маслен радиатор и турбо

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

маслен радиатор и турбо

Мнение от ludiagsm » 10 Мар 2005, 21:24

срещали ли сте маслен радиатор да се сложи последователно на маслената магистрала преди турбинаната
Последна промяна ludiagsm на 11 Мар 2005, 21:53, променена общо 1 път

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Re: мален радиатор и турбо

Мнение от TOM » 10 Мар 2005, 21:51

ludiagsm написа:срещали ли сте маслен радиатор да се сложи последователно на маслената магистрала преди турбинаната


престани бре... :!:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Re: мален радиатор и турбо

Мнение от ludiagsm » 10 Мар 2005, 22:05

TOM написа:
ludiagsm написа:срещали ли сте маслен радиатор да се сложи последователно на маслената магистрала преди турбинаната


престани бре... :!:



е мислил съм го ама днес един наш общ познат пак ме подсети за тоя вариант , кажи си мнението какво ще стане ако се сложи преди турбото

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 10 Мар 2005, 22:12

не. защото при старта докато го напълниш ще въртиш на празно турбото. освен ако не го сложиш така че да не се оттича или не сложиш обратен клапан...

но да ти отговоря на въпроса- не. не съм виждал защото няма смисъл общо взето. хубаво да сложиш голям маслен радиатор на двигателя. от студено масло във двигателя ще спечелиш повече от колкото от студено турбо. въздуха се загрява не толкова от температурата на турбото колкото от адиабатния процес и горещия интейк...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 10 Мар 2005, 22:37

alx написа:не. защото при старта докато го напълниш ще въртиш на празно турбото. освен ако не го сложиш така че да не се оттича или не сложиш обратен клапан...

но да ти отговоря на въпроса- не. не съм виждал защото няма смисъл общо взето. хубаво да сложиш голям маслен радиатор на двигателя. от студено масло във двигателя ще спечелиш повече от колкото от студено турбо. въздуха се загрява не толкова от температурата на турбото колкото от адиабатния процес и горещия интейк...


там има клапан няма как да се източи докато е загасен двигателя

притеснява ме дали няма да има проблем за турбото ако влиза студено масло

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 11 Мар 2005, 8:22

Иво, вземи и си изхвърли цялата филтърна кутия или и остави стойката за която е хваната маслената помпа(не си спомням точно) направи си един прост преход представляващ дебела планка с два щуцера вход/изход за маслото което вече отива в монтиран на купето външен маслен филтър. На рено или Чероки дизел май видях такъв външен филтър + система с маслен радиатор, а сигурно има и термостат който е необходим. Това е вярния начин да си сложиш охлаждане, защо търсиш под вола теле :?:
;)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 11 Мар 2005, 9:10

ludiagsm, не се занимавай с глупости от това нема да имаш никаква файда...според мен де ;)
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 11 Мар 2005, 15:29

TOM написа:Иво, вземи и си изхвърли цялата филтърна кутия или и остави стойката за която е хваната маслената помпа(не си спомням точно) направи си един прост преход представляващ дебела планка с два щуцера вход/изход за маслото което вече отива в монтиран на купето външен маслен филтър. На рено или Чероки дизел май видях такъв външен филтър + система с маслен радиатор, а сигурно има и термостат който е необходим. Това е вярния начин да си сложиш охлаждане, защо търсиш под вола теле :?:
;)


том е много прав. дори такива "сандвични" адаптери се продават.. термостат не е необходим- вътре във адаптера има биметална планка която като се загрее маслото започва да го преразпределя през щуцерите за които има закачени 2 маркуча и водят до някъде (обикновено закачен за нормалния радиатор) маслен радиатор. турбото не го закачай... ако толкова искаш студено масло- сложи и една перка на тоя маслен радиатор и си готов. ма при твоите коне е "добра практика" но не мисля че ти трябва...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 11 Мар 2005, 16:33

не ми е на сърцето , ще го направя пълнопроточен и тва е . От помпата през възвратен клапан след тва радиатора и от там в маслената конзола , пък нека му е гадно на мотора не мисля че температурата на маслото ще падне под 80 градуса

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 11 Мар 2005, 19:29

ludiagsm написа:не ми е на сърцето , ще го направя пълнопроточен и тва е . От помпата през възвратен клапан след тва радиатора и от там в маслената конзола , пък нека му е гадно на мотора не мисля че температурата на маслото ще падне под 80 градуса


:confused: Иво, извинявай ама ти на чалга го обърна - то си има някакви правила а ти...
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 11 Мар 2005, 20:31

TOM написа:
ludiagsm написа:не ми е на сърцето , ще го направя пълнопроточен и тва е . От помпата през възвратен клапан след тва радиатора и от там в маслената конзола , пък нека му е гадно на мотора не мисля че температурата на маслото ще падне под 80 градуса


:confused: Иво, извинявай ама ти на чалга го обърна - то си има някакви правила а ти...



аз нали съм си прост и нищо не разбирам ,но пък използвам един стар метод :) казва се проба грешка :)

ще забия един термометодатчик в маслената конзола ,както и един манометър в маслената магистрала след радиатора и после ще ви кажа какво е станало

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 11 Мар 2005, 21:12

Добре, ама защо е всичко това? Със същите усилия ще го направиш както трябва...
е21 345 0-402м 12.18
Изображение


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 12 Мар 2005, 0:00

ето как е направил колега от биммер форума:

"Custom set up.

I taped the pressure side of the oil canister, ran it to the cooler, and then taped and welded a fitting to the oil pan for the return."

С две думи щуцер на металната кутия на филтъра там където е налягането, маслена линия през радиатора, и връщане в картера през друг щуцер...

незнам какво ще стане с налягането на маслото в двигателя...


ето и кво го питат...

"Do you have some type of thermo-switch on there so the engine oil reaches operating temp before you start cooling it? Just was wondering if there was some common part you used for metering."


"You can purchase such devices from companie like Mocal and B&M. I do not have one, and have not seen a problem with temps not getting to where they are suppose to be."
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 12 Мар 2005, 8:56

Е убаво де, не е ли още по-добре това масло да минава и през турбото :?: Все пак около 1/3 от дебита на цялото масло минава през турбината, ако първо минава през радиатор няма ли да има ефект :idea:
Изображение

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 12 Мар 2005, 9:12

Аз не мога да разбера какво се опитваме да направим тук :roll: Има си начин по който се прави охлаждането на маслото и той е приет и се използва от всички производители на двг в света. Ний какво правим :?: Чудим се как да открием колелото наново...
Пародия...
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook