Гуми годни за всекидневно шофиране и тайм атак - какви?
Модератор: bum_bum
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Гуми годни за всекидневно шофиране и тайм атак - какви?
Не знам дали темата ми е за тук и се извинявам предварително ако не е. Следващата година (2020) ми е мерак да покарам на калояново (до сега не съм карал и нямам опит). Понеже гумите ми са на 3 сезона вече, мисля да ги сменям. Въпросът е хора, които са карали на калоянова да ме посъветват за марки и модели гуми подходящи както за ежедневна употреба така и за тайм атак, нещо бюджетно и същевременно сравнително качествено. Става на въпрос за любителско каране с евридейката ми. Колата е Е46 323ci. Като модификации - Mtech окачване, пружини Ebach Pro kit, изпускателен колектор от е36 без катализатори и генерация от 330 и най-важното - Шпер 40% . Спирачките ми не са ок, тях мисля да ги подменя с такива от 330. Другото, което ме вълнува е как ще се справи маслото 0w40 е, може би с почивки няма да има проблем.
Последна промяна luizov на 09 Дек 2019, 10:52, променена общо 1 път
Re: Гуми годни за всекидневно шофиране и тайм атак - какви?
Здравей и поздравления за избора за следващата година
По отношение на гумите според мен мислиш в грешната посока. Така както го описваш оставам с впечатлението, че ще идваш на БМВ Къп. Шансът да си съсипеш новите гуми, ако караш и двата дни е близък до 100% - прегряване, удар в бордюри.......
Купи си нови гуми, за да си я караш с тях по улиците и се оглеждай за нещо втора употреба с което да се забавляваш на пистата, ако щеш със сегашните си гуми остани. Ако ти е за пръв път, не е от голямо значение точно с какви гуми ще дойдеш(стига да са здрави разбира се). Дето се вика vicho със зимните си прави кефа Октомври
Вариант 1 - Купуваш си нови гуми за всекидневна употреба и идваш със сегашните на пистата.
Вариант 2 - Купуваш си нови гуми за всекидневна употреба и се оглеждаш за някакви семита или нещо от типа Мишелин Пилот спорт втора употреба. Аз също имам две семита за продаване примерно(в размер 225/45/17), мисля че и на Краси Йошев още му стоят две. А пък на цената на нашите маркови семита втора употреба можеш да си купиш нови Westlake от Павлин Пенев.
Като цяло няма да намериш гума която да работи добре и на нашия излъскан асфалт и на пистата. Т.е. два чифта гуми, а по-късно и джанти са оптималния вариант.
Маслото няма да се справи и това ще ти е номер 1 приоритет на пистата.
Ще изчетеш доста мнения по темата като те общо взето ще се поляризират в две посоки:
1. Караш с препоръчания от производителя вискозитет
2. Караш с нещо от рода 5/50 ; 10/60 и т.н.
Пробвал съм и двата варианта, всъщност в момента карам с 5/40, но с маслен охладител и това му беше последната година. Едно М54 се кара с 10/60 без маслен охладител и се справя много добре.
Та моят съвет е да се насочиш към 0/50 или 5/50, тъй като това масло ще се кара и извън пистата. Ако пък си решил да идваш и на трите къпа можеш да помислиш и за 10/60 което обаче да смениш веднага след последното състезание.
Каквото и да налееш обаче ще трябва да се ограничаваш в карането...... или пък не, ако си решил да видиш колко държи М54ката
По отношение на гумите според мен мислиш в грешната посока. Така както го описваш оставам с впечатлението, че ще идваш на БМВ Къп. Шансът да си съсипеш новите гуми, ако караш и двата дни е близък до 100% - прегряване, удар в бордюри.......
Купи си нови гуми, за да си я караш с тях по улиците и се оглеждай за нещо втора употреба с което да се забавляваш на пистата, ако щеш със сегашните си гуми остани. Ако ти е за пръв път, не е от голямо значение точно с какви гуми ще дойдеш(стига да са здрави разбира се). Дето се вика vicho със зимните си прави кефа Октомври
Вариант 1 - Купуваш си нови гуми за всекидневна употреба и идваш със сегашните на пистата.
Вариант 2 - Купуваш си нови гуми за всекидневна употреба и се оглеждаш за някакви семита или нещо от типа Мишелин Пилот спорт втора употреба. Аз също имам две семита за продаване примерно(в размер 225/45/17), мисля че и на Краси Йошев още му стоят две. А пък на цената на нашите маркови семита втора употреба можеш да си купиш нови Westlake от Павлин Пенев.
Като цяло няма да намериш гума която да работи добре и на нашия излъскан асфалт и на пистата. Т.е. два чифта гуми, а по-късно и джанти са оптималния вариант.
Маслото няма да се справи и това ще ти е номер 1 приоритет на пистата.
Ще изчетеш доста мнения по темата като те общо взето ще се поляризират в две посоки:
1. Караш с препоръчания от производителя вискозитет
2. Караш с нещо от рода 5/50 ; 10/60 и т.н.
Пробвал съм и двата варианта, всъщност в момента карам с 5/40, но с маслен охладител и това му беше последната година. Едно М54 се кара с 10/60 без маслен охладител и се справя много добре.
Та моят съвет е да се насочиш към 0/50 или 5/50, тъй като това масло ще се кара и извън пистата. Ако пък си решил да идваш и на трите къпа можеш да помислиш и за 10/60 което обаче да смениш веднага след последното състезание.
Каквото и да налееш обаче ще трябва да се ограничаваш в карането...... или пък не, ако си решил да видиш колко държи М54ката
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Гуми годни за всекидневно шофиране и тайм атак - какви?
А не, за сега ще се въздържа да се пускам на къпа. Не искам да се излагам . Идеята ми е някой уикенд да ида да си повъртя по пистата да видя какво мога аз и съответно колата, пък ако ми се получи догодина може и да се пусна. За тази година говоря за наистина аматьорски изпълнения.
Иначе за маслото, може би наистина една 5w50-би заспала на мотора. Някак си не ми допада идеята да карам с 10w60 заради първия индекс. Това с варианта с два комплекта гуми и джанти ми се вижда добре, дори може пистовия вариант да ми е 17"
Иначе за маслото, може би наистина една 5w50-би заспала на мотора. Някак си не ми допада идеята да карам с 10w60 заради първия индекс. Това с варианта с два комплекта гуми и джанти ми се вижда добре, дори може пистовия вариант да ми е 17"
Re: Гуми годни за всекидневно шофиране и тайм атак - какви?
Няма да се излагаш Всички сме били новостартиращи някога и знаем как е. Освен това почти всички сме аматьори.
Разходите ти за един ден свободно каране и един кръг от купата ще са сходни. Кефа и това което ще научиш са несравними обаче.
Не мисля че в графика на пистата има свободно каране през уикендите, поне тази година мисля че всички уикенди бяха заети.
Да не говорим, че на свободно каране делничен ден си малко или много "сам" на пистата и ако нещо се счупи не съм сигурен кой и как ще помага. На купата ти гарантирам, че ще се направи всичко възможно пак да си в играта или да се прибереш Дето се, вика всеки като си отвори багажника и сме сглобили половин кола
Щом е само за едно каране максимум 5/50. Но дори и с твоето масло ще устиска, ако я пазиш....просто ще караш по-малко.
Разходите ти за един ден свободно каране и един кръг от купата ще са сходни. Кефа и това което ще научиш са несравними обаче.
Не мисля че в графика на пистата има свободно каране през уикендите, поне тази година мисля че всички уикенди бяха заети.
Да не говорим, че на свободно каране делничен ден си малко или много "сам" на пистата и ако нещо се счупи не съм сигурен кой и как ще помага. На купата ти гарантирам, че ще се направи всичко възможно пак да си в играта или да се прибереш Дето се, вика всеки като си отвори багажника и сме сглобили половин кола
Щом е само за едно каране максимум 5/50. Но дори и с твоето масло ще устиска, ако я пазиш....просто ще караш по-малко.
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Гуми годни за всекидневно шофиране и тайм атак - какви?
Моят съвет е първо да отидеш един ден и да покараш без да се тревожиш предварително за масло и гуми. По всяка вероятност спирачките ще те предадат първи след 5тата обиколка
Ако ти хареса, което най-вероятно ще се случи, вече мисли за тези неща за следващото каране. Ако маслото е скоро за смяна, все пак можеш да я направиш по-скоро след това каране.
Аз лично съм ЗА свободното каране през седмицата - ще можеш да караш спокойно и да се съсредоточиш върху самото карене и усещането за колата, вместо да се тревожиш за време и класиране. Къповете са готини, но съм се нагледал и на доста простотия. Хубаво е да си карал няколко пъти преди такова мероприятие, за да имаш идея какво се случва на пистата и от какво да се пазиш.
По темата конкретно за гумите, планирам да сменя моите с Michelin PS4 за следващия сезон - не съм карал с тях досега, но според ревютата ги дават точно за такава употреба - супер стрийт гума, която става и за писта чат-пат. Избягвай всякакви гуми с Еко, ефишънт и т.н. думички в името, които са произведени за дълъг пробег.
Ако ти хареса, което най-вероятно ще се случи, вече мисли за тези неща за следващото каране. Ако маслото е скоро за смяна, все пак можеш да я направиш по-скоро след това каране.
Аз лично съм ЗА свободното каране през седмицата - ще можеш да караш спокойно и да се съсредоточиш върху самото карене и усещането за колата, вместо да се тревожиш за време и класиране. Къповете са готини, но съм се нагледал и на доста простотия. Хубаво е да си карал няколко пъти преди такова мероприятие, за да имаш идея какво се случва на пистата и от какво да се пазиш.
По темата конкретно за гумите, планирам да сменя моите с Michelin PS4 за следващия сезон - не съм карал с тях досега, но според ревютата ги дават точно за такава употреба - супер стрийт гума, която става и за писта чат-пат. Избягвай всякакви гуми с Еко, ефишънт и т.н. думички в името, които са произведени за дълъг пробег.
Re: Гуми годни за всекидневно шофиране и тайм атак - какви?
TheDriver написа:Пробвал съм и двата варианта, всъщност в момента карам с 5/40, но с маслен охладител и това му беше последната година.
Ще го махаш ли? Немските форуми за такива употреби препоръчват 10w-40 Gulf Competition (преди да го прецакат), Redline 10w40, Ravenol RCS (май не беше 10w40) и дори 10w50 15w50. Като цяло за моторите до N52 препоръчват по-висок KV100 - да кажем над 14. Има силни мнения там, че това намалява износването на лагерите. Дори един от потребителите, беше качил снимки на m54b30 на доста километри с 10w60 и всичко било наред.
Тук се гледа с лошо мнение на последните вискозитети, но не мога да изкажа мнение - не съм ги пробвал. Там карат на ринга и с по-нормални масла (Shell Ultra 5w40, Rowe Synth RS 5w40 и др), не знам постоянно ребилдват ли...
bum_bum беше дал добри мнения за Millers CFS 5w40 NT за подобно каране. Разбира ги нещата, явно беше предвидил, че ще преацкат гълф-а. Цената е леко висока.
По темата - за първи път може и с твоите гуми. На мен например проблема ми беше карането, а не гумите, въпреки че са лоши.
Свободното каране е по-малко стрес не толкова заради времена и тн, а не трябва постоянно да се съобразяваш с други коли. Не трябва ли обаче да се наеме за цял ден, тоест 500 лв?
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Гуми годни за всекидневно шофиране и тайм атак - какви?
maxoyn написа:TheDriver написа:Свободното каране е по-малко стрес не толкова заради времена и тн, а не трябва постоянно да се съобразяваш с други коли. Не трябва ли обаче да се наеме за цял ден, тоест 500 лв?
Няма нужда, 50 лева е за цял ден + 20 за времеизмерване (по желание). Редуват се сесии мотициклети/автомобили, ако има и от 2та вида.
Re: Гуми годни за всекидневно шофиране и тайм атак - какви?
maxoyn написа:TheDriver написа:Пробвал съм и двата варианта, всъщност в момента карам с 5/40, но с маслен охладител и това му беше последната година.
Ще го махаш ли? Немските форуми за такива употреби препоръчват 10w-40 Gulf Competition (преди да го прецакат), Redline 10w40, Ravenol RCS (май не беше 10w40) и дори 10w50 15w50. Като цяло за моторите до N52 препоръчват по-висок KV100 - да кажем над 14. Има силни мнения там, че това намалява износването на лагерите. Дори един от потребителите, беше качил снимки на m54b30 на доста километри с 10w60 и всичко било наред.
Тук се гледа с лошо мнение на последните вискозитети, но не мога да изкажа мнение - не съм ги пробвал. Там карат на ринга и с по-нормални масла (Shell Ultra 5w40, Rowe Synth RS 5w40 и др), не знам постоянно ребилдват ли...
bum_bum беше дал добри мнения за Millers CFS 5w40 NT за подобно каране. Разбира ги нещата, явно беше предвидил, че ще преацкат гълф-а. Цената е леко висока.
По темата - за първи път може и с твоите гуми. На мен например проблема ми беше карането, а не гумите, въпреки че са лоши.
Свободното каране е по-малко стрес не толкова заради времена и тн, а не трябва постоянно да се съобразяваш с други коли. Не трябва ли обаче да се наеме за цял ден, тоест 500 лв?
Аз не съм инвестирал чак в такива масла. От години карам с масла достъпни на нашия пазар, уж висок клас както и опити с някакви доставени от чужбина. Винаги с вискозитет близък до препоръчания от производителя, избирайки страната на тези които са против масла от типа 10/60.
Стружки не съм имал и поне откъм налягане на маслото моторът е добре, не съм отварял да видя как са лагерите. Тази пролет качвах други разпределителни валове и оригиналните са без никакви наранявания, деруги и т.н. Т.е. от това което може да се види без да се отваря мотора маслената система си е вършила добре работата.
Големият ми проблем са повдигачите( не съм само аз де, но все пак). Един колега кара тази година М54 с 10/60 без маслен охладител, без никакво щадене и тия повдигачи не се чуха нито един път Аз няма масло което да съм пробвал в диапазона 0/50 и да е издържало теста на повдигачите. Когато е ново може да устиска една сесия и до там.
Така или иначе съм тръгнал да експериментирам, ако карам догодина най-вероятно ще налея 10/60 за пробата.
П.С. Е на свободното каране нали пак с други се кара в сесията, за мен е все едно
Re: Гуми годни за всекидневно шофиране и тайм атак - какви?
Аз все се чудя къде идва точката, след която топлия вискозитет. Нали има повече триене, което води до по-голяма температура. Това се компенсира от добавки и базово масло сигурно, но все пак. Точно по тази причина bum_bum препоръчваше различните 5w40.
Имаш ли инсталиран Oil Pan Baffle? До колкото разбирам това е като таван на картера, за да не избяга маслото от тръбата за засмукване при завой с по-голямо G натоварване? Американците доста слагат, аз имам някаква параноя, че ще се случи след като веднъж на Серес имах кратък недостиг на гориво с под 1/4 резервоар (323 компакт, резервоара е различен).
По темата - за карането аз въобще не знаех, че има такива "свободни" сесии когато и да са за такава цена. Смятах, че са само по-големите събития или наем за ден. Има логика да има други коли.
Това с повдигачите може да е дразнещо, но сериозен проблем ли е? Има официални процедури отново за двигатели до N52, ако не и по-натам, които казваха дръжте на празен ход 3к оборота, повторете до 3-5 пъти. Ако не се оправи си карайте... Дали не трака клапана за бензиновите пари от резервоара? На мен ми се струва от него, но нямам ухо за тези неща.
Извинявам се на създателя на темата, за толкова офтопик, наистина.
Имаш ли инсталиран Oil Pan Baffle? До колкото разбирам това е като таван на картера, за да не избяга маслото от тръбата за засмукване при завой с по-голямо G натоварване? Американците доста слагат, аз имам някаква параноя, че ще се случи след като веднъж на Серес имах кратък недостиг на гориво с под 1/4 резервоар (323 компакт, резервоара е различен).
По темата - за карането аз въобще не знаех, че има такива "свободни" сесии когато и да са за такава цена. Смятах, че са само по-големите събития или наем за ден. Има логика да има други коли.
Това с повдигачите може да е дразнещо, но сериозен проблем ли е? Има официални процедури отново за двигатели до N52, ако не и по-натам, които казваха дръжте на празен ход 3к оборота, повторете до 3-5 пъти. Ако не се оправи си карайте... Дали не трака клапана за бензиновите пари от резервоара? На мен ми се струва от него, но нямам ухо за тези неща.
Извинявам се на създателя на темата, за толкова офтопик, наистина.
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Гуми годни за всекидневно шофиране и тайм атак - какви?
maxoyn написа:Извинявам се на създателя на темата, за толкова офтопик, наистина.
Няма проблеми, и мен ме интересуват тези неща.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Гуми годни за всекидневно шофиране и тайм атак - какви?
Нямам Baffle над оригиналните прегради, но и М54ката няма
Вероятно влизането на въздух е част от проблема, но съм стигнал до заключението, че по-големият виновник е нарушаването на качествата на маслото в следствие на високата температура.
Обезвъдушаването не работи Можеш да я държиш на 3к оборота колкото си искаш, ако е топло маслото няма шанс да се е укротят.
Последствия има макар и не фатални за мотора.
Вероятно влизането на въздух е част от проблема, но съм стигнал до заключението, че по-големият виновник е нарушаването на качествата на маслото в следствие на високата температура.
Обезвъдушаването не работи Можеш да я държиш на 3к оборота колкото си искаш, ако е топло маслото няма шанс да се е укротят.
Последствия има макар и не фатални за мотора.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Гуми годни за всекидневно шофиране и тайм атак - какви?
Аз за пръв път карах на Калояново на един БМВ събор(когато все още бяха истински събори )Тогава бях с прилични предни гуми и задни на телове.Завърших 5-ти и доста се ядосах,че не сложих читави гуми.Следващото каране вече бях с 4 нови гуми и много амбиции...вереме по-добро с 4 секунди и ремонт на мотора след 4-тата обиколка И това може да продължи ди безкрай...Все има нещо което да не достига и да трябва да се подобри.Умения,масло,спирачки,окачване,предавателни числа и т.н.
Та моя съвет е да отидеш да покараш както ти е колата в момента и да си направиш кефа и изводите дали ти се инвестира в това хоби или не.
Та моя съвет е да отидеш да покараш както ти е колата в момента и да си направиш кефа и изводите дали ти се инвестира в това хоби или не.
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Гуми годни за всекидневно шофиране и тайм атак - какви?
(bubsa) написа:Аз за пръв път карах на Калояново на един БМВ събор(когато все още бяха истински събори )Тогава бях с прилични предни гуми и задни на телове.Завърших 5-ти и доста се ядосах,че не сложих читави гуми.Следващото каране вече бях с 4 нови гуми и много амбиции...вереме по-добро с 4 секунди и ремонт на мотора след 4-тата обиколка И това може да продължи ди безкрай...Все има нещо което да не достига и да трябва да се подобри.Умения,масло,спирачки,окачване,предавателни числа и т.н.
Та моя съвет е да отидеш да покараш както ти е колата в момента и да си направиш кефа и изводите дали ти се инвестира в това хоби или не.
Ами май така ще направя, преди да хвърля гумите ще отида да покарам, пък после ще му мисля.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Гуми годни за всекидневно шофиране и тайм атак - какви?
Факт, че при мен гълф компетишън 10в-60 разтракваше колата, а с милърс 5в-40 беше абсолютно тиха. И според зависи броя на обиколките, но аз след всяко ходене на Серес винаги съм го хвърлял. Ако сложиш един маслен радиатор, доста ще помогнеш на маслото.
Гомите, гледай да са с висок температурен индекс - АА и нисък тредуеър.
Гомите, гледай да са с висок температурен индекс - АА и нисък тредуеър.
Re: Гуми годни за всекидневно шофиране и тайм атак - какви?
bum_bum написа:Факт, че при мен гълф компетишън 10в-60 разтракваше колата, а с милърс 5в-40 беше абсолютно тиха.
Пресен разочароващ (според немския форум) анализ е излезнал и за Millers 5w40 NT+.
KV100 12.4 (5w30) и липсва волфрам, но пък има много молибен. Знам, че това са добавки против износване, но дотам.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани