Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 07 Май 2009, 15:40

amd написа:Прочетих набързо мнениета ви колеги, на мен също ми е много интересно! Аз си обяснявам една елементарна логика на действие, но се чудя дали не се бъркам.

Байпасния клапан на турбината разтоварва при определена стойност -> с бууст контролера тази стойност може да бъде контролирана

МАП сензора отчита налягането на колекторите или на турбината, зависи къде сме му включили вакумния маркуч -> като се повиши налягането на турбината, чрез бууст контрола, МАП сензора ще отчита по-висока стойност и ще праща информацията на компа, съответно помпата ще пръска повече нафта? Интересното е, къде е тавана на помпата, а също и кое е по-добрия вариянт :

1. Чип тунинг - електронна корекция на горивната смес

2. Бууст контрол - повишаване на налягането и чакаме МАП-а да обогати сместа

3. "Ръчна" настройка на плочката на ГНП-то

4. Трите вариянта в комбинация.

Иначе аз съм с 2 ръце ЗА размяната на маркучетата МАП, клапан, турбо, колектори. Само, че ме мързи на 39-ковия ТДС да го сторя, много е тясно в двигателното отделение :uups:


Tочки 1 и 2 според мен... ако решиш да буташ на ръка шанса да оакаш работата е доста голям. Аз не бих го правил. Иначе ако е качествено направено може около 30-40 коня да добавиш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от bmw325tds » 12 Мар 2010, 11:31

Аз си свързах уред за налягането към колекторите.
И забелязах, че като форсирам колата и не прави налягане.
Турбината се включва единствено и само ако не е натиснат съединителя, колата е на скорост и се движи.
Турбината започва да качва налягане след 1300об/мин.
При 2200об/мин турбината постига 1.1bar и го поддържа до максималните обороти.
Интересното, е че ако карам на 2500об/мин с натиснат педал на газта до долу, колата ускорява с 1.1bar. И когато отнема газта за да прекратя ускорението налягането пада на нещо от сорта 140км.ч = 0.5bar.
Който има манометър нека сподели какво е наблюдавал.
Според моите тестове излиза че турбината е само за ускорение и като набера 200км.ч и отпусна малко педала на газта турбото ми подържа 0.8bar., и колата си поддържа скоростта. Ако я настъпя турбото пак вдига 1.1 при 200, но нещо ме ограничава на 210км/ч.
1.1bar на BMW се постига само при ускоерние. Според мен електрониката управлява колко да е налягането.
Последна промяна bmw325tds на 12 Мар 2010, 14:19, променена общо 1 път

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от amd » 12 Мар 2010, 13:57

Интересна информация :yes: Неслучайно се усеща най-стремливо ускорение точно след 2-2.2к оборота, тогава дават на ТДС-а и най-големия въртящ момент. Пиковото налягане на турбината се контролира от байпасния клапан на турбината (вграден е), но дори да се натегне, колегите са коментирали, че ефекта не е експоненциален, има си оптимално налягане, точно заради електрониката, която е настроена за определено налягане и горивна карта. Без намеса в нея, има малък капацитет за повишаване на налягането и горивото.

Замислих се обаче как е избрана този модел турбина, за този двигател - явно неслучайно избора на BMW AG е бил такъв - очевидно щом при 200км/ч налягането пада, значи има потенциал за по-голяма турбина, но тогава ще се достига по-голям бууст при много висока скорост и обороти, а в градски условия ще има още по-ужасен турбо-лаг. Ако пък се сложи по-малка турбина, ще тръгва по-бързо в ниски обороти, но във високи ще се задъхва. Затова и колегата ivan. реализира Би-турбо ТДС проекта, с малка и голяма турбина :)

При E46 320D например (136к.с. варианта) бях забелязъл, като го бях взел веднага след Е34 525тдс, че при него, благодарение на по-новата технология на впръскване и най-вече турбината с променлива геометрия турбо-лаг-а беше по-малък, тръгваше яко още от 1500-1800 оборота, но липсваше този експлозивен ефект на TDS-а - тоест по-равномерно ускорение по качване на оборотите, нямаше никакъв смисъл да се тормози двигателя до високи обороти, защото се задъхваше. Виж TDS-а, не можем да отречем, че обича обороти - няма такъв кеф като бууст-а 8)
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от Dream_BMW » 15 Мар 2010, 16:46

Виждал съм опел омега не знам коя година беше с ТДС-овия мотор да е с две турбини една след друга,като първата е по-малка и вероятно така се избягва грозната турбодупка и ускорението е по-осезаемо още при ниските и дава усещането че е и по-стабилно.Чудно ми е защо при БМВ не са го направили това а трябва Опел да модернизира този толкова кефещ мотор.
И имам един въпрос,тъй като не ми се изясниха нещата с размяната на мъркучетата от байпаса и МАП-а и той е ,какво печела от тази интервенция.За пояснение с ЧИП съм.

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от amd » 16 Мар 2010, 11:26

Оригинално нещата стоят така :

турбина-> байпас
колектори-> МАП датчик

Съответно турбината разтоварва при 1.1 бара, когато байпаса отвори, а МАП датчика отчита налягането в колекторите и според него управлява горивната смес. Обаче, поради амортизацията на цялата система, например замърсен със сажди интеркулер, загуби на налягане по трасето (маркучи), а също и замърсен датчик (някой път може да има голяма полза ако почистиш хубаво цялата система), налягането в колекторите може да е по-слабо от надува на турбината и съответно горивната смес да се прави като за по-ниско налягане (по-бедна). Като сложиш вакуумното маркуче на МАП датчика да отчита реалното налягане на турбината, той ще пусна по-богата горивна смес, а турбината ще надуе повече, защото байпасния клапан ще разтовари чак, когато налягането в колекторите достигне 1.1 бара.
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 15.11.2009
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж
Кара: E91 330xd LCI

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от hamann25 » 17 Мар 2010, 0:02

Здравей те колеги темата е доста интересна искам само да попитам по-разбиращите.
От цялото това надуване имали няква опасност за мотора и ако има каква е тя.

:yes:

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от amd » 17 Мар 2010, 13:22

Според мен ако ти е изправна охладителната система и е в добро състояние мотора няма проблем да се надуе малко повече. Иначе допълнителен риск има : турбината се товари повече, по-голям риск да издухаш гарнитура на главата, да сцепиш главата (но това най-вече идва от неизправност/прегряване). Помпата доколкото знам се товари от чип тунинга. Зависи много и ти как я караш, аз давам газ от време на време, но за кратко, досега не съм тормозил нито този, нито предишния ми ТДС (Е34) продължително време.
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от deyan-enchev » 18 Мар 2010, 13:03

Пренадуването на турбината води до обедняване на сместа - гориво въздух. Колата загрява и не върви :!:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от rottweiler » 18 Мар 2010, 17:35

deyan-enchev написа:Пренадуването на турбината води до обедняване на сместа - гориво въздух. Колата загрява и не върви :!:

нали затова е МАП-а. или греша?
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 15.11.2009
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж
Кара: E91 330xd LCI

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от hamann25 » 18 Мар 2010, 18:08

Колеги как става далаверата с маркучетата и имали ефект
Благодаря :yes:

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от amd » 18 Мар 2010, 22:58

E стига де, написахме го 100 пъти, прочети малко ;) Ето, прочетете тези неща, задължително ако се интересувате в детайли от TDS :

zvetiko написа:Айде нека да спрат всякакви спорове: ;)

Откачих байпасният маркуч от турбото и затапих щуцера.Подкарах колата и изпълних манометъра до 1.6 бара.Колата нито заби,нито почна да се мъчи.Тръгна още по-добре и ме хвана страх за двигателя.За всеобщо успокоение го повторих 10 -на пъти
Така ,че твърденията на колегата МАЧКАТОР поне за Е34, 525 TDS не са вярни и спокойно може да се натегне турбото до 1.6 бара без това да накара колата да спре-очевидно и софтуера и МАР сенсора го позволяват.Както вече казах колата почва да върви невероятно и после не ми се връщаше във фабричните параметри. :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Цитат от тази интересна тема :
viewtopic.php?f=11&t=63604&start=90

Taзи задължително : viewtopic.php?f=7&t=61238&p=632353&hilit=%D0%9A%D0%B0%D0%BA+%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F+%D0%BD%D0%B0+TDS#p632353
BMW only!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от rottweiler » 22 Мар 2010, 20:04

колеги никаде не видях да сте писали за самите маркучи. Някакви по специални ли са за да издържат на налягането? Щото тук в едно магазинче има някаф който ползвам за излишната нафта. 5 и нещо му е линейния. Но нз дали при първото настъпване и няма да цъфне? Бихте ли споделили какви маркучи сте използвали?
Изображение Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от amd » 23 Мар 2010, 0:42

Оригиналните маркучи мисля са маслоустойчиви, но иначе гумени, това е вакуум. Мисля все пак, че оригиналните бяха хванати с някакви скобички. Цитата от темата е "два маркуча Ф3.2 по 1.30м", макар, че аз ползвах 2 по 1 и 50, бяха от ония прозрачните, съвсем обикновени маркучета, предимството е, че можеш да ги следиш да не се пълнят с масло. Оригиналните изпуснаха доста масло като ги свалих. Но по принцип прозрачните мисля, че не са маслоустойчиви, по-твърди са и не са най-подходящите. Мое мнение, ползвай какви да е гумени маркучета с такъв размер.
BMW only!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от rottweiler » 23 Мар 2010, 4:30

благодаря колега :yes:
Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 22.08.2007
Местоположение: Казанлък

Re: Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Мнение от SToDo » 19 Апр 2010, 22:35

amd написа:Оригиналните маркучи мисля са маслоустойчиви, но иначе гумени, това е вакуум. Мисля все пак, че оригиналните бяха хванати с някакви скобички. Цитата от темата е "два маркуча Ф3.2 по 1.30м", макар, че аз ползвах 2 по 1 и 50, бяха от ония прозрачните, съвсем обикновени маркучета, предимството е, че можеш да ги следиш да не се пълнят с масло. Оригиналните изпуснаха доста масло като ги свалих. Но по принцип прозрачните мисля, че не са маслоустойчиви, по-твърди са и не са най-подходящите. Мое мнение, ползвай какви да е гумени маркучета с такъв размер.


Трябва да се използват силиконови маркучета, защото те са топлоустойчиви и маслоустойчиви. Прозрачните не са никак подходящи, защото от температурата стават плоски и особено ако е бензинов мотор при който има вакуум директно се запушват от вакуума......дано съм обяснил добре :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook