Горива и добавки за бензинови ДВГ с директно впръскване

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Горива и добавки за бензинови ДВГ с директно впръскване

Мнение от TheFreeRider » 27 Фев 2020, 22:15

Здравейте, досега съм карал предимно двигатели от старите и доказани серии М52, М54, М62 и както знаем те не са особено придирчиви откъм гориво.

Отскоро в семейството се сдобихме с по-нов автомобил с B48 двигател и се интересувам до каква степен съвременните двигатели с директно впръскване се влияят от качеството на горивото. Какви биха били последствията ако се кара да речем 100к км само с 95? Има ли смисъл да се кара само със 100 октана или пък от време на време за “прочистване”? Гледам има и оригинална добавка за бензин на прилична цена - 83192408560 - около 17-20 лв, някой ако я е ползвал, нека сподели впечатления. Има ли смисъл от нея ако се кара с по-скъп бензин или тя по-скоро компенсира щетите/отлаганията от употреба на по-кофти гориво? Моля, споделете своя опит :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 26.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: M4 (F83)

Re: Горива и добавки за бензинови ДВГ с директно впръскване

Мнение от terorero » 28 Фев 2020, 15:28

От няколко месеца карам същия двигател. Сипвам само 100 октана (Газпром, Шел), но мисля, че и с 95 няма да имаш проблем, стига да не е от някоя крайселска бензиностанция предполагам... Добавки не съм ползвал и не смятам да го правя :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Горива и добавки за бензинови ДВГ с директно впръскване

Мнение от adovet » 28 Фев 2020, 16:41

Сипвам бензин почти винаги от Марешки или Еко и само 95. Веднъж ми се наложи да сипя от една подозрителна бензиностанция и стана мазало. Колата спря да върви разхода се вдигна поне с 50-60%. До като не изсипах от резервоара бензина не се оправи. Добавко до сега не съм сипвал

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Горива и добавки за бензинови ДВГ с директно впръскване

Мнение от TheFreeRider » 28 Фев 2020, 18:53

Мда, за непознатите бензиностанции въобще не става въпрос. Ще покарам няколко резервоара със стотица, за да свикна на колата, и ще я пробвам на някой дълъг път с 95 да видим дали ще има осезаема разлика във вървеж или разход.
Всъщност ми беше интересно дали някой е имал проблеми в по-дългосрочен план от употреба на 95 - за момента няма оплакали се, което е добре :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: 056
Кара: E60 525i M54 Е91 320i N43

Re: Горива и добавки за бензинови ДВГ с директно впръскване

Мнение от apexs » 29 Фев 2020, 17:27

Зареждам предимно 95 само от Шел, но от време на време правя резервоар 100 и определено си има разлика. Миналата седмица заредих 95 и сложих добавка на Бардал Октан Бустър да пробвам, случайно я видях на една бензиностанция и ми стана интересно. Върви като 100 :mhihi: :driving:
Иначе съм имал драми с бензин 95 от Лукойлска бензиностанция .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Горива и добавки за бензинови ДВГ с директно впръскване

Мнение от Leon » 18 Мар 2020, 15:32

Между 95 и 100 разлика за дюзите няма. Е, има, но индиректни при наличие на детонации. Нашите горива априори са мръсни, та ако знаете някакво вносно, най-добре. Но вс еми се струва, че това дето го давате повече за гориво е повече отколкото да смените дюзите на 80-100к км. Ако само за това слагате скъпия, де.
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 28.01.2009
Пол: Мъж
Кара: e 46 - 320ci

Re: Горива и добавки за бензинови ДВГ с директно впръскване

Мнение от jovy » 22 Мар 2020, 11:46

Здравейте, със старата кола бях много внимателен от къде зареждам дизел, но след 80к км равносметката е, че с някой горива е малко по- икономична, при горива с добавки дори даваше по-голям разход... нищо повече,
Имайки в предвид, че колата е обслужвана на време и при проверка на дюзи, помпа и турбо не отчитам разлика...
В момента съм с 3.0 д, г31 от 1,5 година...
В началото бях много предпазлив от къде зареждам(до 25к км), но честно казано вече 20к зареждам където ми падне, т. Е. Когато е необходимо...
Разбира се колата е Гаранционна и солидно застрахована за това съм по-небрежен...
За сега Не намирам разлика, на следващия чек ще споделя....

Изпратено от моят MI 5 с помощта на Tapatalk
by Jovy

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook