Е85 (биоетанол)
Модератор: bum_bum
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Е85 (биоетанол)
Аз не съм доволен изобщо от алкохолните Е-та. пробвал съм и с метанол и с етанол не е добре.
В атмосферните режими мотора умира защото иска висока компресия а такава няма при турбото.
Проблема с трудното палене се отстранява донякъде с изопропилов алкохол 2-3% .Не ти загрява защото калоричноста е ниска което само по себе си говори че не е добре. За да има ефект от това гориво трябва карта само за него отделно от бензиновата и дюзи с двоен дебит спрямо бензина.Това което печелиш от високия буст без детонации заминава от ниската калоричност ...за мене е най добре вариант със смеси 20-30% максимум спирт - няма проблем със паленето ниска агресивност на горивото подобрена детонационна устойчивост спрямо бензина и почти същата калоричност като на бензин.Друго не мога да ти кажа.
В атмосферните режими мотора умира защото иска висока компресия а такава няма при турбото.
Проблема с трудното палене се отстранява донякъде с изопропилов алкохол 2-3% .Не ти загрява защото калоричноста е ниска което само по себе си говори че не е добре. За да има ефект от това гориво трябва карта само за него отделно от бензиновата и дюзи с двоен дебит спрямо бензина.Това което печелиш от високия буст без детонации заминава от ниската калоричност ...за мене е най добре вариант със смеси 20-30% максимум спирт - няма проблем със паленето ниска агресивност на горивото подобрена детонационна устойчивост спрямо бензина и почти същата калоричност като на бензин.Друго не мога да ти кажа.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- BABHOMED
- ентусиаст
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Е85 (биоетанол)
Това в сток вариант може ли да се кара с такива смеси от около 20% към бензина .
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
- nayden
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
Re: Е85 (биоетанол)
BABHOMED написа:Това в сток вариант може ли да се кара с такива смеси от около 20% към бензина .
Не може без ремап . Има ли смисъл за сток кола !?
Jordana написа:Аз не съм доволен изобщо от алкохолните Е-та. пробвал съм и с метанол и с етанол не е добре.
В атмосферните режими мотора умира защото иска висока компресия а такава няма при турбото.
Проблема с трудното палене се отстранява донякъде с изопропилов алкохол 2-3% .Не ти загрява защото калоричноста е ниска което само по себе си говори че не е добре. За да има ефект от това гориво трябва карта само за него отделно от бензиновата и дюзи с двоен дебит спрямо бензина.Това което печелиш от високия буст без детонации заминава от ниската калоричност ...за мене е най добре вариант със смеси 20-30% максимум спирт - няма проблем със паленето ниска агресивност на горивото подобрена детонационна устойчивост спрямо бензина и почти същата калоричност като на бензин.Друго не мога да ти кажа.
Благодаря за мнението . Навсякъде ( в чужбина) където са правили тестове на сток атмосферни коли с Е85 , като ги ремапват на дино , съобщават за покачване на мощността и въртящия момент във всички режими от порядъка на 3-8% . Отбелязвам , БЕЗ промени на двигателя . Сменят дюзи , сипват Е85 и ремат .
Не знам що твърдиш че като загрява по-малко не е добре !?? Това са различни горива , нещата се случват по различен начин . Топ фюел двигателите даже нямат водно охлаждане и не им пречи да са по 8000 коня .
Дюзите не е необходимо да са с двоен дебит . Смесите на пълна мощност при турбо на на бензин са 11-12 , 8-8.8:1 с Е85 . Понеже аз съм ремапвал колата на дино за това гориво ,моя резултат е следния :
М20 2800 кубика , на 1 бар налягане 402коня на колела - което е над 450 на мотор . Най голяма мощност изкара 483 на колела на около 1.6 бара . Не успях да я настроя на по-голямо налягане щото електрониката почна да губи синхронизация .
9.715@249.48km/h 1.71-60ft
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Е85 (биоетанол)
Да така е както казваш.За сток съвременен двигател Е85 с ремап може да дигне леко мощноста защото се оптимизира аванса заради високия октан .Особено с ремап нещата стават но дотам - 4-5% даже това ми се вижда доста оптимистично.За двигатели с висока фабрична степен на компресия ще има разлика определено.Аз лично се съмнявам дали идват и от горивото или от ремапа и авансите но не мога да бъда сигурен понеже нямам подръка такъв автомобил да погледам какво се случва .Основно ме съмнява че стоковите дюзи се изтаванват и това ограничава нещата.Иначе авансите могат да се правят оптимални без страх от детонации .
За топ фюела - да нямат охладителна система на блока .Там се охлажда на празен ход от самия метанол който се изпарява в цилиндрите .Все пак силовия режим под товар при тия зверове е 3-4 секунди примерно и всичко приключва.Знаеш че там даже и врътката на газта не като на редова бегачка а системата сама гаси мотора на метри преди финала.Другата причина е че са с монолитни блокове без водни ризи и канали за да издържат зверските налягания и механични натоварвания.За загряването просто теоретично предполагам че по ниската температура на горене може да има отрицателен момент върху мощноста но не съм се задълбочавал по този въпрос.Уравнението е с напълно противоречиви параметри Хем трябва гориво с по голяма енергийна плътност висока темпратура на горене и да е устойчиво на детонации .Метанола покрива едната част но разваля другата с ниската си енергийна плътност ...така над един определен момент стават нужни огромни количества гориво и отделно идват проблемите с лошото смесообразуване при метанола.Пробвай с изопропилов алкохол 2% и нитрометан 1-2% смеси при Е85 без други промени - може да докара още малко допълнителна сила .
Как е разхода с Е85 на стоков автомобил спрямо бензин ?
За топ фюела - да нямат охладителна система на блока .Там се охлажда на празен ход от самия метанол който се изпарява в цилиндрите .Все пак силовия режим под товар при тия зверове е 3-4 секунди примерно и всичко приключва.Знаеш че там даже и врътката на газта не като на редова бегачка а системата сама гаси мотора на метри преди финала.Другата причина е че са с монолитни блокове без водни ризи и канали за да издържат зверските налягания и механични натоварвания.За загряването просто теоретично предполагам че по ниската температура на горене може да има отрицателен момент върху мощноста но не съм се задълбочавал по този въпрос.Уравнението е с напълно противоречиви параметри Хем трябва гориво с по голяма енергийна плътност висока темпратура на горене и да е устойчиво на детонации .Метанола покрива едната част но разваля другата с ниската си енергийна плътност ...така над един определен момент стават нужни огромни количества гориво и отделно идват проблемите с лошото смесообразуване при метанола.Пробвай с изопропилов алкохол 2% и нитрометан 1-2% смеси при Е85 без други промени - може да докара още малко допълнителна сила .
Как е разхода с Е85 на стоков автомобил спрямо бензин ?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- nayden
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
Re: Е85 (биоетанол)
Моля някой от модераторите за изтрие темата . Благодаря .
9.715@249.48km/h 1.71-60ft
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани