Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от swh_bmw » 14 Яну 2009, 2:12

Здравейте,
може би на повечето старши потребители темата ще изглежда проста и ненужна но понеже имам запитвания на Л.С.(което до преди известно време и аз не знаех) ще се опитам да обесня как става връзката на boostcotroller и boostmeter(по принцип във форума е обеснено всичко но ще ги обобща в тази тема).

това е турбото на M51 (ТДС) двигателя
Изображение

ще използвам този boostcontrol за примера
Изображение


за да добавите Boostcontrol към него ви е нужно да прекъснете тръбичката на бай-паса и да добавите трипътника към него, след интервацията трябва да изглежда така
Изображение

след това въртите кранчето на boostcontrola и си настройвате желаното налягане.

но за да не настройваме налягането на сляпо е хубаво да добавите и един boostmeter(манометър)
за целта са нужни един трипътник за отклоняване на пътя на въздуха и манометър който да покаже налягането. Нямам готови удобни снимки на смукателния колектор за това съм го начертал на paintbrush но все пак ще стане ясно(предполагам)
Изображение

Аз (и други колеги) бих ви предложил такава схема
Изображение


Като настройвате налягането много внимателно, понеже аз не приемам вината ако нещо счупите по колата си ;)

времето е напреднало и съм полузаспал нека и други колеги се изкажат дали моите чертежи са верни преди да започнете интервациите по колите си.

п.п. в тази тема Как двигателя на 525 tds да работи по-добре. има и някои снимки свързани с тази тема.

swh_bmw написа:както писах горе да ви обясна как може да си поставите евтин манометър(boost meter). Намерих и един доста добър линк към колегата от Audi форума който много добре е обяснил.
http://www.audiemotion.org/forum/viewtopic.php?p=8327

При мене за цялата работи ми бяха нужни
- тръбичка за въздуха около 1.5 метъра
- манометър
- Трипътник за да се направи път към манометъра
- ножче

1.Прекъсвате маркучето което отива към МАП сензора.(при повечето колеги идва от долу на смукателния колектор и отива към МАП сензора), при мене и вече при колегата zvetiko ;) от турбото към МАП сензора.
2. Поставяте трипътника където сте прекъснали маркучето
от едната страна свързвате маркучето което идва от колекторите(или турбината) другата страна маркучето към МАП сензора и от третата вашата нова тръбичка, получава се нещо такова
Изображение

3. Прекарвате новата тръбичка към купето. Моята е е36 и имах готова дупка от където да пъхна тръбичката към купето
Изображение

4. Намирате си някое местенце из конзолата където да си сложите уредчето и свързвате тръбичката към него при мене се получи нещо такова
Изображение
Изображение

като работи се получава нещо такова:
http://www.youtube.com/watch?v=RkvVDa14EKc

Искам да изброя плюсовете и минусите от това което съм направил.

Минуси
- Манометъра е от 0 до 4 бара което е малко повече за нашето налягане(малко грубо се вижда след като при мене налягането идва едвам към 1 бар)
- няма отрицателен показалец както при другите красиви уредчета(то и при дизела не е нужен)
Изображение
-няма осветление в този уред който аз съм поствавил(но това е решимо и като го направя ще обясна) и през вечерта е трудно да се наблюдава без допълнително осветление.
- размера му е малък и незнам да ли че можете да намерите готова поставка за този уред като тези. Но това все пак е решимо ако имате познатите хора които да ви изделкат това което искате за да пъхнете манометърчето в поставка.
Изображение

Плюсовете
- Цената на манометъра е 11.5 лв с винтчето за тръбичката.
- цялата работа ще ви отнеме около 10 минути и ще можете да наблюдавате налягането
- ще знаете действително налягането на МАП сензора и от там ще имате наблюдения колко ви са чисти маркучетата, и други информации относно как работи действително турбината ви
....


Поздрави и успех


Аватар
Мнения: 1079
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Бързо
Мечтае да кара: М3 Е92

Мнение от ludia » 14 Яну 2009, 12:45

Благодаря много колега помогна ми ужасно много.
Предладъм темата да стане важна уникална е.
Изображение
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!


http://clip4e.com/play.php?id=45143


Аватар
Мнения: 1079
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Бързо
Мечтае да кара: М3 Е92

Мнение от ludia » 14 Яну 2009, 21:56

Бустконтролера и бустметара ще ми излязът към 100лв.
Аз купих нов кулер и тръби на същата цена. За сега се двуумя дали да ги копувам.
А ко има някои да ми услужи с неговите за да си наглася турбото ще го почерпя.
Но за сега ще купя само маркуч за да преправя мап сензора към турбото.
Изображение
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!


http://clip4e.com/play.php?id=45143

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Oyama » 15 Яну 2009, 0:16

phantomas написа:завист ли е това :mhihi:


Ква завист, аз имам същия. Само дето имам и електроника за повечето бууст, а вие?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 15 Яну 2009, 0:20

За втори път с Оyama сме на едно мнение :shock:, не правете гавра с труп като кичите горкия тдс с такива глупости :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1520
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 15 Яну 2009, 0:42

стан написа:За втори път с Оyama сме на едно мнение :shock:, не правете гавра с труп като кичите горкия тдс с такива глупости :mhihi:

Знаеш ли че горкия ТДС ше тупа твоита ис-ка както си иска само с бустконтролера?Да видиш тогава кво е гавра с труп :winky:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 15 Яну 2009, 12:03

ЕЕ, значи става адската бегачка щом ще отупа моя ис който е върха на вървежа :mhihi: Тоя буст контролер трябва да се продава в комплект с 2-3 глави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

re

Мнение от slavianko » 15 Яну 2009, 16:32

стан написа:Тоя буст контролер трябва да се продава в комплект с 2-3 глави
:mhihi: :mhihi:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 16.11.2006
Местоположение: Някъде
Пол: Мъж
Кара: e39 525 ТДС

Мнение от Tipche » 04 Май 2009, 12:38

имам един....глупав въпрос......с този контролер...ли издава онзи...свистящ звук от турбото. при отпускане на газта...... ако не ее от него някои да даде коментар как става ..този ефект...... ще сам много благодарен...ако някои ми отговори.... 8)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 04 Май 2009, 12:46

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 28 Юли 2009, 16:27, променена общо 1 път

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 04 Май 2009, 12:47

Мисля, че свистящия звук от изпускане на налягането е от изпускателния клапан за излишното налягане или blowoff valve, а бууст контролера не би трябвало да се чува (той си е на принципа на вакума). Много хубава тема, на мен лично ми допада втората схема повече, опитвал съм я както е описано в темата за ТДС-ите, но без бууст контролера, само размених маркучетата с нови от турбината към мап сензора и от байпасния клапан към колекторите. Чак, когато налягането в колекторите достигне необходимата стойност, чак тогава турбината разтоварва. А пък МАП сензора си отчита реалното налягане на турбината, а не това в колекторите (което твърде вероятно е малко по-ниско, от загуби по трасето (кулер, тръби...).
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 1.03.2009
Местоположение: Italia
Мечтае да кара: М6 G-POWER
Детайли за колата: BMW 330D M PAKET

.....

Мнение от narcosan » 04 Май 2009, 15:29

Колеги на 330д може ли да се монтира такьв blowoff valve и колко сте ми струва горе долу :roll: :!:
П.С. Мерси предварително :uups:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1106
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 04 Май 2009, 15:48

Интересно ми е колко надувате турбото и какъв е ефекта?ама найстена ми е интересно,защото гледам как масово си мислите че колата ще литне :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

ре

Мнение от slavianko » 04 Май 2009, 20:07

VRPerformance написа:Интересно ми е колко надувате турбото и какъв е ефекта?ама найстена ми е интересно,защото гледам как масово си мислите че колата ще литне :mhihi:
Никой нищо не надува колега. Просто си питатИзображениеИзображение
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1106
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: ре

Мнение от VRPerformance » 04 Май 2009, 20:21

slavianko написа:
VRPerformance написа:Интересно ми е колко надувате турбото и какъв е ефекта?ама найстена ми е интересно,защото гледам как масово си мислите че колата ще литне :mhihi:
Никой нищо не надува колега. Просто си питатИзображениеИзображение
аз що немога да се смея така :shock: :shock: :shock:

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook