Температура на гуми
Модератор: bum_bum
5 мнения
• Страница 1 от 1
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Температура на гуми
Занимавам се тука аз... понеже си взех инфрачервен термометър щото си правя кисело мляко в нас... реших да го пробвам на гумите начи задните отвътре са 37 градуса, отвън 32, тва след 15 км каране по магистрала (т.е. каране в права посока). Тва предполагам заради геометрията на окачването става. Та ми стана интересно, ако тръгна да карам по завои, ще се изравни ли... и трябва ли изобщо да е равномерна.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- 00700
- младши ентусиаст
- Мнения: 575
- Регистриран на: 16.02.2009
- Местоположение: София
- Кара: BMW 318i, sedan, 11.97
Re: Температура на гуми
Може да има или няма разлика, в зависимост от геометрията на окачването (а може би и от други неща, не мога да се сетя в момента).
Два къси цитата от тази книга:
Два къси цитата от тази книга:
- това сигурно е при работна температура (190-220° F = 90-105° C) на състезателни гуми. На шосейни... кой знаеA properly inflated bias ply tire will give its best performance when it measures 10 to 15 degrees F. hot on the inside. Radial tires will show relatively more inside temperature.
- но за нашите цели едва ли е от толкова голямо значение.I do not beleive in the use of infra-red surface temperature readers - getting under the surface with the needle gives a much truer picture
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Температура на гуми
Гумата меря температурата на повърхността във външния и вътрешния край на протектора... да уточня ако не е ясно.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Температура на гуми
Според мен при интензивни смени на посоката т.е. шофиране с много завои, температурата ще се изменя доста бързо между гумите и между отделните им участъци. Гледал си Формула 1 и имаш горе-долу ориентир какво се случва, макар там да е доста различно. Главно заради големите напречни наклони и openwheel болидите - това непрестанно обдухване на гумите при тези скорости позволява постоянна температура общо взето единствено при права посока на движение. Задните им окачвания обаче нямат толкова голям наклон като предните, и ето я разликата - при натоварване в завой външната част на гумата поема по-голям товар -> загрява се повече. При нас мисля е именно такава ситуацията и отпред, и отзад. И при едно 10 минутно каране само по криви според мен ще видиш други стойности (но може и да греша). Естествено всичко това зависи от настилката, гумите, окачването и т.н. Ще следя с интерес, защото има потенциал да стане много хубава тема.
Сподели ако знаеш и ъглите на окачването при твоята кола.
пп: Вчера по едно време ми дойде на ум колко яко ще е, ако можеше в реално време да си следя температурата в гумите. Не че ще имам особено полза с тия наши пътища, където за 100м. преминаваш през 10 вида настилка
Сподели ако знаеш и ъглите на окачването при твоята кола.
пп: Вчера по едно време ми дойде на ум колко яко ще е, ако можеше в реално време да си следя температурата в гумите. Не че ще имам особено полза с тия наши пътища, където за 100м. преминаваш през 10 вида настилка
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани