Спуканли джанти и заварки алуминии?
Модератор: Общи модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Спуканли джанти и заварки алуминии?
Колеги от какво се пукат заварките на алуминиеви джанти? Нещо грешат ли при заваряването?
Къде да търсим проблема? Лепя ги от години едни 17ки и все се пукат около заварките или на самите тях
Къде да търсим проблема? Лепя ги от години едни 17ки и все се пукат около заварките или на самите тях
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Спуканли джанти и заварки алуминии?
Ами материалите имат така наречената пригодност за заваряване - колко подходящ е материалът, за да се получи заваръчен шев с качествата на самия материал. А защо се пукат... Или се подлагат на големи претоварвания, така че да е нормално да се спукат, или температурата при заваряване изменя устойчивостта на алуминия. Джантите оригинални ли са?
Re: Спуканли джанти и заварки алуминии?
1. при заварка променяш структурата на материала около заварения участък, температурата е много висока, добавяш материал, който не е със същия състав и структура, добавяш вътрешни напрежения
2. crack propagation
при циклични натоварвания (което е въртенето на джантата) привидно малките приложени сили (път, неравност) водят до образуването на пукнатини в материала, там където има неравномерности в него
удар от дупка ги прави големи (видими)
пукнатините често не са фатални за експлоатацията на даден детайл, но пък ако се огледа мястото под микроскоп не е една пукнатина, а една голяма и множество малки
малките пукнатини могат да се окажат по-опасни за експлоатацията на детайла при същите циклични натоварвания, защото голямата може да е достигнала своя лимит на разпространение, а малките да не са, пък и са много
3. и най-вероятно още няколко причини, които някой по-умен от мен може да посочи
и цялата тая работа не издържа на следващата по-голяма сила (дупка), приложена на точното място
2. crack propagation
при циклични натоварвания (което е въртенето на джантата) привидно малките приложени сили (път, неравност) водят до образуването на пукнатини в материала, там където има неравномерности в него
удар от дупка ги прави големи (видими)
пукнатините често не са фатални за експлоатацията на даден детайл, но пък ако се огледа мястото под микроскоп не е една пукнатина, а една голяма и множество малки
малките пукнатини могат да се окажат по-опасни за експлоатацията на детайла при същите циклични натоварвания, защото голямата може да е достигнала своя лимит на разпространение, а малките да не са, пък и са много
3. и най-вероятно още няколко причини, които някой по-умен от мен може да посочи
и цялата тая работа не издържа на следващата по-голяма сила (дупка), приложена на точното място
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: Спуканли джанти и заварки алуминии?
Спука ли се алуминиева джанта - връщай в надин.
Алуминиевви се изправят - трудно, но ако се спукат при изправянето са за боклука.
Алуминиевви се изправят - трудно, но ако се спукат при изправянето са за боклука.
- vlado6669
- младши ентусиаст
- Мнения: 442
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Италия
- Пол: Мъж
- Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
- Мечтае да кара: новата М X5 ...
- Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....
Re: Спуканли джанти и заварки алуминии?
Основния проблем с заварките на алуминии е заварчика.... с мнението на колегата по-горе, но всеки си има право на личен избор и моето мнение е че, алуминиеви джанти се възстановяват много успешно стига да се прави от специалист. Заварката на самия материал има много тънкости за да има необходимата якост, (примерно, но не всичко: само по някой от методите за заварка в газова среда, специално почистване от окисите преди заварката, затопляне преди заварката и охлаждане след, пълнещия материал и др. ) ... Колегата с няколко поправки да смени майсторите (дано да са поправими щетите по джантата, а и винаги може да се изтегли късата клечка с много специална сплав и да не стане). Риска за мен не е голям, защото при не горе долу "добра" заварка се пука и почва да изпуска по-малко в началото и особенно с рън флат гуми и система за следене на налягането не е страшно ( всичко тук написано се отнася за пукнатини, заварка на парчета и разпаднати джанти е въпрос на личен избор, съобразен с гореизложеното )
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
- Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.
Re: Спуканли джанти и заварки алуминии?
Заварял съм много джанти през годините, заварки не са ми се пукали. По принцип ако е стара джантата и материала се износи и/или изтънее, започва много лесно да се пука дори здрава джанта по краищата.
Иначе има един Миро в Карлово, прави ги уникално добре всички неща свързани със заварки и изправяне, плюс възстановяване така, че да не я познаеш ако позволява самата джанта. Нещо ако те интересува мога да ти дам телефон на лични.
Иначе има един Миро в Карлово, прави ги уникално добре всички неща свързани със заварки и изправяне, плюс възстановяване така, че да не я познаеш ако позволява самата джанта. Нещо ако те интересува мога да ти дам телефон на лични.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани