Разпъване на бомбета :-?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Разпъване на бомбета :-?

Мнение от cmdkick » 11 Окт 2016, 19:02

Здравейте,

Преди да си купя колата е имала някакъв удър отпред отляво, калника е сменен останалите детайли са си нейните, капака беше с оригиналната си боя. Знам че не може да се добие добра представа какво точно е станало но все пак... Тегли леко надясно, предимно след 80км/ч, зависи от настилката.

Ходих на 1 реглаж и ми казаха че или шенкела или амортисьора (или и двете са криви), ходих при втори - същото (няма да споменавам имена добри са, ако някой го интересува не е тайна) предно ляво колело стои "полегнало" към колата от горния край, (има прекалено голям кембър) следователно прави по малка следа с пътя и затова си тегли на дясно (това е ясно :bchug: :bchug: ).
Смених 4-те амортисьора, заедно с пружините, целите макферсони, на моя преден ляв чашката която ляга на бомбето беше много крива. Докато беше свален шенкела го мерихме със шублер спрямо здрав, бяха 1 към 1. В тегленето нямаше промяна, все пак отидох на реглаж - никаква разлика и там. Човека ме посъветва че крив шенкел няма как да се хване така с мерене - смених и него, днес пак на реглаж, никаква разлика.

Ето я разпечатката от днес, реално не остава нищо друго освен лявото бомбе да е мръднало и то да криви геометрията.

Изображение


Аз си мисля за следните варианти:

1. Да ходя където разпъват блъснати коли, и със "дозер" или както се казва да ми я дръпнат, но нещо ми се вижда прекалено грубо за това нещо. Също така приемем съвети за хора които са на "ти" с такива неща.
2. Да си взема кембър плейтс и да ги изравня по някакъв начин. Кое към кое не е сигурно :mhihi: :mhihi:
3. Да пробвам със стрът бар, които се регулира и да пробвам да я "отворя". Това най-вероятно няма да стане, защото няма гаранция че само левия ще мръдне, по-скоро ще мръднат и двата.

Та, вие какво мислите? :dunno: :dunno:

Поздрави!
Tires are evil - destroy them all ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 7.04.2012
Местоположение: Плевен
Кара: пил
Мечтае да кара: пил и да стигне жив
Детайли за колата: мътни

Re: Разпъване на бомбета :-?

Мнение от EH0260BB » 11 Окт 2016, 19:19

На Е46 може да се регулира страничния наклон (камбър) в някакви граници.
e46_camber.jpg

Развий една от 3те гайки на тампона на Макферсона и виж дали тампона има възможност да се избута навън. Ако е плътно навън (вляво), значи няма да стане с изместване на тампона, а трябва да приложиш някои от посочените от теб методи...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
40345

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: Разпъване на бомбета :-?

Мнение от cmdkick » 11 Окт 2016, 19:27

EH0260BB написа:На Е46 ...

Така като гледам на снимката когато "пъпката" си е на мястото, е докрай "разпънато" (също ляво бомбе), иначе не се бях сещал и щеше да е доста добре ако станеше така :bchug: :bchug:

Благодаря все пак, ще погледна и на моята как е. :bchug: :bchug:

П.П: всъщност аз по тоя начин мога да бутна дясното и то да легне и поне да спра дърпането ...
Благодарско! :bowdown: :bowdown:
Tires are evil - destroy them all ...


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Разпъване на бомбета :-?

Мнение от efren » 11 Окт 2016, 19:42

Мерил ли си разстоянието между бомбетата на здраво е46, за да видиш колко е разликата ако има такава?
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: Разпъване на бомбета :-?

Мнение от cmdkick » 11 Окт 2016, 19:53

efren написа:Мерил ли си разстоянието между бомбетата на здраво е46, за да видиш колко е разликата ако има такава?

Не, не съм. :| Но според това клипче https://www.youtube.com/watch?v=3paHuMbCS5M, и от това което колегата по-горе сподели, може да се бутне до 1 градус камбър, колкото е и разликата при мене, така че при първа възможност ще бутна десния и ще пиша.
Все пак се ослушвам и за други варианти, в сучай че това не сработи.
Tires are evil - destroy them all ...


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Разпъване на бомбета :-?

Мнение от efren » 11 Окт 2016, 20:17

Премери я, ще разбереш точно колко е криво бомбето ( разбира се ако приемем, че другото си е на мястото ) и ще ти е много по лесно да решиш дали и как ще се ремонтира. Ако не е криво ще се насочиш към долната част. Шенкела по принцип не е най-здравата част и въпреки, че си го сменил се надявам да си бил сигурен, че този който сменяш е добре. Аз специално сменях заден носач на е46 защото беше крив и "майстора" (така наречен условно) го смени без да измери новия, та след това се наложи аз да си слагам трети и нещата рязко се оправиха. Надявам се да не си карък, като мен, но все пак 3-ките като цяло не ги бракуват заради лоши фарове и ръжда по веждите :mhihi:
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: Разпъване на бомбета :-?

Мнение от cmdkick » 11 Окт 2016, 20:35

Със сигурност ще е добре да го премеря това и ще го направя при първа възможност. А за шенкела - аз лично участвах в меренето на шенкела, новия - спрямо стария - спрямо десния - 3те бяха 1 към 1. Смених го просто защото е сравнително евтин и 2-3 ма човека тогава ми казаха че това няма как да се улови с мерене, тогава може би се съгласих с тях, но вече си мисля че ако се концентрираш и отделиш едно 10 мин с точен шублер може да се измери.
Представям си че удара е бил високо в гумата (ниските удари като в бордюр, правят обратен ефект, всички го знаем :mhihi: :mhihi: ), тоест почти е невъзможно носача да се е "разтеглил" :mhihi: :mhihi: и след като всичко останало е сменено остава бомбето, пича от този клип https://www.youtube.com/watch?v=VN85QP2X9V4 мести до 1 градус +- в кембара. Освен това ми направи впечатление че си "изправи" гумите спрямо заводските метрики, но това е друга тема...
Tires are evil - destroy them all ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Разпъване на бомбета :-?

Мнение от немо » 12 Окт 2016, 9:16

EH0260BB написа:На Е46 може да се регулира страничния наклон (камбър) в някакви граници.
e46_camber.jpg

Развий една от 3те гайки на тампона на Макферсона и виж дали тампона има възможност да се избута навън. Ако е плътно навън (вляво), значи няма да стане с изместване на тампона, а трябва да приложиш някои от посочените от теб методи...

То хубаво,но на снимката пише Е46 М3, и въпросът е на "простите" Е46 дали има такава опция?Плюс това изместването,което позволяват шлиците ми се струва доста малко за решаване на проблема.
И последно:като гледам струва ми се,че шпилките на тампона са на 120 Градуса,а стержена на амортисьора не е в центъра,от което следва,че при завъртане на тампона на 120 гр. можеш да промениш страничен и надлъжен наклон в 3 фиксирани позиции.Което е заложено заводски ;) ,но няма да се учудя ако е само на М3.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: Разпъване на бомбета :-?

Мнение от cmdkick » 12 Окт 2016, 11:10

немо написа:
EH0260BB написа:На Е46 може да се регулира страничния наклон (камбър) в някакви граници.
e46_camber.jpg

Развий една от 3те гайки на тампона на Макферсона и виж дали тампона има възможност да се избута навън. Ако е плътно навън (вляво), значи няма да стане с изместване на тампона, а трябва да приложиш някои от посочените от теб методи...

То хубаво,но на снимката пише Е46 М3, и въпросът е на "простите" Е46 дали има такава опция?Плюс това изместването,което позволяват шлиците ми се струва доста малко за решаване на проблема.
И последно:като гледам струва ми се,че шпилките на тампона са на 120 Градуса,а стержена на амортисьора не е в центъра,от което следва,че при завъртане на тампона на 120 гр. можеш да промениш страничен и надлъжен наклон в 3 фиксирани позиции.Което е заложено заводски ;) ,но няма да се учудя ако е само на М3.

Не е само на М3 колега, на всяко е46 е така, виж клиповете които съм дал по-горе, хората бутат до 1 градус в страничния наклон от там. Така или иначе аз ще го пробвам и ще пиша.
Tires are evil - destroy them all ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Разпъване на бомбета :-?

Мнение от немо » 12 Окт 2016, 12:13

cmdkick написа:Не е само на М3 колега, на всяко е46 е така, виж клиповете които съм дал по-горе, хората бутат до 1 градус в страничния наклон от там. Така или иначе аз ще го пробвам и ще пиша.

О.К. не споря,просто правя разсъждения по картинка.На дъртия ми Опел е така,чрез завъртане на тампона съм правил -2.5 и -1.5 страничен наклон :bchug:
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 7.04.2012
Местоположение: Плевен
Кара: пил
Мечтае да кара: пил и да стигне жив
Детайли за колата: мътни

Re: Разпъване на бомбета :-?

Мнение от EH0260BB » 12 Окт 2016, 13:41

Ето как се прави регулиране на страничния наклон на Е46 според BMW TIS на руски език: http://tis.bmwcats.com/doc1043601/.
Даже си има и специален инструмент с който да местиш тампона.

А снимката е от Е46 М3 където бомбето е същото, а тампона е с изместен назад център за по-голям кастър.
40345

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook