Всичко за гумите и джантите

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 456
Регистриран на: 23.02.2007
Местоположение: Еindhoven
Пол: Мъж
Кара: e36 325i
Мечтае да кара: M-ка, кво друго?

Re: Всичко за гумите и джантите

Мнение от Wolf4 » 16 Сеп 2013, 17:40

Колеги, темата ме провокира да ви помоля за съвет.

Ето за какво става въпрос:
Преди две седмици купих спортно окачване и сега колата на половинката ми (е36 320) е с близо 6см по-ниска отпред и с 4 отзад. Искам да купя 17" джанти. Въпросът ми е ако заменя задните 205/60/15R с 245/40/17R гумите ще се побират ли в подкалниците или не? Предните смятам да оставя 205/40/17R. Ще помоля колегите с опит да се включат.

Благодаря ви предварително :bchug: .
Are you M enough...?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 19.12.2012
Местоположение: село Плевен
Пол: Мъж
Кара: сред идиоти.
Мечтае да кара: e31 850csi

Re: Всичко за гумите и джантите

Мнение от skipper » 16 Сеп 2013, 18:29

Wolf4 написа:Колеги, темата ме провокира да ви помоля за съвет.

Ето за какво става въпрос:
Преди две седмици купих спортно окачване и сега колата на половинката ми (е36 320) е с близо 6см по-ниска отпред и с 4 отзад. Искам да купя 17" джанти. Въпросът ми е ако заменя задните 205/60/15R с 245/40/17R гумите ще се побират ли в подкалниците или не? Предните смятам да оставя 205/40/17R. Ще помоля колегите с опит да се включат.

Благодаря ви предварително :bchug: .

205/60/15R е 607 mm (60,7 см), а 245/40/17R 628 mm (62,8 см) . Според мен ще опира (17ките са по-големи от 15ките , а ти си и свалил колата) , но нека каже някой колега който има повече опит.
Oo (|||)(|||) oO
First law of electronics: "Every device is powered by the white smoke that resides within it, when the white smoke comes out, the device doesn't work anymore.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 456
Регистриран на: 23.02.2007
Местоположение: Еindhoven
Пол: Мъж
Кара: e36 325i
Мечтае да кара: M-ка, кво друго?

Re: Всичко за гумите и джантите

Мнение от Wolf4 » 16 Сеп 2013, 20:03

skipper написа:...
205/60/15R е 607 mm (60,7 см), а 245/40/17R 628 mm (62,8 см) . Според мен ще опира (17ките са по-големи от 15ките , а ти си и свалил колата) , но нека каже някой колега който има повече опит.


И аз се надявам някой, който е правил упражнението да каже, че не смея да поръчам джантите, а ако се мотам ще ги купи някой друг :( ...
Are you M enough...?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Всичко за гумите и джантите

Мнение от Nickelback » 16 Сеп 2013, 23:01

Wolf4 написа:
skipper написа:...
205/60/15R е 607 mm (60,7 см), а 245/40/17R 628 mm (62,8 см) . Според мен ще опира (17ките са по-големи от 15ките , а ти си и свалил колата) , но нека каже някой колега който има повече опит.


И аз се надявам някой, който е правил упражнението да каже, че не смея да поръчам джантите, а ако се мотам ще ги купи някой друг :( ...



Аз друго сметнах http://www.margel.info/web/lang_bg/%D0%9A%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%B7%D0%B0-%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8 :dunno:

Задни:
Стари гуми:
627 мм (диаметър)
Нови гуми:
628мм (диаметър)
Разлика в диаметрите на двете гуми:
+1 мм (разликата е в допустимите граници)

245/40/17R е размера задни за M3 със джанта 8.5J и ЕТ41. Тоест отзад си ОК, ако вземеш джанта с подобно ЕТ, няма и да опира.

Не разбрах в момента с какви предни сте, но ако гоним пак М3, то е с 225/45/R17, a ти искаш 205/40/R17:
Разлика в диаметрите на двете гуми:
-38 мм (разликата е извън допустимите граници)

Доста малък диаметър ми се вижда и колата ще стане малко стил "пикаеща коза". Та си мисля да търсиш 225-ци поне /40 размер или най-добре /45 та да си бъде всичко ОК. ЕТ-то там пак 41, а джантата е 7.5J.

Надявам се да не съм те объркал с моите обяснения :roll: :mhihi:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 19.12.2012
Местоположение: село Плевен
Пол: Мъж
Кара: сред идиоти.
Мечтае да кара: e31 850csi

Re: Всичко за гумите и джантите

Мнение от skipper » 16 Сеп 2013, 23:33

Nickelback написа:
Wolf4 написа:
skipper написа:...
205/60/15R е 607 mm (60,7 см), а 245/40/17R 628 mm (62,8 см) . Според мен ще опира (17ките са по-големи от 15ките , а ти си и свалил колата) , но нека каже някой колега който има повече опит.


И аз се надявам някой, който е правил упражнението да каже, че не смея да поръчам джантите, а ако се мотам ще ги купи някой друг :( ...



Аз друго сметнах http://www.margel.info/web/lang_bg/%D0%9A%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%B7%D0%B0-%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8 :dunno:

Аз съм бил заблеел нещо :oops: вместо за 205/60/15R , аз съм смятал за 205/55/15R .Щом е 1 мм разликата стават :bchug:
Аз ползвам тоя : http://www.calculator.bg/1/avtomobili_gumi.html . Даже сега като смятах пак изкарах същите данни :shock: И после видях , че отбелязвам 60 и ми се появява 55 - явно скрола нещо ми се е бъгнал и ще сменям мишката :banghead:
Извинявам се на колегата , е го подведох .
Oo (|||)(|||) oO
First law of electronics: "Every device is powered by the white smoke that resides within it, when the white smoke comes out, the device doesn't work anymore.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 456
Регистриран на: 23.02.2007
Местоположение: Еindhoven
Пол: Мъж
Кара: e36 325i
Мечтае да кара: M-ка, кво друго?

Re: Всичко за гумите и джантите

Мнение от Wolf4 » 17 Сеп 2013, 7:56

Nickelback написа:...

Не разбрах в момента с какви предни сте, но ако гоним пак М3, то е с 225/45/R17, a ти искаш 205/40/R17:
Разлика в диаметрите на двете гуми:
-38 мм (разликата е извън допустимите граници)

Доста малък диаметър ми се вижда и колата ще стане малко стил "пикаеща коза". Та си мисля да търсиш 225-ци поне /40 размер или най-добре /45 та да си бъде всичко ОК. ЕТ-то там пак 41, а джантата е 7.5J.

Надявам се да не съм те объркал с моите обяснения :roll: :mhihi:


В момента предните и са 205/60/15R и си мислех да бъдат 205/40/R17, но щом мислиш, че 225/45/R17 е по-добрият вариант и най-важното ще се съберат отпред и няма да опират при завой може и да те послушам. Колкото до пикаещата коза... да ти кажа задницата и сега е разчекната от окачването. Ъгълът на колелата няма да се промени ако сменя джантите с по-големи и гумите са по-широки.
Are you M enough...?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Всичко за гумите и джантите

Мнение от Nickelback » 17 Сеп 2013, 14:37

Само внимавай с ЕТ-то отпред...
Ако е много голямо (над 35 някъде), имаш 8.5J джанта и сте с койлоувъри може да опре в пружината. Ако пък е изнесена много навън (малко ЕТ) има шанс да опре в подкалника. Но ако вземеш 7.5J джанта такива дертове няма да имаш.

За козата имах впредвид, че става много ниска отпред и според мен колата си губи стойката...

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 456
Регистриран на: 23.02.2007
Местоположение: Еindhoven
Пол: Мъж
Кара: e36 325i
Мечтае да кара: M-ка, кво друго?

Re: Всичко за гумите и джантите

Мнение от Wolf4 » 18 Сеп 2013, 1:44

Nickelback написа:Само внимавай с ЕТ-то отпред...
Ако е много голямо (над 35 някъде), имаш 8.5J джанта и сте с койлоувъри може да опре в пружината. Ако пък е изнесена много навън (малко ЕТ) има шанс да опре в подкалника. Но ако вземеш 7.5J джанта такива дертове няма да имаш.

За козата имах впредвид, че става много ниска отпред и според мен колата си губи стойката...

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2


Такива са, колега. Огромно благодаря за съвета :bchug: . Иначе стойката на колата е точно каквато трябва да бъде.
Are you M enough...?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Всичко за гумите и джантите

Мнение от bmw325tds » 19 Сеп 2013, 16:06

Темата е добра.
Може би мястото и е тук: Полезна информация

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 27.07.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Y22DTR
Мечтае да кара: BMW M550d xDrive Touring

Re: Всичко за гумите и джантите

Мнение от zenite » 22 Сеп 2013, 13:41

Адмирации за изчерпателната тема. Много полезна и то не само на младите шофьори.

Edit: Не е ли допусната малка неточност с обозначението на датата на производство тук. Когато гумата е произведена 23-та седмица на 2005г. не трябва ли да е изписано 2305, а не 235?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: F31

Re: Всичко за гумите и джантите

Мнение от бабъл » 04 Окт 2013, 18:36

И аз да се включа с едно питане,имам три джанти които са 7 j,намерих си четвърта,но е 8 j.Дали ще окаже някакво влияние на колата?Тя е х3 и знам,че заради х драйва всички гуми трябва да са еднакви.Дали това,че е малко по-широка,ще окаже влияние на х драйва?Гумите ще са еднакви.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Всичко за гумите и джантите

Мнение от Nickelback » 04 Окт 2013, 19:19

бабъл написа:И аз да се включа с едно питане,имам три джанти които са 7 j,намерих си четвърта,но е 8 j.Дали ще окаже някакво влияние на колата?Тя е х3 и знам,че заради х драйва всички гуми трябва да са еднакви.Дали това,че е малко по-широка,ще окаже влияние на х драйва?Гумите ще са еднакви.


Да повторим - ще караш с три еднакви джанти (7J) и една различна (8J)? Мое лично мнение е, че това е непрепоръчително без значение дали това е X3 или Е30. Не съм чувал някой да е пробвал подобно нещо, но твърде вероятно да побъркаш X-drive-а :dunno: Може и DSC-то да почне да прави мизерии. Може да почне да износва някоя гума. Въобще променя се радиуса при завиване и едва ли някой може да предскаже до какво ще доведе това. Най-вече ме притеснява офсета :roll:
Сподели повече параметри за тия джанти - модел/стайл (да не са някакви редки), диаметър, офсет, за да има база да се помисли по въпроса. Както и какви са ти гумите - Ширина/Височина :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: F31

Re: Всичко за гумите и джантите

Мнение от бабъл » 04 Окт 2013, 19:30

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=36&fg=15

http://www.ebay.de/itm/1-Alufelge-Origi ... 2c701ed9ab

Моите са същите,но пише 7j,а човека е писал 8j.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Всичко за гумите и джантите

Мнение от Nickelback » 04 Окт 2013, 19:58

бабъл написа:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PC71&mospid=49506&btnr=36_0710&hg=36&fg=15

http://www.ebay.de/itm/1-Alufelge-Origi ... 2c701ed9ab

Моите са същите,но пише 7j,а човека е писал 8j.


Ясно. При такова ЕТ и ширина се получава, че на новата ти джанта (8J, ЕТ46) външният ѝ ръб ще стой точно където стой ръба на старата (7J, ET39). А този един инч разлика в ширината на джантите ще бъде скрит навътре. Тоест вътрешният ръб на новата джанта ще бъде 1 инч по-прибран към диференциалите. Отвън ще изглежда, че все едно си сложил една и съща джанта.
Джантата ми се струва доста рядка, поне не съм виждал такава... Та ако все пак решиш да сложиш такава джанта я мотирай отзад с цел по-малко евентуални проблеми :yes: Нека някой с опит да каже, дали е правил нещо подобно :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 16.12.2010
Пол: Мъж

Re: Всичко за гумите и джантите

Мнение от гумата » 17 Дек 2013, 7:45

Чудесна тема!
Много добре и изчерпателно пипната тема за почитатели като мен.
На практика гумите са високотехнологичен продукт с огромна реклама и единственото ни съприкосновение с пътя. Затова е добре да се обръща внимание. Искам да добавя, до колкото е уместно и има полза за регенератите, че може да се поставят само на оста, която не е задвижваща и само отзад, според Закона за движение по пътищата. Така, че в БМВ регенератите са неприложими според ЗДвП.
По отношение на употребата на зимната гума през лятото има един случай, когато е препоръчителна. Колата с тези гуми е стояла 2 години и не е управлявана. Гумите са стояли, помпани са, но каучукът е образувал слой и се е втвърдил, затова е необходимо в жегата тези гуми да се покарат внимателно месец- два, за да изтъркат слоя и да работят меко, докогато застуди. Целта е да има мек каучук на студения асфалт. Лятната гума работи през лятото по- добре от зимната, защото е изчислена за лятна температура и по- малко съпротивление, а при дъжд по- добре изпомпва водата. През зимата лятната гума на места без сняг, лед и кал показва по- добри резултати от зимната, но не е приложима в студа поради "вкаменилия" се каучук. Нощно време през зимата лятната гума не може да се справи със заледените участъци от пътя, затова практиката наложи обичая да сменяме гуми.
Всесезонната гума. Тя се сочи като алтернатива. Хората от Вредщайн подходиха теоретично и направиха всесезонна гума,която на половината протектор имаше летен протектор , а на другата половина зимни ламели. При провежданите тестове тази гума даваше по- лоши резултати от други всесезонни гуми , но изненадата е, че даде по- лош икономически резултат от предишния си модел "quatrack2". Странно, но и толкова логично, защото температурата на пътя има голямо значение за работата на гумата, а нейната "шарка" има допълнителната функция да изгребва това,което е върху пътя- сняг,лед,кал,пясък,вода. Почти всички големи компании направиха всесезонни модели гуми, защото конкуренцията и пазарът имат търсене на по- евтина алтернатива. Такива гуми направиха Ханкук, Кумхо, Бриджстон, Тойо, Гудиър,Пирели ,Ласа,Вредщайн и много др. Всесезонната гума някак си не може да се наложи по нашите условия особено за хора, които ходят в планина,после стигат до морето и пак минават през някой проход. За града и за колеги,които не карат много, всесезонната гума е бюджетна алтернатива и то за много по- леки коли от БМВ, което въпреки системите за контрол е със задно предаване и си иска по- отговорно отношение. Тя не е достатъчна,когато се иска повече сцепление и не изпомпва толкова вода,колкото се изисква през лятото и от тук вече закономерно с всесезонната гума не може да се вдига висока скорост през всички сезони. Това е бавна гума за търкаляне. Като имаме предвид, че една гума издържа около 6 години , то все сезонната гума издържа като всяка една друга гума, а понякога заради твърдия протектор много повече.
Съотношението щирина- височина мисля, че най- доброто съотношение е 60% от ширината, защото това съотношение се нанася добре в общата ширина и пропорция на автомобила. Съотношението 65% от ширината,обаче е таман за нас заради лунните кратери,които се срещат по улиците лято и зиме. И накрая,колкото са по- добри пътищата,толкова по- ниска гума може да се сложи на колата. У нас това се доближава до лукса и представлява допълнително неудобство, като имаме предвид легналите полицаи последвани от естествени неравности и дупки.
Нишките от метал и слоевете, които се слагат в съвременната гума показват еволюцията и защо цената се увеличава. Скъпата гума оправдава цената в повечето случаи и такива като Авто билд, които толкова години се борят с твърдението, че има евтина и качествена гума още не могат да намерят опора. Няма едновременно евтина и качествена гума, но има бюджетни алтернативи за някои модели от някоя марка от време на време, както и престижните марки имат успешни и по- малко успешни модели гуми през отделните периоди в историята си, но в конкурентен пазар на постоянни подобрения това е нормалното.
Китайската гума. Понеже все повече навлизат на пазара и е направо плашещо е добре да се има предвид, че Китай се развива бурно и произвежда все по- добри стоки, но все още не е направил висококачествена гума, което е въпрос на време, което не е дошло , затова трябва много да се внимава при избора на гума от там. видях внос на Гудиър, Ханкук, Мишелин и Кумхо произведени в Китай, което е производство за китайския пазар и ме съмнява до колко отговаря на качеството за Европа като цяло. Все пак това е един пазар,който залива целия свят, но стоката се ползва от един купувач,който трябва сам да мисли какви са последствията и може ли да ги поеме.
По- отношение на гумата човек не трябва да има предразсъдъци и да не забравя, че гумата трябва да работи за него, а не той за нея.
Още веднъж благодаря за темата и старанието ви.

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook