Запалването при преправянето на атмосферка на турбо...

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Selqnin
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 23.12.2004

Запалването при преправянето на атмосферка на турбо...

Мнение от Selqatin » 19 Апр 2005, 22:46

Здавейте,пускам тази тема тука при вас защото вие имате най-много опит за успешни преправяния на атмосферни коли които да искарават повече от 1000км каране,така че ако ми помогнете ще съм ви благодарен.
Значи на всеки каращ атмосферна кола маняк му се е приисквало или му е минавало през акъла да си монтира турбо.Но както повечето знаем монтажа на турбо на атмосферна кола не е лесно-трябват нови колектори,маслен радиатор,по малка степен на сгъстяване чрез планка м/у главата и блока или отнемане от горната част на буталото,и други механични неща.Да кажем че се справим и с гориво подаването чрез по-големи дюзи на инжекциона или просто модификациа на стандартната с-ма за да осигорява достатъчно гориво идва момента със запалването.За почти всички гаражни турбо маниаци дето съм срещал из интернет това е най-големият проблем,който не може да се реши лесно и най-вече евтино.Вече има така наречените универсални ЕCU но те още са сравнително скъпи,а и по важното не се настройват лесно от любителите.
Скоро попаднах на ДжетСпарк-това е с-ма която променя ъгъла на зашпалване и оригинално е предназначена за коли на метан или газ.Но идва интересната част-при по-новата версия може да се променят параметрите даже по време на движение само да е вързан за лаптоп.Иначе тази с-ма би могла да се използва за оправянето на запалването на турбинирана атмосферка,но единственото моето ме притеснява че с-мата няма да ползва информация от датчик за налягане и ще трябва да работи по предварително зададени параметри за съответните обороти.Според мен ако се замери налягането при различни обороти би могло да се програмира достатъчно добре за да не се получават детонациите.Тъй като не разбирам много от такива работи(особено електроника) моля по-знаещите да си кажат мнението,и само моля ви не давайте глубави коментари и не усирайте темата,защото този проблем ме интересува много.

П.П. ето за какво става въпросДжетСпарк
Изображение

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 20 Апр 2005, 3:50

Само от тази графика нищо не може да се разбере , но иначе изглежда интересно. По принцип е важно да се върне аванса във високите обороти /над 4500-5000/ а там винаги има буст , така че може опитно да се настрои изпреварването, само че е хубаво да имаш нок монитор.
Изображение

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 20 Апр 2005, 8:06

Ето ти една формулка за връщане на аванса

Връщаш 1 градус при всяко 0.1 бар но след 0.5бар връщаш по 2 градуса
примерно ако при 3500оборота имаш 0.4бар трябва да се върнат 4градуса но при 1бар трябва да върнеш 20градуса - значи това е примерно и тествано когато се правят от атмосферни -> турбо двигатели но и при съответната степен а не някви екстримални примерно 1.5бар при 10:1
Отделно мисля че е по добро да си вземеш МСД БТМ6 което е игнишън ретардер според бооста ако не си запознат вижго в сайта им - имаш един превключвател 1,2,3 градуса май беше и в зависимост от позицията връща по толкова на всяко ПСИ - по лесно е но не бачка на системи - всеки цилиндър бобина ...

Колко струва това което ти си си харесал може да измислим нещо по добро в тази ценова граница ...
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook