поправка на детайли (щети от градушка)
Модератор: Общи модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
поправка на детайли (щети от градушка)
Знам, че не съм единствен, но имам един принципен въпрос.
Понеже и аз пострадах (не толкова драстично, но все пак има детайли)
не са ми ясни някои работи, затова ще попитам и ще се радвам, ако някой
може да ме осведоми малко.
Когато един детайл е намачкан/удрян от градушка какъв е метода той да се поправи?
Изчуква ли се, използват се тези машини, където отвън ги опъват, китосват
ги много, за да не си личат дупките и после боядисват (винаги ли има нужда от боядисване?)
Детайла ако се изчуква/изправя винаги ли трябва да се свали от колата - врата,
калник, капаци?
Ако детайла е таван - тогава как се процедира ?
Някой, който разбира и е запознат с нещата ако може да сподели малко опит
как стават нещата и може ли да се ползва нещо по-съвременно, по-модерно като
технология?
Благодаря предварително на всеки включил се !
Понеже и аз пострадах (не толкова драстично, но все пак има детайли)
не са ми ясни някои работи, затова ще попитам и ще се радвам, ако някой
може да ме осведоми малко.
Когато един детайл е намачкан/удрян от градушка какъв е метода той да се поправи?
Изчуква ли се, използват се тези машини, където отвън ги опъват, китосват
ги много, за да не си личат дупките и после боядисват (винаги ли има нужда от боядисване?)
Детайла ако се изчуква/изправя винаги ли трябва да се свали от колата - врата,
калник, капаци?
Ако детайла е таван - тогава как се процедира ?
Някой, който разбира и е запознат с нещата ако може да сподели малко опит
как стават нещата и може ли да се ползва нещо по-съвременно, по-модерно като
технология?
Благодаря предварително на всеки включил се !
- mumford
- 320ci
- Мнения: 573
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: M52B20TU
Re: поправка на детайли (щети от градушка)
В тази тема е 160-200 на детайл изправяне без боядисване. Таванът се изпрявя без да се сваля
viewtopic.php?f=10&t=143579
viewtopic.php?f=10&t=143579
- gedoreto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.11.2006
- Местоположение: sofia
- Кара: E21 320; E30 320cabrio; E39 525; X5
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: поправка на детайли (щети от градушка)
Колеги, за съжаление, само кит и пребоядисване му е майката, виждал съм какво ли не.....
- dbanchev
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: поправка на детайли (щети от градушка)
Ей мамичката ни е@а тая градушка, то направо павета бяха . Мойта е за пребоядисване цялата, всичко е начукано. Оправията е само китване и боя, тия методи със сух лед и сешоар или вакуми нямат почти никакъв ефект, изпробвано!
Re: поправка на детайли (щети от градушка)
Точно затова пуснах темата. Много не са ми ясни
нещата и затова се чудех как да я правя. Вакуми и тем
подобни без боя/кит или старата процедура - сваляне, изчукване, боя и. Т. Н
пп таван как се поправя?
нещата и затова се чудех как да я правя. Вакуми и тем
подобни без боя/кит или старата процедура - сваляне, изчукване, боя и. Т. Н
пп таван как се поправя?
Re: поправка на детайли (щети от градушка)
.
Последна промяна bmw325tds на 04 Авг 2016, 10:59, променена общо 1 път
- rafa224
- старши ентусиаст
- Мнения: 1533
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 F15
Re: поправка на детайли (щети от градушка)
И аз се двоумя дали да се излива кофата с кита и боята или някакво изпъване с вакум. Но казват, че алуминиевите капаци не се оправяли с вакум. При мен поражението е преден капак, таван и една, две точки на задна багажна врата и странични лайсни под тавана.
Re: поправка на детайли (щети от градушка)
До всички, които се допитах ме посъветваха да не правя това с вакума (единият дори с това се занимава)
Не става перфектно, личи си, най-вероятно ще ме дразни особено като знам къде е и винаги ще го забелязвам.
До колкото разбрах операцията става, но след време се нарушава покритието или нещо от сорта.
Аз сега нищо няма да правя (освен завеждането на елементите) ще видя тук-там как са се получили различни
автомобили, но най-вероятно ремонт, кит и цялостна боя отгоре. Яд ме е много, че колата беше с оригинална си боя
Не става перфектно, личи си, най-вероятно ще ме дразни особено като знам къде е и винаги ще го забелязвам.
До колкото разбрах операцията става, но след време се нарушава покритието или нещо от сорта.
Аз сега нищо няма да правя (освен завеждането на елементите) ще видя тук-там как са се получили различни
автомобили, но най-вероятно ремонт, кит и цялостна боя отгоре. Яд ме е много, че колата беше с оригинална си боя
- rafa224
- старши ентусиаст
- Мнения: 1533
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 F15
Re: поправка на детайли (щети от градушка)
nikolae написа:До всички, които се допитах ме посъветваха да не правя това с вакума (единият дори с това се занимава)
Не става перфектно, личи си, най-вероятно ще ме дразни особено като знам къде е и винаги ще го забелязвам.
До колкото разбрах операцията става, но след време се нарушава покритието или нещо от сорта.
Аз сега нищо няма да правя (освен завеждането на елементите) ще видя тук-там как са се получили различни
автомобили, но най-вероятно ремонт, кит и цялостна боя отгоре. Яд ме е много, че колата беше с оригинална си боя
Вече няма да е но погледни от хубавата страна, че ще ти е пребоядисана и почти неупотребявана
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: поправка на детайли (щети от градушка)
Ако един детайл е много пребит от градушка...просто го сменяш.Важи най-вече за предни и задни капаци.
Известните ми начини за оправяне на побитости са:
1.Издърпване с обратен чук и накрайници,които се лепят за ненаранена боя и не я увреждат.Практически опит->става за оправяне на големи вдлъднатини преди китване.
2.Издърпване със спотер.Представлява заваръчен апарат,на който му трябва чиста ламарина,т.е. кит и боя са неизбежни.Практически опит->доста по-добре по отношение на изправяне на неравностите отколкото метода с лепилото.
3.Paintless dent repair.метод за изправяне на вдлъбнатини с ненаранена боя чрез избутването им от обратната страна с различни "щангички" и почукване от горната страна е инструменти,ненараняващи боята.Практически опит->youtube,ама всички знаем,че там нещата се случват лесно.
Методите без пребоядисване са със някои условности:
Колко покрития имаш на детайла,или иначе казано:колко пъти е пребоядисван.Колкото повече слоеве има,толкова по нееластично става покритието,т.е. се цепи по-лесно.
каква възможност за достъп имаш откъм обратната страна на детайла?
Известните ми начини за оправяне на побитости са:
1.Издърпване с обратен чук и накрайници,които се лепят за ненаранена боя и не я увреждат.Практически опит->става за оправяне на големи вдлъднатини преди китване.
2.Издърпване със спотер.Представлява заваръчен апарат,на който му трябва чиста ламарина,т.е. кит и боя са неизбежни.Практически опит->доста по-добре по отношение на изправяне на неравностите отколкото метода с лепилото.
3.Paintless dent repair.метод за изправяне на вдлъбнатини с ненаранена боя чрез избутването им от обратната страна с различни "щангички" и почукване от горната страна е инструменти,ненараняващи боята.Практически опит->youtube,ама всички знаем,че там нещата се случват лесно.
Методите без пребоядисване са със някои условности:
Колко покрития имаш на детайла,или иначе казано:колко пъти е пребоядисван.Колкото повече слоеве има,толкова по нееластично става покритието,т.е. се цепи по-лесно.
каква възможност за достъп имаш откъм обратната страна на детайла?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Re: поправка на детайли (щети от градушка)
Препоръчайте ми моля сервиз където сте доволни, за да вкарам колата да "изпъване". Каското ми е в ОЗК.
- bscsystem
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: поправка на детайли (щети от градушка)
Използват се "пистолети" със силикон за изправянето. Когато изправянето приключи се минава с малко кит и колата става като нова. Никой не запълва тежки дупки с 100 кила кит, аеродинамиката на колегата няма да се наруши.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
- rafa224
- старши ентусиаст
- Мнения: 1533
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 F15
Re: поправка на детайли (щети от градушка)
bscsystem написа:Използват се "пистолети" със силикон за изправянето. Когато изправянето приключи се минава с малко кит и колата става като нова. Никой не запълва тежки дупки с 100 кила кит, аеродинамиката на колегата няма да се наруши.
За къде точно говорим за тази процедура със силикона колега? И как точно става това изправяне?
- bscsystem
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: поправка на детайли (щети от градушка)
Във всеки сервиз, който е закупил въпросния пистолет. Дори има случай, в които не се боядисва и китосва нищо.. само с тов уред излизат. Ако те интересува мо пиши и ще ти кажа къде го има на добра цена.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: поправка на детайли (щети от градушка)
bscsystem написа:Никой не запълва тежки дупки с 100 кила кит, аеродинамиката на колегата няма да се наруши.
Тва е хубаво ама съм виждал кола правена в доверен сервиз от градушка, с няколко мм кит
Верно не са 100 кила ама тва не е замаска ... естествено на 2г беше напукан и капака и тавана ...
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани