E36 Electromobil

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: E36 Electromobil

Мнение от shengi » 12 Апр 2010, 19:48

Offline
ТУРБО колега влизал съм достатъчно в часовете по физика за да я знам тая подробност.А и малко или много с автомобили се занимавам и ми е пределно ясно това което каза.
Въпроса беше, примерно с 2 динама няма ли да изкарват батериите по дълго време?Или 1 или 3 мисля, е по добре от без динама и прочие.Това ми беше въпроса а не дали става изобщо без да се зареждат батериите.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: E36 Electromobil

Мнение от mitrax » 12 Апр 2010, 21:48

по зле ще е с динама , нали се сещаш че ще падат батериите по бързо като са натоварени повече. Имаш излишно преобразуване което винаги означава - загуба . Загуба е да въртиш динама с батерия за да се зарежда самата батерията .
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 880
Регистриран на: 21.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 M52b20 Touring

Re: E36 Electromobil

Мнение от Сондьора » 13 Апр 2010, 13:45

Един въпрос, само на задна ли я караш /смисъл предавка/ и ако не как си "обърнал", ако ползваш постояннотоков двигател?
Понеже знам, че за да ползваш нормална скоростна кутия /тук няма общо с коли, но принципа е един и същ/ трябва да ползваш променливо токов /AC/ двигател а а там е доста по сложно от към контролерите, платки и т.н., но пък при спиране може да ползваш като генератор???

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 17.10.2009
Пол: Мъж

Re: E36 Electromobil

Мнение от djteo » 13 Апр 2010, 22:42

Много интересно и аз се бях запалил по електромобилите и то главно заради въртящия момент,който е максимален и постоянен от 0 обороти,по това което съм чел за да няма загуба на кпд най добре е електромотора да се сложи направо на самото колело смисъл без кардан диф скорости и тн и другото място ти е свободно за батерий,всъщност най-скъпото в цялата конверсия са именно батерийте,а за ел.мотори виж за българските костов и в сащ са доста популярни имат много драг коли с наши мотори :) http://kostov-motors.com/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Re: E36 Electromobil

Мнение от ludiagsm » 14 Апр 2010, 10:57

Сондьора написа:Един въпрос, само на задна ли я караш /смисъл предавка/ и ако не как си "обърнал", ако ползваш постояннотоков двигател?
Понеже знам, че за да ползваш нормална скоростна кутия /тук няма общо с коли, но принципа е един и същ/ трябва да ползваш променливо токов /AC/ двигател а а там е доста по сложно от към контролерите, платки и т.н., но пък при спиране може да ползваш като генератор???


Карам я на която си включа ,ел моторите лесно могат да си сменят посоката когато размениш начало край на възбудителнитe намотки. От това което съм нау4ил до момента знам че най-доброто решение за двигател на електромобил е именно трифазния но не асинхронен а синхронен електродвигател чиито ротор е с мощни неодимови магнити. Именно с този тип двигатели става най-лесно регенеративното спиране демек завъртиш ли вала на този двигател с няква външна сила той директно започва да произвежда електроенергия. Докато тези ел двигатели които са без постоянни магнити трябва да им се осигури захранване на възбудителните намотки и 4ак скед това при завъртане на вала на изводите се получава Напрежение
Последна промяна ludiagsm на 15 Апр 2010, 2:33, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Re: E36 Electromobil

Мнение от ludiagsm » 14 Апр 2010, 11:00

djteo написа:Много интересно и аз се бях запалил по електромобилите и то главно заради въртящия момент,който е максимален и постоянен от 0 обороти,по това което съм чел за да няма загуба на кпд най добре е електромотора да се сложи направо на самото колело смисъл без кардан диф скорости и тн и другото място ти е свободно за батерий,всъщност най-скъпото в цялата конверсия са именно батерийте,а за ел.мотори виж за българските костов и в сащ са доста популярни имат много драг коли с наши мотори :) http://kostov-motors.com/



:) добро 1-во мнение колега :) да не би да работиш в костов моторс :)

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 17.10.2009
Пол: Мъж

Re: E36 Electromobil

Мнение от djteo » 14 Апр 2010, 11:41

Хах не даже нямам техническо образование... Просто ми е интересно откакто разбрах за тесла роудстъра :) ,а и като цяло е много по просто според мен от двг с вътрешно горене...Имах и една корса преди година и нещо и много исках да направя подобна конверсия,но уви като одарих тотала цифрата не беше по моя джоб. :) А за акомулатори какжо ще ползваш? има тягови за електрокари и голф колички,по добре е с тях отколкото с обикновен акумолатор държат повече време и имат по голяма цикличност на зареждане и разреждане,а най добре е с литиево йонни акумолатори но там цифрата е космическа.А иначе може да се направи като пуснеш газта от инерцията електромоторите да генерират ток към батерията,така ще овеличиш пробега поне със 30-40% по груби сметки :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: Athnes
Пол: Мъж
Кара: малко
Мечтае да кара: Е23 с много екстри

Re: E36 Electromobil

Мнение от gh0sts » 14 Апр 2010, 15:38

много интересно ми стана, и имам един малко глупав въпрос: ако сложиш примерно два ел. мотора на задните гуми няма ли да загубиш функцията на дифа? например в завой няма ли а се въртят и двата мотора с еднакви обороти?
прав е колегата че ако сложиш моторите на мястото на двигателя ще намалиш кпд-то, но пък ще стане по лесно :dunno:
идеята е много добра, и много ми допада, но имам толкова много въпросителни че няма на къде :confused:
ще следя темата с интерес, и се надявам колегата ludiagsm да ни отговори на повечето питанки и да докара проекта до край :yes:
Изображение
:mhihi: :mhihi: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: Athnes
Пол: Мъж
Кара: малко
Мечтае да кара: Е23 с много екстри

Re: E36 Electromobil

Мнение от gh0sts » 15 Апр 2010, 2:05

http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=20857
може да го знаете, но аз прочетох доста компетентни мнения :)
Изображение
:mhihi: :mhihi: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: E36 Electromobil

Мнение от Bass_Man » 23 Апр 2010, 12:04

gh0sts написа:много интересно ми стана, и имам един малко глупав въпрос: ако сложиш примерно два ел. мотора на задните гуми няма ли да загубиш функцията на дифа? например в завой няма ли а се въртят и двата мотора с еднакви обороти?
....................................


Всъщност на теб не ти трябва да гониш ефекта на дифа защото това е глупаво устройство . Със закрепването на двигател на всяко колело получваш възможно най-добрия ефект , който с никакво шперче не можеш да постигнеш . Както и получаваш много по-добър контрол .

Ето също нещо интересно : http://www.youtube.com/watch?v=jCRKRFdo ... re=related

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: Athnes
Пол: Мъж
Кара: малко
Мечтае да кара: Е23 с много екстри

Re: E36 Electromobil

Мнение от gh0sts » 23 Апр 2010, 18:52

Bass_Man написа:
gh0sts написа:много интересно ми стана, и имам един малко глупав въпрос: ако сложиш примерно два ел. мотора на задните гуми няма ли да загубиш функцията на дифа? например в завой няма ли а се въртят и двата мотора с еднакви обороти?
....................................


Всъщност на теб не ти трябва да гониш ефекта на дифа защото това е глупаво устройство . Със закрепването на двигател на всяко колело получваш възможно най-добрия ефект , който с никакво шперче не можеш да постигнеш . Както и получаваш много по-добър контрол .

Ето също нещо интересно : http://www.youtube.com/watch?v=jCRKRFdo ... re=related


искаш да кажеш че когато имаш на двете задни колела по един мотор получаваш перфектния диф със 100% шпер?
а когато влизаш в завой? каква електроника ще използваш за да намалиш малко оборотите на вътрешното колело?
аз не виждам как ще стане това без много скъпа и сложна електроника :dunno: все пак моторите въртят с еднакви обороти, кое ще накара единия мотор за върти по бавно от другия без да слагаш допълнителни устройства?

хмм.. като се замисля май си доста прав!!! защото задните колела са НЕЗАВИСИМИ ЕДНО ОТ ДРУГО и когато влизаш в завой едното изпреварва с малко другото ( независимо че се въртят с еднаква честота) и така получаваш перфектният диф :shock:
надявам се някой да хвърли светлина че ми е доста интересно.
Изображение
:mhihi: :mhihi: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: E36 Electromobil

Мнение от Bass_Man » 23 Апр 2010, 19:22

Ами има един тънак момент ! Значи те не се въртят с еднаква честота защото нямат честотни регулатори ! Но се захранват с еднакъв ток , което е равно на еднакъв въртящ момент , а от там вече оборотите зависят от натоварването . Ако имаш сцепление на външното колело ще му е по-леко и ще си повиши оборотите , а на вътрешното ще паднат . И това ще е така докато не дадеш повечко газ и момента към колелата не стане достатъчно голям , че да пребори сцепелнието и да почне фъна :mhihi: .
Ако към това прибавиш и система за контрол нещата могат да станат супер прецизни .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: Athnes
Пол: Мъж
Кара: малко
Мечтае да кара: Е23 с много екстри

Re: E36 Electromobil

Мнение от gh0sts » 23 Апр 2010, 19:36

е добре де, ако имаш достатъчно мощтни електромотори които не се влиаят много от тежестта на купето? как ще се променят оборотите? да речем че имаш купе 1000кг с два мотора по 70кв което е доста, и да речем че влизаш в завой с малко газ? дали тези мотори ще усетят купето? аз мисля че не!
както казваш че оборотите зависят от натоварването тогава няма да имаш промяна на обороти защото моторите ще са прекалено мощтни!??
аз заставам зад теорията че са независими колелата и по този начин получаваш дифа!
колега с какво се занимаваш? ако си достатъчно напред с тази материя няма да е лошо да драснеш някой по подробен пост :D

Поздрави :bchug:
Изображение
:mhihi: :mhihi: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: E36 Electromobil

Мнение от Bass_Man » 23 Апр 2010, 20:12

Значи ако са достатъчно мощни моторите и им даваш достатъчно ток получваш картинг това е ясно :mhihi: .
Но ако си караш полека няма нищо страшно те нямат по 50кг маховици , че като се засилят да няма спиране .
Реално както казваш колелата нямат връзка помежду си така ,че всяко може да се върти с каквито си иска обороти независимо от другото , което ще зависи единствено и само от сцеплението, натоварването и от тока .
Така ,че реално ти диф нямаш ,а имаш 50% от въртящия момент подаден на всяко колело независимо от другото . Това е най-добри случай , който може да съществува . Ако кажем , че имаме 100 нютона общо по 50 на мотор на пълна газ ще имаш подадени по 50 на колело . Ама на 10% от газта ще имаш по 5 нютона на колело ( много грубо казано ) .Точно как ще се променят обортите много зависи от конкретния тип електромотор и от начина на управление . Но при всяко положение , като разтоварваш ще се вдигат , а като натоварваш ще падат , а няма да си стоят едни и същи . Въртящ момент означава възможност да свършиш определна на работа , а не че си я свършил :mhihi: !
А и имай предвид , че 1000кг са си доста голяма тежест и няма как да не се влияе нещо от нея . По скоро въпроса е като стъпиш на мокро , хлъзгаво и тн . Също така имай предвид , че за да захраниш два мотора по 70КВат към днешна дата сигурно ще трябва да сложиш поне 300кг батерии . Та 1000кг. електромобил си е направо картинг :D .
Иначе колега така , като ме питаш с какво се занимавам честно да ти кажа и аз не знам точно :shock: . Но се въртя в сферата на IT, електрониката и от неволята на механиката :kuku: .
Понеже и аз доста съм мислил за разни ел. реализации та съм проучил някой аспекти но не знам дали имам матриал за подробен пост . Ще видя може и да излезне нещо .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: Athnes
Пол: Мъж
Кара: малко
Мечтае да кара: Е23 с много екстри

Re: E36 Electromobil

Мнение от gh0sts » 23 Апр 2010, 21:21

Така ,че реално ти диф нямаш ,а имаш 50% от въртящия момент подаден на всяко колело ?? би ли обяснил
Ама на 10% от газта ще имаш по 5 нютона на колело ( много грубо казано ) .Точно как ще се променят обортите много зависи от конкретния тип електромотор и от начина на управление . :shock: :shock: :shock: аз пък си мислех че максималният въртящт момент е на разположение във целия диапазон от обороти на мотора!!! говоря за асинхронни ел. двигатели!
относно батерийте: всичко има колега но е на космическа цена :D да прав си че може и 300кг батерий да не ми стигна, но ще имам един доста, бих казал много мощен автомобил с адски голям въртящ момент на всякъкви обороти :mhihi:
:driving:
Изображение
:mhihi: :mhihi: :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook