Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от AVGO » 26 Юни 2011, 22:31

Е какво сега, аз като съм с китайски за 39 лева не отчита правилно ли :(
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от bum_bum » 27 Юни 2011, 0:17

Със сигурност съм чел мисля, че в бимъра, че от 10 уреда всичките показват различно като ги беше тествал някой. Не помня обаче отклонението, щото бяха дадени в PSI. Същото важеше и за налягане на масло и не помня кво друго беше..
Със сигурност има някаква причина, освен марката единият да струва 50, а другият 150 лв. :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от vladobate » 27 Юни 2011, 0:52

Моя струва 17лв от фирма занимаваща се с продажба на всякаква апаратура за вода, аспирация и климатизация и не мисля е кофти уред и по-точно по-кофти от тея китайчета пък и отде на де с цена близо 50-на лв да ги ева пък и без гаранция. Е да не мери вакум ама и пък за какво ми е на мен ми трябва надув :mhihi: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от deyan-enchev » 27 Юни 2011, 13:07

St.Dilov написа:
deyan-enchev написа: ... другата опция е да сваля малко налягането и да я тествам пак...


бих направил точно това...
и ако всичко е Ок, тогава обратно на старото налягане в комбинация с друг чип...


Искам да вкарам ъпдейт. Налягането беше намалено на 14 пси , и със старите настройки за аванс на плочката буквално умря :shock: , доста по-бавно се развърташе и доста бавно влизаше в пълен бууст.
Какво стана: Развъртяхме 4те торкса на помпата и плочката беше бутната към купето това качи оборотите със около 100-150 над стоковите (като за стокови приемаме хоризонтално стоящата стрелка на оборотомера при свободен ход) - налягането се повиши с 2 пси до 1.6 пси - пиково на пълна газ на 3та и 4та скорост (за 5та не пробвах понеже тая сутрин имаше бая трафик + КАТ на Ним).

Колата почна отново да пуши ужасно много отзад - на богата смес, а и тръгна много много по-добре.
Засега не забелязвам греене при високи скорости породено от бедна смес (повече въздух, по-малко нафта).

Тази седмица вече се надявам да сменя ауспусите и да видя какво се случва.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от vladobate » 27 Юни 2011, 22:18

Може ли да се пояснява с бустконтролери ли ги постигате тея завищавания на макс. буст щото оставам с впечатлението че с повечко нафта коригирате едва ли не на колко да се рзатоварва турбото което е малко в кръга на фантастиката . И защо ли ами понеже отвварянето на клапана зависи от налягането давано от турбината и съответно до стойности преодоляващи напълно непроменяема механична част демек пружината. Ако сте я нагласили чрез корекция на дължината на свързващата шпилка като как така пукайки повечко нафта в един момент ще се самонатяга самичко и ще отваря клапана на по-голям надув. Нещо куца братя , настроено ли е на 1.1бара значи и макс. буст ще е 1.1 бара и няма как да го повишите повечко освен да тръгне колицата по-пъргаво т.е. да развърта по-бързо( по-рано ) турбинката поради повечето изгорели газове и те така.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от deyan-enchev » 28 Юни 2011, 9:00

Аз лично моите завишавания и занижавания на налягането го постигам по 2 начина.
1. С болтчето на гейта отзад, като се мести към гейта налягането пада и респективно като се мести към купето налягането се увеличава. Налягането - разбирайте когато отваря гейта.
2. С регулиране на ГНП, респективно като се бута към купето пуска повече нафта, което пък от своя страна повишава и налягането на което гейта отваря. Другия вариант за понижаване на притока нафта и налягането е с бутане на ГНП към фаровете/радиатора/предната част на колата.

Ама съм убеден, че ти тези неща ги знаеш, и се чудя отговорих ли ти изобщо :confused:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от vladobate » 28 Юни 2011, 23:21

deyan-enchev написа:Аз лично моите завишавания и занижавания на налягането го постигам по 2 начина.
1. С болтчето на гейта отзад, като се мести към гейта налягането пада и респективно като се мести към купето налягането се увеличава. Налягането - разбирайте когато отваря гейта.
2. С регулиране на ГНП, респективно като се бута към купето пуска повече нафта, което пък от своя страна повишава и налягането на което гейта отваря. Другия вариант за понижаване на притока нафта и налягането е с бутане на ГНП към фаровете/радиатора/предната част на колата.

Ама съм убеден, че ти тези неща ги знаеш, и се чудя отговорих ли ти изобщо :confused:

Е тука брат си в много адска грешка имам предвид втория начин и според теб защо ли има първи като с бутане на плочката ( според теб ) се управлява буста на който отваря гейта, идеална синхронизация получаваш хем повечко нафта хем и повечко въздух веднагически ( за максималния буст говоря ). Как ще накараш пружината ( чието усилие преодолявайки се отваря клапана) да повиши натиска си със бутане на плочка на ГНП айде да не заблуждаваме другите дет четат и се учат . Ми то с натягане на шпилката или болта там както му викаш се увеличава натиска на пружината върху мембраната пък тя от своя страна върху шпилката пък тя от своя страна върху клапана и така е необходимо повечко въздушно налягане ( в студената част ) което да преодолее новата по-голяма сила и така се покачва макс. буст. Ама кат пуснеш повечко нафта както бях писал по-горе единствено увеличаваш изгорелите газове оттам по-бързо развъртане на турбината ама кат достигне накягането необходимо да преодолее силата на пружината си отваря клапана и тъй като не си барал шпилката в тоя случай няма и по-голямо налягане тъй като част от изгорелите газове почват да си бягат по изпускателната уредба и турбинката намаля оборотите веднагически.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от deyan-enchev » 29 Юни 2011, 8:50

Брато аз съм ти писал начините които аз ползвам за завишаване и понижаване пиковото налягане не турбината.
Всъщност съм доста доволен от оптимизирането на гориво-въздушната смес която постигнахме с последното бутане на плочката.
Не разбирам и като цяло поста ти и какво намираш при мен за адската грешка затова ще повторя:

- ако местим само болтчето зад гейта БЕЗ никви други интервенции налягането се повишава - НО това води до бедна смес във високите, колата грее и не върви на магистралата :mhihi:
- ако местим ГНП БЕЗ да сме пускали повечко пиково налягане на турбата чрез вътрене на болтчето - ем върви много, ем пуши, ем не грее ....

Който иска да го прави който не иска да не го прави, аз съвети не давам, само пиша какво си правя с колата, а чесно казано харесва ми да си експериментирам. Пък и резултата е налице, пиши 1 ЛС да те повозя ако имаш време.

ПС: И да поясня тия налягания дето ги писах по-горе не си ги измислям , ами ви пиша какво ми показва уреда - VDO, не за 15,20 или 30лв. ами последното х4 :mhihi:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 10.07.2007
Местоположение: radomir

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от joriev_83 » 30 Юни 2011, 7:49

Колега deyan-enchev с колко буташ плочката за повече нафта?Аз имам 325тд и му сложих кулер и бууст контролер, налягането е към 1.4-1.6 бар. ама нещо ми бедна сместа във високите и бавно набира.Колата не грее и не пуши.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от deyan-enchev » 30 Юни 2011, 9:13

Колега не искам да те подвеждам, при мен крайния резултат е постигнат с цената на много опити, много грешки и много каране.
На усет го бутам ГНП-то вече 3 години я карам с тоя мотор и свикнах, знам кога не е наред и какво да направя ... щом ТД не пуши за мен нафтата не стига :) . Това че не грее незнам как го преценяш, моята почва да грее на 5та над 170 без климатик и над 150-160 с климатик когато е в буст и на бедна смес.

Сега я покарах малко до Елин Пелин, няма ограничител на оборотите заради чипа, и колата не грее толкова но все пак ако сменяш над 5000 се затопля :mhihi: .
Съвета ми щом не ти набира добре е че нафтата не ти стига, ако пуснеш повече би трябвало да тръгне.
Мога да ти дам тел на един човек който ще ти бутне плочката и ще експериментираш как ти върви, после ще отидеш пак и ще ти я барне отново и така докато не си доволен. Пиши ЛС ако искаш, ако не бутай сам плочката към купето и се учи от грешките си - при мен работи тоя метод :yes:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от Dream_BMW » 19 Юли 2011, 13:59

Колега deyan-enchev това с греенето над 170 и аз го имам и съм с чип,и ми е интересно дали това може да е от бедна смес във високите за което чипа да е причина.И ако е така,то с мърдане на плочката(разбира се от правилния човек) би ли се оправило?Всиччко и смених по охладителната система и си грее и грее при високи скорости.Иначе на място или градско и на климатик дори цял ден може да работи и при 40 градусова жега.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от deyan-enchev » 01 Авг 2011, 13:04

Ами колега, нищо не ти пречи да пробваш с бутане на плочката.
Само имайте едно предвид с бутането напред назад на ГНП - има голям шанс да се наиграете един ден и помпата/колата и мечтите да се превърнат в пепел. С по-малко думи - почва да прави проблеми и се налага посещения в интензивното, а понякога и реанимация. Ама така става като съмнителни субекти продават съмнителни неща във форума.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от Zubcho » 02 Авг 2011, 19:48

С това бутане на "ухо" на плочката мисля, че не се решава проблема с прегряването при високи скорости/обороти. Надявам се, че на всички им е ясно, че пускането на повече гориво при всички обороти не е панацея?

Пресияне обясни ти какво може да се случи при буталата с детонациите и тн.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от ТУРБО » 02 Авг 2011, 21:32

Zubcho написа:С това бутане на "ухо" на плочката мисля, че не се решава проблема с прегряването при високи скорости/обороти. Надявам се, че на всички им е ясно, че пускането на повече гориво при всички обороти не е панацея?

Пресияне обясни ти какво може да се случи при буталата с детонациите и тн.

Какви детонации бре?
С повече гориво шанса за детонация е по-малък :idea:
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от Zagy » 03 Авг 2011, 7:45

Че той дизела си работи само на детонации... такъв си му е принципа.
Si non confectus, non reficiat.

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook