфатизират и после не могат да се зареждат.
настроил съм контролера така 4е когато напрежението падне под 44 волта да има само 20% тротъл тоест когато акумулаторите станат по 11 волта всеки реже газта . Мисля 4е 10,5 волта е минимума на един тягов акумулатор такаче споко.
- bmw 318 is
- младши ентусиаст
- Мнения: 386
- Регистриран на: 2.08.2008
Re: E36 Electromobil
Евала за проекта Успех по-нататъче
- ludiagsm
- старши ентусиаст
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Re: E36 Electromobil
Мерси засега само тествамbmw 318 is написа:Евала за проекта Успех по-нататъче
Re: E36 Electromobil
браво на лудия за постижението, но мисля че ако се олекоти малко ще му е по-лесно, карбона е скъп, но стъклопласта е вариант за намаляване на теглото
успех
успех
Re: E36 Electromobil
Вече ти стана скучно с бензинови двигатели и реши да разнообразиш.Браво за експериментаторството и успех нататък.
Re: E36 Electromobil
shengi написа:Ако може да се измисли примерно 2-3 динама да се навържат да могат да зареждат акумулаторите посредством движението на електромоторите може да се получи доста интересно.Тия електромотори на 24 волта ли работят или на 12?Добра занимавка си имаш браво за ентусиазма.Мисли ида олектоваш купето /май няма много на каде/ или слагай още 1-2 ако има от каде да изнамериш и после да пускаш ценичка за смяна на м40 to elektromobil че бензина скъп
1) Браво за проеката
2) Това купе е много тежко за електромобил. Направено е да издържи на 2.8 двигател. Не е лошо да го олекотиш/отслабиш.
3) В момента правя дипломна работа в ТУ-София на тема "Кинетичен акумулатор за електромобил". Ако те интересува като я направя ще ти дам някой друг чертеж.
4) Губиш много енергия в скоростната кутия и кардана (алуминиев ще е много добре). Замисли се кога ще включиш 3-та, 4-та или 5-та скорост.
Според мен трябва да разглобиш скоростната кутия и да махнеш зъбните колела и синхронизаторите на 3, 4, 5 скорост.
Инфо: независимо на коя скорост караш в скоростната кутия всички зъбни колела се въртят та даже и едно в противоположна посока за задната
5) Сложи малки гуми, нещо от сорта на 175.
6) За да пестиш ток: диодни стопове. Всички лампи ги заменяш с диодни. Хидравликата може да я махнеш. ABS-а дърба адски много ток така че без него. Вакуум за сервото на спирачките от къде?
7) Успех!
65 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани