Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 10.05.2005

Мнение от eraziel » 04 Май 2009, 20:35

Не е за всеки Изображение
In Ban We Trust!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 2.02.2008
Местоположение: В.Търново

Мнение от bmw_324d » 05 Май 2009, 2:17

VRPerformance написа:Интересно ми е колко надувате турбото и какъв е ефекта?

Максимума който можеш да достигнеш като надув е абсоютно налягане 2.5(1.5 реално)!Това е което позволява МАР-а.След това двигателя влиза в overboost(преднадув) и прекъсва.Добре е когато се наглася това налягане , колата да е закачена на компютър и да се гледат показателите от МАР-а , разбира се , след като е добре почистен!

VRPerformance написа:ама найстена ми е интересно,защото гледам как масово си мислите че колата ще литне :mhihi:

Без промяна в параметрите на компа и в частност ГНП , няма особена файда от тоя бууст , но след това резултатът е задоволителен!Теоретично мощноста достига около 180 коня , при максимален надув. :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1106
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 05 Май 2009, 5:50

bmw_324d написа:
VRPerformance написа:ама найстена ми е интересно,защото гледам как масово си мислите че колата ще литне :mhihi:

Без промяна в параметрите на компа и в частност ГНП , няма особена файда от тоя бууст , но след това резултатът е задоволителен!Теоретично мощноста достига около 180 коня , при максимален надув. :mhihi:
мдааа,това което си написал е верно...ама това е което сте забравили да напишете в самото начало на поста за да се знае че само с тази интервенция ефекта е 0,а не да се родят мнения и теорий от сорта ''с тоя боостконтролер само тдс-а ще ти цепи смартника'' ,само с боостконтролер няма да има никав надув кой знае колко по-голям от този с който е ''родена'' колата,то само с настройки в компа ''чип'' или ГНП-то ще ти дигне буста и без тези шукарийки :) просто казано нямаш гориво което да ти държи постоянен буст различен от стоковия :) и 180 са малко пресилени цифри ако имаш дино графика само с тези промени,ще се радвам да я видя :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 2.02.2008
Местоположение: В.Търново

Мнение от bmw_324d » 06 Май 2009, 19:33

Съгласен съм с теб , но до някъде!Без бууст контрол по-голям надув няма , защото реално се лъже байпасния клапан , следователно ако не го лъжеш просто няма как да позволи по-голямо налягане!И осносно конете , това са ТЕОРИТИЧНИ данни , едва ли са толкова , но все пак двигателя е на ..... хиляди километри!Скоро , след като се справя с охлаждането , мисля да го замеря реално на дино , за да видя какво ще покаже и дали тия числа са приблизителни! ;)
Последна промяна bmw_324d на 15 Авг 2010, 21:31, променена общо 1 път
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 06 Май 2009, 23:02

Изчетох цялата тема, но никъде не видях как точно се "лъже" електрониката да пуска повече гориво... То надуването хубаво се получава на теория, но повечето въздух в цилиндъра изисква повече гориво, иначе се разваля съотношението гориво-въздух. Ако само се увеличи надуването, сместа ще обеднее и даже може да се стигне до падане на мощността. Единствения възможен вариант според мен е самата електроника да си има някакви толеранси и фабрично зададени отклонения от нормата - така ако ако чрез някой сензор "усети" че се подава повече въздух, да се увеличи подаването и на гориво. Някой ако има наблюдения да си признае веднага :), че и аз се интересувам (от теоретична гледна точка).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 2.02.2008
Местоположение: В.Търново

Мнение от bmw_324d » 07 Май 2009, 0:46

Zagy написа:Изчетох цялата тема, но никъде не видях как точно се "лъже" електрониката да пуска повече гориво... То надуването хубаво се получава на теория, но повечето въздух в цилиндъра изисква повече гориво, иначе се разваля съотношението гориво-въздух. Ако само се увеличи надуването, сместа ще обеднее и даже може да се стигне до падане на мощността. Единствения възможен вариант според мен е самата електроника да си има някакви толеранси и фабрично зададени отклонения от нормата - така ако ако чрез някой сензор "усети" че се подава повече въздух, да се увеличи подаването и на гориво. Някой ако има наблюдения да си признае веднага :), че и аз се интересувам (от теоретична гледна точка).

Ами принципно , ГНП специално при ТДС моторите , получва информация за притока на въздух от МАР сензора и регулира подаваното гориво , НО не може да подаде повече от зададеното му в електрониката като максимална стойност!За това се "чипосва" самата електроника и по компютърен път се повишават необходимите показатели!Има един момент в който горивото идва в повече и се получават вибрации при определено обороти , за това е нужно , ако някой прави нещо по колата си да се обърне към специалист , който знае какво прави в противен случай може да се получи обратен ефект и сериозна загуба на гориво :mhihi:
Последна промяна bmw_324d на 15 Авг 2010, 21:32, променена общо 1 път
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1106
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 07 Май 2009, 3:01

bmw_324d написа:Съгласен съм с теб , но до някъде!Без бууст контрол по-голям надув няма....
виждам те че си в час,просто може да ти е убегнало и затова неискам да се опитвам да те убеждавам с думи,можеш сам да се убедиш в това,само трябва да пробваш на всичко стоково да бутнеш горивото и с манометъра да видиш разликите :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1106
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 07 Май 2009, 3:20

Zagy написа:Изчетох цялата тема, но никъде не видях как точно се "лъже" електрониката да пуска повече гориво... То надуването хубаво се получава на теория, но повечето въздух в цилиндъра изисква повече гориво, иначе се разваля съотношението гориво-въздух. Ако само се увеличи надуването, сместа ще обеднее и даже може да се стигне до падане на мощността....
е неси прочел баш всичко :) неси прочел че няма как да увеличиш налягането на турбото без да имаш гориво което да е било изгорено за да има достатъчно изгорели газове да въртят турбото и то да прави необходимите обороти за да направи необходимия надув :) тоест всичко се върти около горивото... ПОВЕЧЕ ГОРИВО --> ПО-Голям надув-->ПО-вече въздух-->Повече изгоряло гориво-->Повече мощност.естествено както момчето по-горе е написал до ОПРЕДЕЛИ ГРАНИЦИ след това просто няма смисал да се дава още гориво.... няма как да се мисли по-начина повече надув>повече изгоряло гориво>повече мощност защото този надув идва от горивото което е изгоряло преди да се завърти турбото,със стоковото количество гориво завърташ турбото на стоковото налягане без вероятност за повече...
Имате си коли пробвайте :) никой не карам на сила да вярва на думите ми :)

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 07 Май 2009, 7:53

VRPerformance написа:
Zagy написа:Изчетох цялата тема, но никъде не видях как точно се "лъже" електрониката да пуска повече гориво... То надуването хубаво се получава на теория, но повечето въздух в цилиндъра изисква повече гориво, иначе се разваля съотношението гориво-въздух. Ако само се увеличи надуването, сместа ще обеднее и даже може да се стигне до падане на мощността....
е неси прочел баш всичко :) неси прочел че няма как да увеличиш налягането на турбото без да имаш гориво което да е било изгорено за да има достатъчно изгорели газове да въртят турбото и то да прави необходимите обороти за да направи необходимия надув :) тоест всичко се върти около горивото... ПОВЕЧЕ ГОРИВО --> ПО-Голям надув-->ПО-вече въздух-->Повече изгоряло гориво-->Повече мощност.естествено както момчето по-горе е написал до ОПРЕДЕЛИ ГРАНИЦИ след това просто няма смисал да се дава още гориво.... няма как да се мисли по-начина повече надув>повече изгоряло гориво>повече мощност защото този надув идва от горивото което е изгоряло преди да се завърти турбото,със стоковото количество гориво завърташ турбото на стоковото налягане без вероятност за повече...
Имате си коли пробвайте :) никой не карам на сила да вярва на думите ми :)


Ами то хубаво така, ама нали като се шунтира wastegate клапана на турбото с boostcontroler принудително караш клапана да седи по-затворен от нормалното и караш повечето изгорели газове да минат през турбото - така от същия обем и маса флуид (изгорели газове) се получава теоретично по-голямо налягане... то малко perpetuum mobile се получи, надявам се че съм се изразил що-годе ясно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 3.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E91 325d LCI

Мнение от Evgeni » 07 Май 2009, 11:39

Моя го купих за 12 лева малко е грозен но върши работа пасва идеално на мястото на часовника и е вързан по първия начин с чип съм и надува до 1.2 колко е вярно не знам.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1106
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 07 Май 2009, 12:52

Zagy написа:
VRPerformance написа:
Zagy написа:Изчетох цялата тема, но никъде не видях как точно се "лъже" електрониката да пуска повече гориво... То надуването хубаво се получава на теория, но повечето въздух в цилиндъра изисква повече гориво, иначе се разваля съотношението гориво-въздух. Ако само се увеличи надуването, сместа ще обеднее и даже може да се стигне до падане на мощността....
е неси прочел баш всичко :) неси прочел че няма как да увеличиш налягането на турбото без да имаш гориво което да е било изгорено за да има достатъчно изгорели газове да въртят турбото и то да прави необходимите обороти за да направи необходимия надув :) тоест всичко се върти около горивото... ПОВЕЧЕ ГОРИВО --> ПО-Голям надув-->ПО-вече въздух-->Повече изгоряло гориво-->Повече мощност.естествено както момчето по-горе е написал до ОПРЕДЕЛИ ГРАНИЦИ след това просто няма смисал да се дава още гориво.... няма как да се мисли по-начина повече надув>повече изгоряло гориво>повече мощност защото този надув идва от горивото което е изгоряло преди да се завърти турбото,със стоковото количество гориво завърташ турбото на стоковото налягане без вероятност за повече...
Имате си коли пробвайте :) никой не карам на сила да вярва на думите ми :)


Ами то хубаво така, ама нали като се шунтира wastegate клапана на турбото с boostcontroler принудително караш клапана да седи по-затворен от нормалното и караш повечето изгорели газове да минат през турбото - така от същия обем и маса флуид (изгорели газове) се получава теоретично по-голямо налягане... то малко perpetuum mobile се получи, надявам се че съм се изразил що-годе ясно.
така е,но в този случай налягането което можеш да дигнеш е много малко и няма да се усети никаква разлика във вървенето,именно защото изгорелите газове няма как да са толкова много....клапана работи именно с натягане,което ще рече че той може да си промени налягането на турбото именно от изгорелите газове,Пример за това е ПИК и ХОЛД буста,клапана е един и същ ама примерно при движение на автомобила си на втора предавка,на 1200об,подаваш газ докрай 100%(първоначалното изпушване което се получава е от това),нещото което става е че турбото не е развъртяно а ти с педала на газта ПОДАВАШ ГОРИВО,а не въздух,както явно си мислиш,на тези обороти това гориво е много,именно това много гориво кара турбото да се развърти повече от обикновенното и това по-голямо развъртане и налягането което дига турбото се нарича ПИК буст,именно с бутане в електрониката се подава повече гориво във всички диапазони от там без да има нужда да се слага такъв контролер се дига както и ПИК буста така и холд буста,а клапана си е един и същ,друг пример е че вече като се е развъртяло турбото колата не пуши,това е защото от горивото зависи налягането на турбото,затова и в темата ''как да направим ТДС по-бърз'' пише че с нагласяне на ГНТ-то има осезаем ефект именно защото буташ горивото от там,това което и по-нагоре написхме е че си има лимит в който може да се подаде гориво за да се постигне повече мощност без да пуши колата,след това просто горивото идва в повече,появяват се черните пушеци.... но това е САМО ПРИ ТДС :!: колите като е46 320д са вече на друг принцип...

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 07 Май 2009, 13:39

VRPerformance написа:
Zagy написа:
VRPerformance написа:
Zagy написа:Изчетох цялата тема, но никъде не видях как точно се "лъже" електрониката да пуска повече гориво... То надуването хубаво се получава на теория, но повечето въздух в цилиндъра изисква повече гориво, иначе се разваля съотношението гориво-въздух. Ако само се увеличи надуването, сместа ще обеднее и даже може да се стигне до падане на мощността....
е неси прочел баш всичко :) неси прочел че няма как да увеличиш налягането на турбото без да имаш гориво което да е било изгорено за да има достатъчно изгорели газове да въртят турбото и то да прави необходимите обороти за да направи необходимия надув :) тоест всичко се върти около горивото... ПОВЕЧЕ ГОРИВО --> ПО-Голям надув-->ПО-вече въздух-->Повече изгоряло гориво-->Повече мощност.естествено както момчето по-горе е написал до ОПРЕДЕЛИ ГРАНИЦИ след това просто няма смисал да се дава още гориво.... няма как да се мисли по-начина повече надув>повече изгоряло гориво>повече мощност защото този надув идва от горивото което е изгоряло преди да се завърти турбото,със стоковото количество гориво завърташ турбото на стоковото налягане без вероятност за повече...
Имате си коли пробвайте :) никой не карам на сила да вярва на думите ми :)


Ами то хубаво така, ама нали като се шунтира wastegate клапана на турбото с boostcontroler принудително караш клапана да седи по-затворен от нормалното и караш повечето изгорели газове да минат през турбото - така от същия обем и маса флуид (изгорели газове) се получава теоретично по-голямо налягане... то малко perpetuum mobile се получи, надявам се че съм се изразил що-годе ясно.
така е,но в този случай налягането което можеш да дигнеш е много малко и няма да се усети никаква разлика във вървенето,именно защото изгорелите газове няма как да са толкова много....клапана работи именно с натягане,което ще рече че той може да си промени налягането на турбото именно от изгорелите газове,Пример за това е ПИК и ХОЛД буста,клапана е един и същ ама примерно при движение на автомобила си на втора предавка,на 1200об,подаваш газ докрай 100%(първоначалното изпушване което се получава е от това),нещото което става е че турбото не е развъртяно а ти с педала на газта ПОДАВАШ ГОРИВО,а не въздух,както явно си мислиш,на тези обороти това гориво е много,именно това много гориво кара турбото да се развърти повече от обикновенното и това по-голямо развъртане и налягането което дига турбото се нарича ПИК буст,именно с бутане в електрониката се подава повече гориво във всички диапазони от там без да има нужда да се слага такъв контролер се дига както и ПИК буста така и холд буста,а клапана си е един и същ,друг пример е че вече като се е развъртяло турбото колата не пуши,това е защото от горивото зависи налягането на турбото,затова и в темата ''как да направим ТДС по-бърз'' пише че с нагласяне на ГНТ-то има осезаем ефект именно защото буташ горивото от там,това което и по-нагоре написхме е че си има лимит в който може да се подаде гориво за да се постигне повече мощност без да пуши колата,след това просто горивото идва в повече,появяват се черните пушеци.... но това е САМО ПРИ ТДС :!: колите като е46 320д са вече на друг принцип...


Ясно, съгласен съм с тебе, само още едно въпросче - да разгледаме случая с 1200 об/мин и газта до ламарината, който ти даде. В случая ако не си шунтирал wastegate клапана колата изпушва и развърта турбото, като това отнема известно време. ОБАЧЕ както ти сам каза клапана работи с натягане (предполагам е в крайно затворено положение по default - всичко минава през турбината) и налягането на изгорелите газове го отваря. При положение, че си "олабил" контрола с това бустконтролерче няма ли да се получи по-забавена реакция на wastegate клапана и оттам като завариш педала додолу по-бързо да развъртиш турбото и по-бързо да вдигне налягането. При високите обороти клапана ще седи по-затворен - оттам повече изгорели газове през турбото - повече налягане.
Вярно че съм с 320д но аз съм си любопитен и ми е доста интересна тая тема :) всички наблюдения, които давам, са само на база това което знам от обща култура. Готино е, че има хора които могат да ни ограмотяват :) Мерси за което.

ПП: знам, че педала на газта контролира само подаването на гориво, а не на въздуха ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1106
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 07 Май 2009, 13:52

да супер си ме разбрал и въпроса ти е на място,с боостконтролер ще имаш само по-голям ПИК буст,тоест ефект ще има но само първоначално докато имаш гориво :) лесно е да го пробваш само да имаш ТДС под ръка :) общата ти култура е доста добра и си чел и си разбрал нещата правилно :)

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 07 Май 2009, 13:57

Прочетих набързо мнениета ви колеги, на мен също ми е много интересно! Аз си обяснявам една елементарна логика на действие, но се чудя дали не се бъркам.

Байпасния клапан на турбината разтоварва при определена стойност -> с бууст контролера тази стойност може да бъде контролирана

МАП сензора отчита налягането на колекторите или на турбината, зависи къде сме му включили вакумния маркуч -> като се повиши налягането на турбината, чрез бууст контрола, МАП сензора ще отчита по-висока стойност и ще праща информацията на компа, съответно помпата ще пръска повече нафта? Интересното е, къде е тавана на помпата, а също и кое е по-добрия вариянт :

1. Чип тунинг - електронна корекция на горивната смес

2. Бууст контрол - повишаване на налягането и чакаме МАП-а да обогати сместа

3. "Ръчна" настройка на плочката на ГНП-то

4. Трите вариянта в комбинация.

Иначе аз съм с 2 ръце ЗА размяната на маркучетата МАП, клапан, турбо, колектори. Само, че ме мързи на 39-ковия ТДС да го сторя, много е тясно в двигателното отделение :uups:
BMW only!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1106
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 07 Май 2009, 15:27

amd написа:....2. Бууст контрол - повишаване на налягането и чакаме МАП-а да обогати сместа....
найстена си го прочел набарзо :)

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook