[b]Скъп ли е ремонта на BMW сравнен с този на MB и Audi?[/b]
Модератор: Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
[b]Скъп ли е ремонта на BMW сравнен с този на MB и Audi?[/b]
Смятам да купя нов автомобил тази есен. Първият ми избор беше BMW 1996 E39 520i или 525 TDS. Постепенно обаче всичките ми познати (някои от тях са горди собственици на Audi-ta и MB) почнаха да ми обясняват колко чупливи били баварците, как обикновенните монтьори не можели да пипат по тях, и частите им били НАЙ-СКЪПИ от всички масови марки. Окачването им било с по малък клиренс и по нашите дупки бързо се скапвали, а поддържката на дизела си струвала ако правиш поне по 30 000 км. на година. Не че някой от тях е имал BMW, ама иначе много знаят. Тъй като забелязах, че много от членовете на клуба са отлично запознати с техническите въпроси ще съм много благодарен ако някой капацитет ми даде точни примери за цени с ремонта на амортесьори, алтернатор, карета, тампони, водна помпа, съединител, радиатор и т.н. за Е34 или Е39. Мисля че темата вълнува всички бъдещи собственици на BMW-та като мен.
:-)
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Не знам доколко е валидно за България, но едно местно (и много авторитетно) списание прави редовни годишни проучвания на цените на частите, и резултатите са наистина интересни.
Първо, определят 3 списъка от части - един за "редовен ремонт", един за "механична повреда" и един за "при катастрофа", които включват свещи, филтри, гърне, калник и т.н. За всяка част от тези 3 списъка се намира цената (на оригинална част от дилъра), и се прави таблица. Най-отдолу освен сумата на всичките часи, има цената на колата като нова, и относителната цена на потребителската кошница в проценти спрямо цената на цялата кола.
Това което мен ме шокира е, че евтините вносни коли от сорта на Фиат Палио и Тойота Корола имаха относителна цена от порядъка на 25%!!! Както и че някои от частите им - примерно калник - струват колкото подобен чарк за БМВ или МБ!!!
Трите "големи" се класираха така: най-скъпи Мерцедес-Бенц (23%); БМВ втори (21%); Ауди трети (20%). Може би бъркам с плюс-минус 1% някъде, но това беше общата картинка. (Сравнението беше конкретно между C180, 318i и A3 1.8 - вероятно А4-ката е по-скъпа; процента на БМВ-то беше допълнително завишен от факта, че не може да се смени само гърне а трябва цялата ауспухова система).
По мое мнение това е доста обективно обобщение на ситуацията, но както казах, може би не е същото в световен мащаб. Лично моето наблюдение е, че ако се грижиш добре за машината и не пестиш пари от глупави неща като редовна смяна на масло и филтри, ще получиш дълъг живот от която и да е кола. Това важи с още по-голяма сила за МБ, БМВ и Ауди.
Дано съм ти бил полезен
П.С. Модерните дизели са скъпи за поддръжка и наистина са финансово оправдани само ако правиш много голям годишен пробег. Нафтата не е чак толкова по-евтина от бензина.
Първо, определят 3 списъка от части - един за "редовен ремонт", един за "механична повреда" и един за "при катастрофа", които включват свещи, филтри, гърне, калник и т.н. За всяка част от тези 3 списъка се намира цената (на оригинална част от дилъра), и се прави таблица. Най-отдолу освен сумата на всичките часи, има цената на колата като нова, и относителната цена на потребителската кошница в проценти спрямо цената на цялата кола.
Това което мен ме шокира е, че евтините вносни коли от сорта на Фиат Палио и Тойота Корола имаха относителна цена от порядъка на 25%!!! Както и че някои от частите им - примерно калник - струват колкото подобен чарк за БМВ или МБ!!!
Трите "големи" се класираха така: най-скъпи Мерцедес-Бенц (23%); БМВ втори (21%); Ауди трети (20%). Може би бъркам с плюс-минус 1% някъде, но това беше общата картинка. (Сравнението беше конкретно между C180, 318i и A3 1.8 - вероятно А4-ката е по-скъпа; процента на БМВ-то беше допълнително завишен от факта, че не може да се смени само гърне а трябва цялата ауспухова система).
По мое мнение това е доста обективно обобщение на ситуацията, но както казах, може би не е същото в световен мащаб. Лично моето наблюдение е, че ако се грижиш добре за машината и не пестиш пари от глупави неща като редовна смяна на масло и филтри, ще получиш дълъг живот от която и да е кола. Това важи с още по-голяма сила за МБ, БМВ и Ауди.
Дано съм ти бил полезен
П.С. Модерните дизели са скъпи за поддръжка и наистина са финансово оправдани само ако правиш много голям годишен пробег. Нафтата не е чак толкова по-евтина от бензина.
Благодаря за информацията Kay
И аз съм чувал че японските коли са с по-скъпа поддръжка от BMW. На запад обаче високите цени на услугите май изравняват поддръжката на луксозните автомобили. Това списание, което цитираш вероятно се позовава на официални сервизи? Намерих един руски сайт (exist.ru) в който се продават части и за BMW. Там се предлагат оригинални и неоригинални части като цената на оригиналните е почти двойна. Нека някой който е патил да каже кои части могат да се сменят с неоригинални(фирмите на сайта изглеждат сериозни - BOSH, Valeo и т.н.) и кои не бива. Благодаря предварително!
:-)
- madpetio
- Новият ПИКАСО
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
E34
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- val
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 29.05.2003
- Местоположение: София
- Кара: E46 M3
- Мечтае да кара: Е46 М3
- Детайли за колата: чудесна :)
Аз съм за Е39! Лично аз не съм гледал какви са цените на частите на всяка от тези коли, но братовчед ми се занимава с потдръжка имено на ауди и бмв-та, та той ми е казвал, че като цяло именно ауди-то се чупи по-често и частите му били по-скъпи, но ако питаш притежател на ауди сигурно ще каже точно обратното.... така че ако трябва да сме по- безпристрастни явно в това отношение нещата са горе-долу наравно, така че остава да вземеш колата която повече ти харесва като дизайн и като начин на вървене, за мен няма колебания- това е бмв, без значение от модела!
let the BMW be with you
- Penchev
- Сватбаря
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Аз съм останал с впечатлението, че може да чуеш мнението на 100 човека и то да се различава пак от истината погледната през твоите очи! По най-различни въпроси съм стигал до този извод, аз нямам възможност да карам Е39 МБ или Ауди, нито имам понятие от здравина и от цени на части, но според мен твойто мнение е най-важно в този случай защото ти ще караш колата и поддържаш а не втори и трети лица! На мен приятел ми каза, че Ауди А6 2,4 tdi quattro с последния двигател била толкова шумна вътре (чувал се двигателя как реве и като превключва автоматика се получавал удар и т.н.) и не возела хубаво, че му паднало мнението за Ауди.
1. Най-много зависи от шофьора, как я е карал и как я е поддържал
2. За мен това не може да е меродавно, докато не се уверя сам.
Око да види ръка да пипне са казали старите хора...мисля че имат право:)
1. Най-много зависи от шофьора, как я е карал и как я е поддържал
2. За мен това не може да е меродавно, докато не се уверя сам.
Око да види ръка да пипне са казали старите хора...мисля че имат право:)
8 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани