Как да си пастирам/полирам сам колата?

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

Мародератор
Аватар
Мнения: 10979
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: S63B44O0

Как да си пастирам/полирам сам колата?

Мнение от Mollov » 07 Яну 2012, 22:29

Като продължение на темата "Как да си измия сам колата", тази тема е за тези от вас, които искат сами да си пастират/полират колата, но не са сигурни как, или пък знаят как и искат да го споделят с останалите потребители.

Тази тема е за коментар/помощ между потребителите, на тема продукти, кърпи, методи и т.н. Тази тема е с изцяло некомерсиална цел и ще остане такава. Не се толерират комерсиални мнения или предложения.

Имайте предвид, че всякакви SPAM, комерсиални, безмислени, не на място и откровенно глупави постове ще бъдат изтривани без предупреждение.

Смея да кажа, че от известно време насам имам някакво познание над методи, продукти, кърпи и т.н. на тема собственоръчно пастиране/полиране на автомобила, както с машина, така и чрез специалните ръчни апликатори. Готов съм да отговоря на всякакви запитвания, стига да са в компетенцията ми.

До няколко дни ще пусна инфо за базовите стъпки при желание за корекция на боята на автомобила чрез ръчно пастиране/полиране. Макар да е почти невъзможно да се постигне нивото на корекция, което се случва при машинна обработка, ръчното пастиране/полиране е способно да даде доста добри нива на корекция, напълно достатъчни за доста от хората. Чрез собственоръчната обработка ще можете да се научите и сами да "обслужвате" автомобила си, като да го поддържате на ниво за продължителен период от време.

Мародератор
Аватар
Мнения: 10979
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: S63B44O0

Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?

Мнение от Mollov » 23 Яну 2012, 18:40

Какво може да се каже за пастиране (една доста некоректна дума в случая, но в превод на Български език едва ли може да се използва друга, по правилна дума) и полиране на автомобилната боя (и лак, когато говорим за боя с лаково покритие) на ръка?

Редно е да направим малка разлика и разграничаване на двата основни термина - пастиране и полиране. При т.нар. "пастиране" вие използвате по-абразивни продукти, при които се отнема повече от боята или лаковото покритие на вашият автомобил, но се премахват и доста повече (и по-видими) забележки (драскотини, паяжини и т.н.). На английски език процеса на "пастиране" се нарича "Compounding" и е нещо различно от полирането (Polishing). Почти винаги "пастирането" изисква да бъде последвано от полиране - използване на по-леко абразивни продукти, при които се заглаждат финни дефекти и се постига голяма степен на блясък на боята/лаковото покритие. При някои автомобили, при които боята/лаковото покритие е в добро състояние, нужда от "пастиране" може и да няма. Полирането ще позволи да се отнеме повърхностният (вероятно оксидирал и леко наранен) слой на боята/лака, като така ще извадите на преден план свежа част на боята/лака, която е в по-добро състояние. Така автомобилът ви отново ще заблести, цветът ще стане по-наситен и ще видите тази загубена дълбочина на лаковото покритие.

Първо, добре е да се отбележат някои доста важни и основополагащи принципа и истини, без които общо взето изобщо не трябва да започваме с тази доста тежка задача:

- "пастирането" и полирането на ръка е доста тежка задача - само си представете една машина за полиране, която развива 1500 оборота в минута и може да направи боята на колата ви да изглежда като нова. Сега си представете как вие с ръката си ще направите движения, които да са еквивалентни на тези 1500 RPM. Отговорът - ами не можете. Точно както машината използва въртеливи движения (плюс движенията на самият човек, работещ с машината), така и вие ще трябва много да се трудите и търкате с ръка, за да постигнете някакъв ефект. Казвам "някакъв", защото голяма част от ефектът зависи от това как вие прилагате продукта върху боята/лака и с какъв апликатор/гъба го правите. Макар гъбата и препарата да са много важни, търкането от ваша страна е още по-важно и определящо. Ако не търкате достатъчно, вероятно няма да успеете да приложите продуктът както е необходимо, и абразивите в него няма да може да си свършат работата. Ако не търкате правилно, има вероятност да нанесете поражения и от своя страна.
- пастирането и полирането на ръка изисква доста време - от предишната точка мисля вече стана ясно, че не можете да търкате, както би могла да се справи една машина. Поради това успехът и още по-важно - времето за пастиране и/или полиране ще зависи именно от вашите възможности. Не е срамно, ако след търкането на един елемент от колата ви, вие се изморите и не можете да продължите повече. От вас не се иска да направите нещата за определен срок, така че спокойно можете да оставите всичко и да се "върнете" към полирането в някой друг ден, когато да направите още 1 или 2 елемента. Принципно, ако колата ви не притежава сериозни дефекти по боята/лака, пастирането/полирането на 3-4 елемента на веднъж е нещо нормално. В случая е важно да се отбележи, че особено ако използвате 2 продукта (един за по-груба апликация и един за изглаждане на финните дефекти и постигането на блясък), тогава работата се удвоява. Т.е. ще трябва да работите два пъти повече на съответният детайл. При някои детайли се изисква да извършвате "пастиране" повече от веднъж, което допълнително изисква работа от ваша страна и време.
- някои автомобили изискват не само полиране, но и "пастиране" - както вече споменах по-горе, при някои автомобили боята/лакът са в добро състояние, липсват груби драскотини и оксидация/"избеляване" на цвета (предимно се случва при автомобилите с боя и липсата на лаково покритие). В този случай можете да използвате по-щадяща комбинация от препарат и апликатор, които ще отнемат минимално количество (1-2 микрона) от повърхностиният слой на боята/лака и ще позволят отдолу да се покаже свежа част на боята/лака, което ще е достатъчно. При други обаче, наличието на сериозна оксидация, драскотини и други дефекти не позволява да направим корекция единствено чрез полиране. Тогава трябва да се използват и по-абразивни комбинации от препарат и апликатор/гъба, които да отстранят по-сериозните дефекти. След това можете да полирате автомобила с по-лека комбинация от препарат и апликатор/гъба.
- Не се захващайте да третирате целият автомобил наведнъж - Приемаме, че сте наясно с основните положения при стартирането на една такава задача, като "пастиране" и полиране на един автомобил на ръка. Ако нямате възможност да си прецените възможностите "на око" (директната слънчева светлина е много подходяща, веднага откроява дефектите), можете да започнете процедурата с по-малки елементи, като например предните калници или задният капак на колата. Така ще можете да проверите до каква степен сте готови да работите по по-малки елементи, и как в последствие да си разпределите по-големите елементи, като например таван и преден капак. Имайте предвид, че ако умората ви налегне, всеки следващ елемент може би няма да бъде третиран както трябва, и в последствие ще ви се наложи да го третирате отново. Така ще загубите още повече време и енергия. Затова е важно правилно да разпределите както елементите на колата, така и собствените си сили. Все пак не сте полираща машина, свързана към ел. мрежата.
- Автомобилът трябва да е наистина чист - едно просто измиване на автомивка не винаги е достатъчно, за да извършвате полиране/пастиране на автомобила след него. Ако боята/лакът не са достатъчно чисти, пастиране/полиране на боята/лакът може да доведе до освобождаване на все още полепналите нечистотии и втриването им в боята/лакът чрез процеса на пастиране/полиране. По този начин можете да създадете безброй много нови повърхностни драскотини по боята/лакът, който в последствие да трябва да отстранявате. Така че е добре да се подсигурите с някой от вариантите на препарати за премахване на мръсотии като асфалтови налепи, прах от накладките на спирачките, птичи екскременти и прочие. Това става след основното измиване, а не преди него. Тази стъпка е важна, но ако не ви се занимава, можете и да я пропуснете. Все пак доброто измиване на автомобила е задължително, както и подсушаването след това. Боята/лакът трябва да са чисти и сухи, преди да започнете да ги третирате с препарати.

Ако все още не сте се отказали от идеята да си "лъснете" автомобилът сами, значи можете да продължите да четете. Ако ли не, заплащането на някой професионалист с машина може би е по-добрата идея за вас, пък и ще постигнете по-голям ефект при крайният резултат. Това разбира се е съпроводено от една не малка инвестиция (в повечето случаи поне 120лв), но пък няма да се мъчите в продължение на часове да вършите работата сами.

Така.... решили сте да работите сами по колата си. Първо ще трябва да проверите какво е състоянието на боята на автомобила ви - ако има избледняла боя, тежки драскотини и доста забележки като цяло, вероятно ще трябва да се замислите и за по-абразивен продукт. Полиращ ще ви трябва така или иначе. Някои производители предлагат и "всичко в едно" продукти (като SONAX NanoPro 3), които имат задоволителни качества, но не винаги могат да постигнат това, което могат два съвсем конкретно позиционирани продукта. Най-основно ще ви трябват следните неща - "пастиращ" продукт, полиращ продукт, два апликатора (един с по-абразивна насоченост и един за полиращата част) или общ апликатор/гъба, който от едната страна е за абразивна апликация, а от другата - за полиращата фаза. Ако боята на колата ви е в добро състояние и искате само да я възстановите до предишното й "блестящо" състояние, можете да вземете само полиращ продукт и апликатор, който да е съобразен за тази цел.

Това обаче не е всичко. Ще са ви нужни и няколко микрофибърни кърпи, с които да забърсвате детайлът, след като сте приключили с конкретната апликация на продукт. Микрофибърните кърпи са особено подходящи за целта, като прегънати на четири позволяват да постигнете общо 8 чисти основи за забърсване.

Имайте предвид, че всяко едно прилагане на пастиращ или полиращ препарат ще има видим ефект върху боята/лака на вашият автомобил. Ако не направите някоя грешка при изборът на препарат и апликатор/гъба, то ефектът ще е в положителна посока. Дори полиране на изхабени бои ще им даде малко по-свеж вид (но не за дълго време), така че прилагането дори на по-лек препарат ще има смисъл. Вероятно няма да са много тези от вас, които ще им се занимава да си търкат автомобила по няколко дни, но ако имате достатъчно ентусиазъм и желание, "отплатата" в последствие ще ви хареса.
-------------------------------------
До тук стана дума за някои общи положения при подготовката за ръчно пастиране/полиране на автомобила. Сега, преди да преминем към по-конкретните положения при ръчното пастиране/полиране на боята/лакът, ще спомена някои допълнения, които да гарантират добрият ефект на пастирането/полирането.

Приемаме, че сте измили добре автомобила и също така е подсушен добре. Тези от вас, които искат да са по-сигурни в ефективността на процедурата ще предпочетат да използват и препарат за асфалтови налепи, прах от спирачките, птичи експременти и т.н., след което е добре колата да се измие отново. След като я измиете отново, можете да не я подсушавате, ами да използвате т.нар. "глина" (Clay) за автомобилна боя/лак, чрез която да премахнете и най-упоритите налепи и замърсявания по боята/лакът. Използването на тази глина става по специфичен начин, което може да се засегне допълнително като казус, но използването на глината гарантира напълно чиста от към замърсявания боя/лак.

Приемаме, че колата е готова за пастиране/полиране. Ще спомена някои основни принципи при ръчното пастиране/полиране, които са доста важни и до голяма степен са от полза не само за правилното извършване на процедурата, но и за максимално използване на вашите физически възможности при този процес:.

- не прекалявайте с препаратите - повечето от съвременните препарати са създадени така, че да не ви е необходимо да мажете огромни количества по боята/лакът, че да имате ефект от прилагането им. В зависимост от препаратът и апликатора, няколко капки с големината на грахово зърно ще са напълно достатъчни. Идеята не е да мажете препарата, а да го втривате с необходимият натиск. Нанасянето на прекомерно количество препарат освен разхищението му, ще влоши и качеството на работата ви и съответно постигнатият ефект.
- работете на малки секции - избирайте си (визуално) малък участък от детайла, например 1/4 врата, 1/3 багажник (размер Е36, например), или 1/5-1/6 от предният капак и работете над него докато не получите желаният ефект. Различните части на детайлът ще изискват различно внимание, според нивото и сложността на забележките. Някои части от детайлите ще искат по-малко внимание, други - повече. Все пак винаги изпълнявайте целият детайл, преди да решите дали да го повторите отново, или дори потретите.
- не бързайте, всяко нещо с времето си - доста от пастиращите и полиращите пасти изискват време, за да заработят както трябва (някои изискват топлина от втриването, други искат време да бъдат обработвани върху детайла). Няколко търкания с апликатора няма да ви дадат нужният ефект. В повечето случаи ще трябва да търкате поне 2-3 минути, докато препаратът е успял да си свърши работата и сте готови да го забършете. Представете си колко много "втривания" извършва полиращата гъба на полир машината, за да успее да постигне този ефект.
- кръговите движения не са задължителни - много често срещата грешка е да се търка посредством кръгови движения. Това освен, че ще ви измори много бързо, друг наистина сериозен ефект едва ли притежава. Самото нанасяне на препарата може да стане също толкова ефективно и с изцяло хоризонтални или вертикални (най-добре последователност от хоризонтални и вертикални) движения, които ще извършвате много по-лесно, а и ще успеете да развиете и по-голяма скорост на търкане. Не е проблем в началният стадий по разнасяне на продукта върху детайла да използвате леки кръгови движения.


До няколко дни ще опиша и самият процес, един от удачните методи за нанасяне на такива продукти и какво да очаквате от тях... :) Освен това ще обърна внимание и на нещо много важно - консервирането (запазването) на постигнатият ефект на "пастиране"/полиране на боята/лака чрез подходящи препарати.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?

Мнение от kraininski » 09 Мар 2012, 14:39

брат без да се обиждаш но много от нещата по-горе са далече от истината, казвам го не за да се заяждам, а защото 5 години това съм правил :)

1500 оборота - задължително ще стане на холограми, колкото по-абразивна е пастата толкова по ниски трябва да са оборотите
кръгови движения - отново холограми
пастирането се извършва с МИНИМУМ 3 пасти....имат си номенклатура за едростта на абразива, и освен физично, действат и химично на боята...гъбите на машината също се сменят според пастата.
никога не се работи голяма площ едновременно
времето е враг, пастата НЕ трябва да се оставя да изсъхне
топлината е враг, но студа също....най добре сравнително топло време, но задължително на сянка
накрая задължително се изпръсква с ПАРОструйка(но не повече от 60 радуса) иначе паста остава във всяка възможна фуга по колата
след минаването със всяка паста третирането място се забърсва САМО с НОВА и СУХА кърпа...не трябва да се допуска остатъчна мазнина между последователните пасти
пластмасовите елементи се облепват с хартиено тиско, в противен случай пастата им действа химично и ги избелва....ефекта е доста грозен и необратим


иначе - машина на спарки - 250лв(най евтин и надежден вариант....изключително важно за една такава машина е да поддържа съвършенно постоянни и малки обороти, иначе истинските машини са 2000+ лв)
4 пасти по 60 - 240лв(стигат за поне 3 коли)
3 гъби по 25 лв 75лв
3-4 кърпи по 4 лв
са необходимите неща


а процесите извършвани на ръка са нещо много далечно от пастирането....и всичко пада след втория дъжд
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"

Мародератор
Аватар
Мнения: 10979
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: S63B44O0

Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?

Мнение от Mollov » 09 Мар 2012, 16:09

Ти изглежда или не четеш, или четеш между редовете... и в двата случая нещата написани от теб дори не са свързани с това, което съм написал аз... а дали съм далеч от истината - така като гледам, не си меродавен да го определиш. Тия 5 години "стаж"...


- 1500RPM - къде видя да говоря за машина тук?!? Честно? Освен това, 1500RPM с правилната паста няма да стане на холограми. А дори и да стане на холограми, ако ползваш по-абразивна паста, с по-"слаба" гъба и съответната "паста" ще оправиш и холограмите... интересно ми е ти как оправяш дълбоки "дефекти" с леки пастички, че да не създаваш холограми... и що са измислени различните нива на пастиращи/полиращи продукти. Но не искам да ми отговаряш тук, щото не е това идеята на темата.

- кръгови движения - не знам това защо го казваш, явно не си чел нищо.

- три пасти - продължаваш да не четеш какво съм писал... все пак става дума за пастиране на ръка. Да не говорим, че дори с машина, не винаги ти трябват 3 пасти... явно не си чувал за комбинации като Meguiars 105/205, Menzerna Power Finish и Super Finish, или пък за нано-пасти като Gtechniq P1 или CarPro Fixer... пък и броят и вида на "пастите" зависи от състоянието на лак/боя-та.

- никога не се работи голяма площ едновременно - продължаваш да не четеш какво съм писал...

- времето е враг и т.н. - зависи от пастата... но ти пак говориш за машина т.е. нещо, което НЕ коментирам тук в тази тема.

- изпръскване със пароструйка - при ръчно пастиране не е задължително, но е добра идея, ако след това ще се нанася вакса т.е. продукта не е All-in-One...

- облепяне на пластмаси и т.н. - добра идея, но когато използваш машина... когато работиш на ръка, не е задължително.


Колкото до "процесите на ръка", дето падат след второто измиване - тук явно знанията ти бягат много сериозно... дори няма да го коментирам, но явно не си виждал какво могат да направят новото поколение нано-"пасти" дори на ръка. Или пък използваш супер агресивно безконтактно миене, което еб@ва майката на всичко. Да не говорим, че идеята на пастирането и полирането не е замаскирване, което да "падне" след първото миене... ма това нали уж трябва да го знаеш.

Та... да обобщя... ще те помоля да не се обаждаш в тема, която нито си прочел за какво става дума, нито явно те интересува за какво става дума. Ако ще си правиш реклама... това не е начина.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?

Мнение от kraininski » 12 Мар 2012, 14:37

не се кахъри колега :)
няма реклама, отървах се от автомивката отдавна, вече само мойта кола си чегъртам :)
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"

Мародератор
Аватар
Мнения: 10979
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: S63B44O0

Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?

Мнение от Mollov » 12 Мар 2012, 15:56

Аз не се кахъря... но когато искаш да помогнеш на потребителите тук, добре е да не го правиш в подобен "неясен и телеграфен" стил, като правиш коментари на неща, дето даже не съм ги и писал... това предизвиква повече объркване, от колкото яснота... :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 3.07.2006
Местоположение: гр. Пловдив
Кара: 206 GTi
Мечтае да кара: М5

Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?

Мнение от HeAdY-NuKeR » 08 Май 2012, 18:18

Стига се карайте :))) на ръка може да се поддържа боята само след машинно пастиране ... :)
Най-обичам Е36 320i по светофарите само да не е ванос :D

Мародератор
Аватар
Мнения: 10979
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: S63B44O0

Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?

Мнение от Mollov » 09 Май 2012, 15:53

Не съм съгласен... японските автомобили са традиционно с мек лак и доста забележки може да се отстранят и с ръчно "пастиране" ;) Освен това на една 307-ца с малко повече желание й премахнахме бая драскотини...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: 525i e34 '89
Мечтае да кара: Alpina b10 biturbo

Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?

Мнение от Taurus » 05 Окт 2013, 18:16

Здравейте, колеги. Виждам че темата е стара, надявам се и споровете да са утихнали. Моята стара бяла е34-ка е закърпана като на новобранец чорапите. Единия детайл е с оригиналната боя, друг е пребоядисван, трети (като сменените с чужди брони) са "спасени" със спрей. Честно казано, няма особено много забележки и разлики в бялото, но нито имам средствата, нито времето в момента да направи и пастиране и полиране. Реших че искам просто да полирам преди зимата, за да забавя малко стареенето, че откакто живея във Варна нямам гараж и на отркито ми се струва доста по-бързо застарява. Далеч съм от компетентен по въпроса и затова пиша тук. Ето какво съм намислил в единствения ми свободен ден, в гараж и с взета под наем полираща машина със степени, пък ако може някой да ме насочи да не направя нещата зле:

Взел съм си полираща паста на Turtle, зелената опаковка (за полиране). Надявам се една опаковка да ми стигне. Един апликатор гъба (средна твърдост) незнам даже дали ще ми трябва, и апликатор с кече за полираща машина. Под кече имам впредвид мек материал подобен на козина на кокер шпаньол :). Кажете ми как е най-добре да подходя за да получа максимален ефект.

Благодаря предварително!
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 10979
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: S63B44O0

Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?

Мнение от Mollov » 06 Окт 2013, 9:56

Здравей,

ще е добре да уточниш коя точно е тази зелена паста на Търтъл, че да не се окаже някаква вакса с неабразивни почистващи съставки... с нея няма да можеш да направиш почти нищо, освен да изкараш малко повече блясък и дълбочина на цвета... но самото полиране ще ти се размине :)

Иначе... ще трябва да кажеш каква е машината, за да мога да ти дам по-точни напътствия според вида й... ако е тип "Flex" т.е. Rotary се съблюдават едни неща, ако е Orbital (Dual Action) е малко по-различно... кажи марката и модела на машината и да почнем от там :) Иначе принципно с машина и само една гъба/кече понякога не е достатъчно, за да стане работата, особено ако кече-то е по-грубо и ще трябва да минаваш втори път след него с цел заглаждане на резултата от по-грубото полиране.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: 525i e34 '89
Мечтае да кара: Alpina b10 biturbo

Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?

Мнение от Taurus » 06 Окт 2013, 14:11

Мерси за бързия отговор! Полир пастата е тази:

http://markita.net/polir-pasta-tvarda-2 ... elena.html

А машината е тази:

http://www.onlinemashini.bg/polirma6ina ... 1200w/1450

варира от 600 до 2800 оборота

взех си гъба но беше само този вид затова немога да ти кажа някакви спецификации за нея, а кечето го взех съвсем на сляпо защото още не бях виждал машината и диаметъра му е доста по-малък от диска на машината и се опасявам че няма да го позлвам защото е тънко и може краищата на диска на машината да задерат боята ако не се внимава на 1000%... Мислех евентуално да го закрепя към гъбата като свърша с нея.. Неделя е, и незнам дали ще намеря отворен магазин за нещо ако ми потрябва, но кажи примерно ако ми трябва да търся нещо друго. Не търся ефект УАУ, но все пак подобрение някакво откъм защита е доста желателно :)

Мерси.
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 10979
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: S63B44O0

Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?

Мнение от Mollov » 06 Окт 2013, 14:51

Две-три неща:

1. Тая "паста" е вакса с (може би) съвсем финни абразиви, но далеч не е предназначена за работа с машина. Имай предвид, че пастите за машинно полиране съдържат и разни лубриканти за предпазване от изсъхване на пастата. Тази вакса може и да е малко по-"мазна" но се съмнявам, че е подходяща за нанасяне с машина, освен ако не е с финна гъба и на ниски обороти, като за нанасяне на вакса. На по-високи обороти и по-абразивно киче/гъба определено не е добре.

2. Тоя спарки е Rotary... имай предвид, че предаването на усилието към въртящата част е постоянно и не се влияе от натиска (нормален натиск). Внимавай с оборотите (т.е. не я използвай на високи обороти, над 1200RPM, защото този тип машини не позволяват много толеранс и може да направиш голяма беля... гъбата/кичето ако изсъхне от пастата може да надраска лака на колата, което е най-малкото, което може да стане.

3. Гъбата/кичето ВИНАГИ трябва да е с по-голям диаметър от "главата", върху която се поставя. Т.е. гъба с по-малък диаметър не бива да се използва. Не се и опитвай да закачаш една "гъба" върху друга и прочие. Нищо хубаво няма да излезне от това :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: 525i e34 '89
Мечтае да кара: Alpina b10 biturbo

Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?

Мнение от Taurus » 06 Окт 2013, 15:44

Благодаря ти за съветите. Ще пробвам на 600 оборота само да нанеса ваксата с гъбата, колкото да се втрие прилично в лака и после ще полирам на ръка с микрофибър докато ми падне рамото :D Пастата е доста мазна, пробвах на малък участък на багажника и става прилично. Изчаках да поизсъхне след като я нансеох, и после с бая търкане има приличен (задоволителен) ефект.

Мерси още веднъж за бързите и смислени отговори.
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 10979
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: S63B44O0

Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?

Мнение от Mollov » 06 Окт 2013, 15:58

Да, ваксата задължително на минимални обороти и гледай да не натискаш много, достатъчно е теглото на машината :) И не търкай много, машината върти в стотици пъти по-бързо от теб, а това е само вакса :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator

Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?

Мнение от немо » 08 Дек 2013, 12:37

Mollov написа:ако е тип "Flex" т.е. Rotary се съблюдават едни неща, ако е Orbital (Dual Action) е малко по-различно...

Моля за пояснение: rotary е ясно,Orbital какво е?Имам шлайф-машина Festo с 2 режима.В режима,в които дават,че може да се използва за полиране произволна точка от плота описва траектория подобна на Torx профил.
Какви неща се съблюдават при 2-та вида движение,кое е по-агресивно при компаунд пастите(когато трябва да отнемеш слой),кое е по-щадящо откъм холограми?

За холограмите->пресъхване на пастата и замърсяване на гъбата + повече натиск са факторите според мен(пастирам/полирам винаги на не повече от 600-900об. с ротари машина).Разбира се зависи от лаковото покритие и пастите.Изхвърлих 3М пастите преди 6 месеца :smoke: Имал съм случаи уж перфектно полирано с 3М паста да го оставя на слънце за 2 часа (юли месец) и след това да припадам :banghead: Други препоръки за холограмите?

За гъбите->агнешка кожа(кече),едропорест твърд дунапрен,ситнопорест твърд дунапрен,ситнопорест средно мек дунапрен,мек дунапрен.Така за мен изглежда градацията от по-агресивни към по-слабо агресивни гъби.Но как се променя агресивността на една и съща паста с използване на различни гъби?

За микрофибърните кърпи->останал съм с впечатление,че туй нещо има определен живот,след което не върши по най-добрия начин работата,за което е предназначено или има начин на употреба/поддържане с който не съм запознат.За тва сериозно обмислям да си купя кърпи за еднократна употреба на Carsystem.Те поне винаги са чисти и нови :lol:
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

Следваща

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook