Купуване на кола от Германия

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 1.08.2008
Местоположение: Sofia/Passau
Пол: Мъж
Кара: E60 530d
Мечтае да кара: E92 M3

Мнение от Dacheff » 05 Авг 2008, 1:45

Опс и да добава нещо...някой беше написал - застраховка и временен номер 300 Евро!?!?! Аз си взех червен номер (ест, нали траа се пътува извън Германия и то през Сърбия) за, мисля че е възможно наи-дългият срок - месец, който е и най-скъпият, + всички документи и ми излезе 184 ЕВРО. Ако си вземете за 15 дни, цената пада с още 20 евро...така че тези 300 евра, не знам как ги сметнахте :roll:
Bayerische Motoren Werke...BMW...sonst nichts...

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 8.06.2008

Мнение от joret0 » 05 Авг 2008, 22:16

Dacheff
:clap: Честито колега,някой трябва да почерпи,теа камани падат в твоята градина :have one: :D Приятно и безаварийно шофиране :!:

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 1.08.2008
Местоположение: Sofia/Passau
Пол: Мъж
Кара: E60 530d
Мечтае да кара: E92 M3

Мнение от Dacheff » 06 Авг 2008, 23:05

Мерси, Жорка...с черпенето, само да изляза от финансовата криза, дето си причиних с купуването на колата, нямаш никакви грижи :)
Bayerische Motoren Werke...BMW...sonst nichts...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 2.08.2005
Местоположение: sofia

Мнение от mk4 » 18 Авг 2008, 23:03

аз викам да минавате през румъния че през сърбия куките много дерат
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Купуване на кола от Германия

Мнение от pazokolarov » 31 Авг 2008, 17:28

Привет! Искам да завърша до колкото мога темата за да е в помощ на нуждаещите се.
Тръгнах за Е39, но се върнах с Е46. Оределено има разлика в двете коли. Моите предпочитания са към луксозното возене, което при Е46 не може да се каже че е на лице, особенно в съчетание със спортно окачване. Но не съжалявам за избора си! Наистина се оказа, че намирането на добро Е39, след 2002, за 4-5 дни е почти невъзможно! И заложих на сигурността за състоянието на автомобила.
pazokolarov написа:...... Тук възможностите, най-общо определено, са две: А. Имаш доверен човек/роднина в Германия и той ти съдейства при покупката; Б. Нямаш опцията в А и се спасяваш сам до колкото можеш.

Изплзвах опция А. Старите германци радко говорят английски и ако заложите на опция Б - търсите котка в тъмна стая.
pazokolarov написа:...... 1. Кой е най-удачният вариант за избор на продавач? ( примерно автокъща със собственик немец, собственик – различен от арийската раса, частно лице и т.н.). Модела Е39, произвеждан до 07.2003 г. рядко или почти не се предлага от официалните дилъри.

Колата я купих от официален дилър на БМВ във Ваймар. Обиколих поне 10-на дилъри, но Е39 имаше само 1 лимузина, която беше малко над лимита ми. Комбита има повече, 2003 - 2004, 530д също (за съжаление са акцизни), много добри но и на по-корави цени. Пазарлъка е обикновенно в рамките до 1000 евро. Болшинството от предлаганите модели бяха Е46, Е60 и нагоре.
pazokolarov написа:...... 2. Кои региони на Германия са за предпочитане? (останал съм с впечатлението, че бившата Източна част е повече с нашенски манталитет и това се отразява в голяма степен и на поддръжката на колие)

При официалните дилъри лабаво няма.
По неофциална информация: разделяте Гермнаия на две през половината - севрна и южна. Вероятността да попаднете на мошенник-продавач (арабин, мохамеданин или славянин) е по-голяма в южната част. В Германия понятието "капаро" при покукпка на кола не съществува! Така, че - умната! Гледай, проверявай и не се доверявай сляпо! Плащане - срещу ключовете от колата и документите на твое име.
pazokolarov написа:......3. От кои сайтове в интернет, освен mobile.de и Autoscout24.de може да се търси актуална информация за налични автомобили в автокъщи и в частни лица?

Бих добавил и сайтовете на официалните дилъри. Има и обяви във вестници, но ще ви трябва и добър немски език.
pazokolarov написа:......4. Как ентусиастът може да осъществява достъп до интернет, примерно с помощта на лаптоп, в смисъл точки за платен достъп, за безплатен достъп, жичен - безжичен? (пък ако някой има информация за ориентировъчни цени – супер! ).

Много труден въпрос, по мое мнение. На мен ми беше осигурен домашен интернет. Където и да пробвах със свободните ВЛАН мрежи - нищо не можах да свърша, пък и не съм кой знае какъв ИТ-специалист.
pazokolarov написа:......5. Как стои въпросът със средствата за комуникация? (използване на мобилен или стационарен телефон, подходящи оператори и цени на услугите... )

Като че ли е по-евтино да си ползвате роаминга. Дали ще се изръсиш 30-40 евро за карта или ще платиш тук 80-90 лева сметка е все едно.
pazokolarov написа:.6. Как стои въпросът с нощуването? (с изключване на грандхотелите).

Спах в малко хотелче (наричат ги "пансиони") 45 евро двойна стая с абсолютно всички удобства и включена закуска, за съжаление без интернет.
pazokolarov написа: 8. Какъв е реда при продажба на автомобил в Германия и в какъв срок се осъществява?

Колегите по-горе са го описали. Дилъра прави всичко вместо теб. Сключвате нещо като предварителен договор, по-точно поръчка, оставяш си личната карта и на следващия ден имаш готова за пътуване кола с червените номера, зелена карта, двата временни талона, ключовете, втори комплект гуми и фактура за купуване на колата. Удоволствието ми струваше 200 евро за 15 дневен срок на застраховката и временния номер. При покупка от частно лице цялата процедура по изготвяне на необходимите документи би отнела много нерви за неопитния българин и поне два дни главвоболия.
pazokolarov написа: 10. Какви документи задължително трябва да се изискват, за да няма после нещастни изживявания по границите и при регистрацията на автомобила в България?

Двата временни талона (голям - формат А4 от лискав гланциран жълтеникав картон и малък - от същя материал, сгънат на три, формата му е като на старите паспорти), фактура или договор за покупко-продажба на два езика, документи за технически преглед, застраховка гр. оговорност със зелена карта с валидност обикновенно 15 дни или какъвто срок ви е необходим. В България за КАТ - и наша гр. оговорност.
pazokolarov написа: 11. Какви такси се заплащат за движение по пътищата в Германия, ако си отишъл с българска кола, а после и за закупената кола? И къде се заплащат (купуване на винетки както в България? ) ?
13. Кои са подходящите маршрути за достигане до БГ и с какви лични документи се преминават съответните граници? Такси по границите и по пътищата по маршрутите?

Имах небалгоразумието да мина през Румъния, но жената нямаше задграничен паспорт и нямаше как да мина през Сърбия! Пътя от Калафат до Каранбеш и Тимишуара е в ремонт и на места движението е еднопосочно. Преминаването през Румъния е около 480 км, което ми коства 13 часа!
Такса ферибот Видин - 23 евро на лек автомобил плюс 3 евро на човек.
В Румъния, Калафат - такса за ползване на фериботен терминал - 6 евро и 7-дневна винетка за 3 евро.
В Унгария 4-дневна винетка 8 евро.
За Чехия и Словакия има само винетки. Не знам по колко бяха защото ги платих заедно с бензина, но са около 7 евро.
В Австрия - винетка 8 евро.
В Германия нама винетки.
Никъде в горепосочените държави не се плащат магистрални такси. Бензина е най-евтин в Румъния, но на всякъде другаде е по-скъп от България.
pazokolarov написа: 14. През уикендите възможно ли е прехвърляне на собствеността върху автомобил?

Абсолютно НЕ!
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 31 Окт 2008, 16:03

В помощ на търсещите автомобили в чужбина - постоянно актуализиращи се цени на горивата:
http://autoborsa.eu/bg/fuels/
Изображение
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 3.11.2008
Местоположение: shumen
Пол: Мъж
Кара: E39 525
Мечтае да кара: X6 M
Детайли за колата: M-paket

Мнение от veigan » 03 Ное 2008, 17:36

Господа,прощавайте ,че непрочетохповечето мнения на тази тема но имам проблем с колата ми и ще бъда много кратък.Да си купиш кола от германия е нож с две остриета. Аз си купих преди 3 седмици 3-та кола от германия и както предходните си 2 трошки има проблем. Въпреки че там работеше перфектно и се прибрах на ход,веднага след като помириса БГ полудя.Това че е от германия не е гаранция че колата ще е супер. И разликата в парите дали ще си я докарате вие или ще ви я докара някой друге 300 лв. Аз ако съм предпочитам да дам 300 лв отгоре и да не патувам 5000км за 4 дни ами да дам и да не се занимавам. обаче хубавото е че ако отидете ще видите каква кола ще си кипите. Това е лично мое мнение. Успех ви желая!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Бургас
Кара: много
Мечтае да кара: винаги

Мнение от Инаф » 06 Ное 2008, 21:38

:OT: И сега какво ще стане с цените на колите в крайна сметка с тази финансова криза,ще спаднат ли малко поне или ние като най-бедни ще си плащаме? Има ли някой по-в час със световната икономика ? :dunno:
E60 ///M5 is the ultimate BMW.

..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 31.10.2005
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: BMW f10/3.0D

Мнение от Venkata » 01 Дек 2008, 20:16

Нещо не разбрах за ДДС - то? Това -19% какво го правим. Мисля да си направя една разходка за едно Е60 530

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Бургас
Кара: много
Мечтае да кара: винаги

Мнение от Инаф » 04 Дек 2008, 22:00

:ahah:
E60 ///M5 is the ultimate BMW.

..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 31.10.2005
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: BMW f10/3.0D

Мнение от Venkata » 04 Дек 2008, 22:28

Инаф написа::ahah:


Нещо смешно ли питах?
Ако знаеш нещо сподели, ако ли не си чеши пръстите въм форума на МОСКВИЧ примерно. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Последна промяна Venkata на 07 Дек 2008, 22:23, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 05 Дек 2008, 12:46

Venkata написа:Нещо не разбрах за ДДС - то? Това -19% какво го правим. Мисля да си направя една разходка за едно Е60 530

ДДС-то ти се включва в цената на колата, когато я купуваш от фирма. Когато купуваш от частно лице, ДДС не се начислява, нито там, нито тук. Ако колата е акцизна - плащащ само акциза. За фирми, на които разходите за закупуване на коли се признават като капиталови (най-общо казано, да не изпадаме в счетоводна терминология), в БГ се възстановяват. Но това е само за коли от ЕС.
Ако колата е внесена от страна извън ЕС тогава в БГ ти начисляват ДДС, а ако колата е акцизна - и акциз.
Изображение
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 31.10.2005
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: BMW f10/3.0D

Мнение от Venkata » 07 Дек 2008, 22:26

pazokolarov написа:
Venkata написа:Нещо не разбрах за ДДС - то? Това -19% какво го правим. Мисля да си направя една разходка за едно Е60 530

ДДС-то ти се включва в цената на колата, когато я купуваш от фирма. Когато купуваш от частно лице, ДДС не се начислява, нито там, нито тук. Ако колата е акцизна - плащащ само акциза. За фирми, на които разходите за закупуване на коли се признават като капиталови (най-общо казано, да не изпадаме в счетоводна терминология), в БГ се възстановяват. Но това е само за коли от ЕС.
Ако колата е внесена от страна извън ЕС тогава в БГ ти начисляват ДДС, а ако колата е акцизна - и акциз.


:bowdown: :bowdown: :bowdown: Мерси за инфото колега.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 7.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ...320ка...
Мечтае да кара: M5 e39
Детайли за колата: Bostongreen metallic, M-тех окачване, 17" М Contour (styl.23)

Мнение от ВаНко » 12 Дек 2008, 13:26

Ако може и аз да предложа опита си относно купуването на кола от Германия....
Месец септември тази година си харесах в мобилето (немското) сегашната ми избраница. След много питания и уточниения се реших да тръгна за Германия за град Манхайм, където си седеше кротко моята хубавица и ме чакаше. Първо написах и-мейл на автокъщата където беше колата като ги разпитах за колата, целта беше да видя дали ще кажат нещо по-различно от това, което беше написано в обявата. За моя радост човека на следващия ден ми беше отговорил на въпросите, които му бях поставил. За мене означаваше, че той значи е сериозен независимо, че му казах, че съм от България и т.н., което ме навеждаше на мисълта, че инфото, което беше предоставено за колата е било истина. Колата беше обявена за 3990 евро и на следващия ми и-мейл го попитах дали ще ми я даде за 3500. Тогава още същия ден ми върна мейл, че ще ми я даде за 3600. След това 2-3 дена нищо не си писахме като аз вече си търсех човек с когото да замина. Говорих с брат ми и той се съгласи. Брат ми има Понтиак ТрансПорт, който е на газ и гори някъде около 10/100л. Така........ Обаче трябваше да си направя и резервен план, тъй като ако не ми беше харесала колата трябваше да ходя и да гледам други, защото не можеше да се върна с празни ръце. Тогава брат ми ми каза, че има вариант да отидеме до Утрехт (най-големия пазар за коли в Европа, който се намира в Холандия) и от там сме щели да харесаме кола със сигурност. Проблема беше, че пазара в Холандия работи само Вторник до обяд и след това приключва до другия вторник. Така си направих сметката, че да пристигнеме в Манхайм и от там да имаме време да отидеме до Утрехт. Разстоянието между 2 града е около 400км мисля, че беше. Обаче по ред причини, които не искам да изброявам, вместо неделя рано сутринта, тръгнахме неделя вечерта и около 20:00 часа бяхме на границата със Сърбия. Забравих да спомене, че си взех платформа за колата, която я закачихме на Понтиака. Струваше 100 лева за седмица. Напълнихме газ до горе на границата. От сега да отбележа, че рушветите, които съм дал по границите са около 150 евро. Давам ги защото като те видят с платформа отзад, не че ще те задържат (няма да минеш), ами ще те бавят нарочно, а аз това не можех да си го позволя, тъй като гоня време. Минахме на Брегово, от там на Железни врата (Сърбия-Румъния). В Румъния се взима винетка около 5-6 евро май беше. Минахме през Карпатите (повече никога няма да минавам от там, защото както си пътувате свършва асфалта пропадате в едни ями......наще пасти да ядат). От там влезнахме в Унгария и напълнихме газ до горе за около 40 и малко евро се събраха. От там Австрия - спряхме на Ипс да пиеме по кафе и продължихме. Вече е понеделник. В град Манхайм бяхме около 1:00 през нощта понеделник срещу вторник. Аааа в Унгария и Австрия се купуват винетки. За австрия май беше около 7-8 евро, за Унгария не помня. В Германия няма винетки. Най-добре е да имате GPS за колата, тъй като има възможност да се бъркате не на самите аутобани, ами когато стигнете града или автокъщата за която сте тръгнали да знаете точното място, а не да се лутате. Аз бях взел назаем от един приятел. Да вметна, че не знам немски език, а отчасти английски. Така...... стигнахме ние през нощта, видях, че колата е там и сега трябваше да се спи някъде. До тук каране без почивка. Само за 1 кафе на Ипс (Австрия). На аутобаните има през няколко километра като отбивки, където всички МПС спират да си почиват. Безплатно е. Та намерихме едно на аутобана място ( на около 20км. беше от Манхайм) и преспахме. На сутринта (Вторник) отидохме до Автокъщата и се видях с човека, който я държи. Казах му така и така аз съм човека от България с когото си писахте за колата БМВ. Той беше от Турция и разбрах, че от много години се занимава с продажби на коли. Така......За мен беше важно да видя колата рано сутринта и не трябваше да бъде палена преди това. Та преди да вляза в нея отворих капак и пипнах мотора. Беше студен, която означаваше, че не беше палена преди това. Дръпнах пръчката с маслото, беше бистро..... На капачката за маслото на мотора отвътрешната страна нямаше никакви следи от как да се израза бяла каша...........когато меша маслото с антифриза. Както и да е знам, че не трябва да има такова нещо по капачката. Влезнах в колата и запалих. Мотора работеше много добре. Да кажа, че не съм ходил до сервиз. Много добро впечатление ми направи човека, че ни остави да гледаме сами колата и не се бъркаше. Още един плюс за него. Дръпнахме пръчката на маслото, докато мотора работеше и не хвърляше масло, а само започна да глъхне мотора. Аха аха да изгасне. Така.... след това седнах вътре и проверих дали всичко работи по колата: ел.огледала, всички прозорци, фарове, фарове за мъгла, всички светлини и климатроника. Всичко беше така като ми беше казал човека в и-мейла. Колата нямаше номера. Той ми сложи номера за да мога да я покарам малко. До мен седна един човек, който работи в къщата. Направих 2 кръгчета като минах през релсите на трамвая с по-висока скорост да видя дали ще потропва нещо, нищо не тропаше. Изредих всички скорости и се прибрахме в автокъщата. След това огледах колата за удари по ламарината, но всичко беше като на снимките. Много ми хареса. Влезнахме вътре и се опитах да сваля още малко от цената, но човека каза, че за по-малко няма да я даде. А и се бяхме пазарили преди това по и-мейла. Платих му 3600. Качихме я на платформата и тръгнахме веднага. На колата нямаше номера. На връщане решихме да минеме през Сърбия по магистралата. Когато колата е на платформа не е нужно да има нито застраховка нито й се плащат винетки. Навръщане Германия-Австрия-Унгария-Сърбия. Като на Сърбия се прави така наречената спедиция на колата. Струваше около 50 евро и ти дават един документ, който на сръбско-българската граница ти заверяват. Той служи да покажеш, че едва ли не няма да продадеш колата в Сърбия. Не ти връщат парите за него като ислизаш от Сърбия и влизаш в България. В Сърбия на няколко пъти се плащаше Тол такса на магистралата. Като на Белград беше 18 евро мисля, че. В сряда в 16:00 часа БГ време бях пред КАТ София.

Значи да обобщя:
3600 евро за колата
около 150 евро по границите (отиване и връщане)
около 40 евро винетки
Гориво около 500 евро. В Австрия няма газ!!
Платформа 100 лева.
Необходими са зелени карти за платформата и теглещата кола.
Другото важно, е че да карата кола с платформа отзад е необходимо В+Е категория.
Документите, които ти дават с колата са Кауфентрак (договор) и талона на колата.
Хубаво е да имате евро на дребни банкноти и стотинки.
Отделно тук вече граждански, каско, регистрация и т.н.

Това се сещам засега. Надявам се да съм допринесъл за по-пълна инфо заедно с колегите споделили техните излизания за коли.
Снимки в темата "Новата ми 320ка". http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... c&start=15
Малко дълго стана :mhihi:
Power is nothing without control...
Изображение

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 12 Дек 2008, 23:25

В Австрия има ГАЗ ,но тря да знаеш каде е!!! ;)
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook