поправка на детайли (щети от градушка)

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

поправка на детайли (щети от градушка)

Мнение от nikolae » 08 Юли 2014, 18:54

Знам, че не съм единствен, но имам един принципен въпрос.
Понеже и аз пострадах (не толкова драстично, но все пак има детайли)
не са ми ясни някои работи, затова ще попитам и ще се радвам, ако някой
може да ме осведоми малко.

Когато един детайл е намачкан/удрян от градушка какъв е метода той да се поправи?
Изчуква ли се, използват се тези машини, където отвън ги опъват, китосват
ги много, за да не си личат дупките и после боядисват (винаги ли има нужда от боядисване?)
Детайла ако се изчуква/изправя винаги ли трябва да се свали от колата - врата,
калник, капаци?
Ако детайла е таван - тогава как се процедира ?

Някой, който разбира и е запознат с нещата ако може да сподели малко опит
как стават нещата и може ли да се ползва нещо по-съвременно, по-модерно като
технология?

Благодаря предварително на всеки включил се !

320ci
320ci
Аватар
Мнения: 573
Регистриран на: 26.05.2006
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Детайли за колата: M52B20TU

Re: поправка на детайли (щети от градушка)

Мнение от mumford » 08 Юли 2014, 21:06

В тази тема е 160-200 на детайл изправяне без боядисване. Таванът се изпрявя без да се сваля

viewtopic.php?f=10&t=143579

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 13.11.2006
Местоположение: sofia
Кара: E21 320; E30 320cabrio; E39 525; X5
Мечтае да кара: E30 M3

Re: поправка на детайли (щети от градушка)

Мнение от gedoreto » 08 Юли 2014, 21:54

Колеги, за съжаление, само кит и пребоядисване му е майката, виждал съм какво ли не..... :mhihi:


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: поправка на детайли (щети от градушка)

Мнение от dbanchev » 09 Юли 2014, 15:56

Ей мамичката ни е@а тая градушка, то направо павета бяха :banghead: :banghead: . Мойта е за пребоядисване цялата, всичко е начукано. Оправията е само китване и боя, тия методи със сух лед и сешоар или вакуми нямат почти никакъв ефект, изпробвано! :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: поправка на детайли (щети от градушка)

Мнение от nikolae » 09 Юли 2014, 19:58

Точно затова пуснах темата. Много не са ми ясни
нещата и затова се чудех как да я правя. Вакуми и тем
подобни без боя/кит или старата процедура - сваляне, изчукване, боя и. Т. Н

пп таван как се поправя?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: поправка на детайли (щети от градушка)

Мнение от bmw325tds » 10 Юли 2014, 10:26

.
Последна промяна bmw325tds на 04 Авг 2016, 10:59, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1533
Регистриран на: 20.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 F15

Re: поправка на детайли (щети от градушка)

Мнение от rafa224 » 10 Юли 2014, 12:16

И аз се двоумя дали да се излива кофата с кита и боята или някакво изпъване с вакум. Но казват, че алуминиевите капаци не се оправяли с вакум. При мен поражението е преден капак, таван и една, две точки на задна багажна врата и странични лайсни под тавана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: поправка на детайли (щети от градушка)

Мнение от nikolae » 11 Юли 2014, 8:43

До всички, които се допитах ме посъветваха да не правя това с вакума (единият дори с това се занимава)
Не става перфектно, личи си, най-вероятно ще ме дразни особено като знам къде е и винаги ще го забелязвам.
До колкото разбрах операцията става, но след време се нарушава покритието или нещо от сорта.
Аз сега нищо няма да правя (освен завеждането на елементите) ще видя тук-там как са се получили различни
автомобили, но най-вероятно ремонт, кит и цялостна боя отгоре. Яд ме е много, че колата беше с оригинална си боя :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1533
Регистриран на: 20.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 F15

Re: поправка на детайли (щети от градушка)

Мнение от rafa224 » 11 Юли 2014, 14:28

nikolae написа:До всички, които се допитах ме посъветваха да не правя това с вакума (единият дори с това се занимава)
Не става перфектно, личи си, най-вероятно ще ме дразни особено като знам къде е и винаги ще го забелязвам.
До колкото разбрах операцията става, но след време се нарушава покритието или нещо от сорта.
Аз сега нищо няма да правя (освен завеждането на елементите) ще видя тук-там как са се получили различни
автомобили, но най-вероятно ремонт, кит и цялостна боя отгоре. Яд ме е много, че колата беше с оригинална си боя :(

Вече няма да е ;) но погледни от хубавата страна, че ще ти е пребоядисана и почти неупотребявана :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: поправка на детайли (щети от градушка)

Мнение от немо » 11 Юли 2014, 22:40

Ако един детайл е много пребит от градушка...просто го сменяш.Важи най-вече за предни и задни капаци. :!:
Известните ми начини за оправяне на побитости са:
1.Издърпване с обратен чук и накрайници,които се лепят за ненаранена боя и не я увреждат.Практически опит->става за оправяне на големи вдлъднатини преди китване.
2.Издърпване със спотер.Представлява заваръчен апарат,на който му трябва чиста ламарина,т.е. кит и боя са неизбежни.Практически опит->доста по-добре по отношение на изправяне на неравностите отколкото метода с лепилото.
3.Paintless dent repair.метод за изправяне на вдлъбнатини с ненаранена боя чрез избутването им от обратната страна с различни "щангички" и почукване от горната страна е инструменти,ненараняващи боята.Практически опит->youtube,ама всички знаем,че там нещата се случват лесно.

Методите без пребоядисване са със някои условности:
Колко покрития имаш на детайла,или иначе казано:колко пъти е пребоядисван.Колкото повече слоеве има,толкова по нееластично става покритието,т.е. се цепи по-лесно.
каква възможност за достъп имаш откъм обратната страна на детайла?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 10.01.2009

Re: поправка на детайли (щети от градушка)

Мнение от MANIA666 » 16 Юли 2014, 6:17

Препоръчайте ми моля сервиз където сте доволни, за да вкарам колата да "изпъване". Каското ми е в ОЗК.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: поправка на детайли (щети от градушка)

Мнение от bscsystem » 04 Авг 2014, 17:19

Използват се "пистолети" със силикон за изправянето. Когато изправянето приключи се минава с малко кит и колата става като нова. Никой не запълва тежки дупки с 100 кила кит, аеродинамиката на колегата няма да се наруши.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1533
Регистриран на: 20.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 F15

Re: поправка на детайли (щети от градушка)

Мнение от rafa224 » 04 Авг 2014, 20:56

bscsystem написа:Използват се "пистолети" със силикон за изправянето. Когато изправянето приключи се минава с малко кит и колата става като нова. Никой не запълва тежки дупки с 100 кила кит, аеродинамиката на колегата няма да се наруши.

За къде точно говорим за тази процедура със силикона колега? И как точно става това изправяне?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: поправка на детайли (щети от градушка)

Мнение от bscsystem » 05 Авг 2014, 8:57

Във всеки сервиз, който е закупил въпросния пистолет. Дори има случай, в които не се боядисва и китосва нищо.. само с тов уред излизат. Ако те интересува мо пиши и ще ти кажа къде го има на добра цена.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: поправка на детайли (щети от градушка)

Мнение от K_Ilkov » 05 Авг 2014, 13:47

bscsystem написа:Никой не запълва тежки дупки с 100 кила кит, аеродинамиката на колегата няма да се наруши.

Тва е хубаво ама съм виждал кола правена в доверен сервиз от градушка, с няколко мм кит :roll:
Верно не са 100 кила ама тва не е замаска ... естествено на 2г беше напукан и капака и тавана ...
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook